Τρία νέα SUV από την FCA για το 2021
Η Fiat Chrysler Automobiles συνεχίζει το εμπορικό επιθετικό σχέδιό της και θα διαθέσει τρία SUV το 2021, από ένα για τις FIAT, Alfa Romeo και Maserati.
Παρά τη συγχώνευση με το Groupe PSA για τη δημιουργία του ομίλου Stellantis, η FCA συνεχίζει να τηρεί κατά γράμμα το βραχυχρόνιο πρόγραμμά της όσον αφορά το λανσάρισμα νέων μοντέλων.
Ύστερα λοιπόν από την παρουσίαση του νέου «αμερικανικού» Jeep Grand Cherokee, το 2021 θα διαθέσει ένα τρίο νέων ιταλικών SUV. Η FIAT θα φτιάξει λοιπόν ένα νέο γλυκό με παλιά υλικά εμπλουτίζοντας την γκάμα του «500» ξεσκεπάζοντας το 500X, ενώ η Alfa Romeo θα αποκαλύψει την έκδοση παραγωγής της πολυαναμενόμενης Tonale, με το εμπορικό λανσάρισμα όμως να πηγαίνει για το 2022. Από την πλευρά της, η Maserati θα λανσάρει την Grecale, ένα SUV που θα έρθει να τοποθετηθεί κάτω από τη Levante.
Πιο αναλυτικά, αφαιρώντας την οροφή από το 500X, η FIAT θα προσφέρει μια εναλλακτική λύση στο Volkswagen T-Roc Cabriolet, το οποίο επομένως θα μείνει μόνο έναν χρόνο μόνο του στην αγορά. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το ιταλικό κάμπριο SUV δεν θα είναι τόσο ακραίο όσο το γερμανικό ομόλογό του και θα υιοθετήσει την πετυχημένη εμπορικά και σημαντικά πιο οικονομική φόρμουλα του 500 Cabrio.
Έτσι, μόνο η μεταλλική οροφή και το πίσω παρμπρίζ θα αντικατασταθούν από μια αναδιπλούμενη μαλακή με ενσωματωμένο κρύσταλλο στο πίσω μέρος, οπότε δεν θα αλλάξει το χαρακτηριστικό προφίλ του 500X. Τα μηχανικά μέρη επίσης θα διατηρηθούν, ωστόσο δεν γνωρίζουμε εάν η υβριδική έκδοση θα αποτελεί μέρος της γκάμας του, καθώς αναμένεται να παρουσιαστεί εφέτος με το κλασικό 500X.
Με συναρμολόγηση στο ιταλικό εργοστάσιο του Melfi, παράλληλα με το 500X και τα Jeep Renegade και Compass, το 500X Cabrio από πλευράς τιμής θα πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα στις €17.600 του FIAT 500X 1.0 των 120 PS και των €27.420 (ή €27.717) του T-Roc Cabriolet 1.0 TSI με τους 110 και 115 PS αντίστοιχα.
Με πολύ χαμηλές πωλήσεις παρά τις αναμφισβήτητες δυναμικές ιδιότητες του δίδυμου Giulia-Stelvio, η Alfa Romeo βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αντικατάσταση της Giulietta. Αλλά όχι πια με ένα κόμπακτ χάτσμπακ, αλλά με ένα κόμπακτ SUV όπως επιτάσσει η μόδα, την Tonale. Αυτός ο πολυαναμενόμενος «σωτήρας» της Casa del Biscione θα πάρει σάρκα και οστά στο εργοστάσιο του Pomigliano στο δεύτερο μισό του 2021 και εμπορική υπόσταση από το 2022. Από τεχνικής απόψεως, η Tonale θα προέρχεται από το Jeep Compass (με πιο σπορ ρυθμίσεις), ενώ αισθητικά θα πρέπει να παραμείνει πιστή στο πρωτότυπο που είδαμε το 2019 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Παρόλο που δεν είναι ακόμη σαφές το επίπεδο τιμής την νέας Alfa, δεν θα αποτελεί το μοντέλο εισόδου της φίρμας, καθώς η μιλανέζικη εταιρεία σχεδιάζει να διαθέσει ένα ακόμα μικρότερο SUV με βάση την πλατφόρμα CMP του Groupe PSA, του νέου συνεργάτη των Ιταλο-Αμερικανών στον όμιλο Stellantis. Αυτό το μικρό SUV θα ονομάζεται Brennero, το όνομα ενός διάσημου ιταλικού περάσματος, στο ίδιο μήκος κύματος στην ονοματοδοσία με τη Stelvio και την Tonale.
Όσον αφορά τη Maserati, για να δώσει ένα χέρι στη Levante, της οποίας οι πωλήσεις είναι χαμηλότερες από τις προσδοκίες, η Τρίαινα θα λανσάρει την Grecale, μια ξαδέλφη της Alfa Romeo Stelvio. Μια εξαιρετική βάση που θα επιτρέψει την επέκταση της γκάμας της εταιρείας και θα βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου των 75.000 πωλήσεων. Και σε αυτήν την περίπτωση προγραμματίζεται μια ήπια υβριδική έκδοση, αν και δεν είναι γνωστό εάν οι κινητήρες θα προέρχονται από τη Stelvio ή την Ghibli.