To Volvo EX60 φέρνει νέα εποχή για τους Σουηδούς
Μπορεί το ολοκαίνουργιο Volvo EX60 βρίσκεται ακόμα σε στάδιο παραγωγής, ωστόσο φέρνει ήδη την επανάσταση για τον Σουηδό κατασκευαστή.
Με το Volvo EX60, η σουηδική φίρμα θα εισάγει στη γραμμή παραγωγής της την προηγμένη διαδικασία mega-casting, μειώνοντας έτσι το βάρος, την πολυπλοκότητα της διαδικασίας παραγωγής αλλά και των εκπομπών ρύπων των επερχόμενων EV.
H αρχή μάλιστα θα γίνει άμεσα και θα αφορά τα μοντέλα επόμενης γενιάς, που θα αρχίσουν να κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της στην Torslanda από το 2026 κι έπειτα. Προσώρας, η εταιρεία είναι φειδωλή στις ανακοινώσεις της ως προς τις τεχνικές λεπτομέρειες, πλην όμως η ημερομηνία έναρξης του mega-casting ταυτίζεται με με την έλευση της νέας πλατφόρμας SPA3, που αποτελεί εξέλιξη της αρχιτεκτονικής που χρησιμοποιεί η Volvo στα σημερινά της μοντέλα.
To Volvo EX60 αναμένεται να αποτελέσει το ηλεκτρικό alter ego του επιτυχημένου Volvo XC60
Ο επικεφαλής στρατηγικής και διαχείρισης προγραμμάτων της φίρμας, Erik Severinson, αν και δεν αποκάλυψε συγκεκριμένα στοιχεία μίλησε για τους στόχους της μάρκας: «Αυτό που μπορώ να πω είναι πως έχουμε δεσμευτεί έως το 2030 όλη μας η γκάμα να είναι αμιγώς ηλεκτρική και μέχρι τότε, θα πρέπει να έχουμε αλλάξει όλο το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας, παρέχοντας ηλεκτρικές επιλογές για όλους τους πελάτες μας. Κι αυτό απαιτεί το λανσάρισμα πολλών νέων μοντέλων μέχρι το 2030».
Μπορεί να μην έγινε ευθεία αναφορά στο Volvo EX60, όμως με τις δηλώσεις του φωτογράφισε την ανάγκη να γεμίσει το κενό που υπάρχει στη συγκεκριμένη κατηγορία στην ηλεκτρική γκάμα της Volvo. H οποία άλλωστε, εδώ και καιρό έχει στραφεί προς τα SUV.
Τι ακριβώς όμως είναι η διαδικασία της μέγα-χύτευσης και τι νέο θα φέρει; Πρόκειται για μία διαδικασία που αφορά την παραγωγή μερικών εκ των μεγαλύτερων εξαρτημάτων ενός αυτοκινήτου, που σχηματίζονται με την έκχυση λιωμένου μετάλλου σε ένα καλούπι.
Έτσι, μεγάλα τμήματα της πλατφόρμας ενός αυτοκινήτου παράγονται, πιο εύκολα βέβαια ως μεμονωμένα κομμάτια. Φυσικά, αυτή η τεχνική δεν είναι καινούργια στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Tesla έκανε την αρχή για να ακολουθήσει στη συνέχεια και η Toyota.
Η Volvo θα ξεκινήσει με την παραγωγή ενός τμήματος του πίσω πατώματος των μοντέλων επόμενης γενιάς της, ως ένα ενιαίο κομμάτι αλουμινίου. Για να συμβεί κάτι τέτοιο σήμερα, οι μηχανικοί της Volvo χρησιμοποιούσαν 100 ολόκληρα κομμάτια! Ελέω mega-casting όμως, θα μειώσει τα σημεία ενώσεων κατά 84% και το συνολικό βάρος αυτού του κομματιού του οχήματος, κατά περίπου 50%.
Σύμφωνα με τον Mikael Fermer, επικεφαλής αρχιτεκτονικής για όλες τις πλατφόρμες της Volvo, «αυτή η διαδικασία θα σηματοδοτήσει πραγματική επανάσταση στην προσέγγιση της εταιρείας. Το πάτωμα αποτελεί ένα καλό εφαλτήριο και αυτή η λύση οδηγεί σε ένα ασφαλές και άκαμπτο πίσω μέρος στο πάτωμα, το οποίο αποτελούνται από 100 κομμάτια, που γίνονται ένα».
Παράλληλα, παραδέχθηκε πως η λύση αυτή θα υιοθετηθεί σιγά σιγά και σε άλλα τμήματα των αυτοκινήτων, ενώ δεν έδειξε να συμμερίζεται τις ανησυχίες περί αυξημένου κόστους κατασκευής σε περίπτωση ατυχήματος: «το ίδιο ισχύει και για τα συμβατικά ατυχήματα.
Αν έχουμε ένα σοβαρό ατύχημα που θα καταστήσει απαραίτητη την αλλαγή κι όχι την επισκευή αυτού του μεμονωμένου κομματιού που θα έχει παραχθεί μέσω mega-casting, τότε σε ένα συμβατικό όχημα η ζημιά θα ήταν αντίστοιχης έκτασης και κόστους».
Σύμφωνα με τη Volvo, η τεράστια μηχανή χύτευσης που κατασκεύασε στις εγκαταστάσεις της Torslanda στο πλαίσιο πρόσφατης αναβάθμισης το κόστος της οποίας ξεπέρασε τα 900 εκατομμύρια ευρώ, απαιτεί περίπου 120 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει τη διαδικασία. Μόνο αυτή λοιπόν, μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις της γραμμής παραγωγής για την κατασκευή 30 αυτοκινήτων την ώρα.
Τέλος, η Volvo σκοπεύει να αξιοποιήσει το mega-casting και σε ένα νέο της εργοστάσιο στη Σλοβακία, το οποίο είναι υπό κατασκευή.