Τίτλοι τέλους για το SEAT Alhambra
Σταματά η παραγωγή του μεγάλου πολυμορφικού της SEAT.
Η SEAT επιβεβαίωσε πως η παραγωγή του Alhambra θα σταματήσει στο τέλος του μήνα, μετά από 25 χρόνια στην αγορά και περίπου 500.000 πωλήσεις.
Σχολιάζοντας αυτή την απόφαση, εκπρόσωπος της SEAT δήλωσε πως εξετάζουν την καταλληλότητα των γηραιότερων μοντέλων της γκάμας τους, έτσι ώστε να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους στο μέλλον. «Ως μέρος αυτής της στρατηγικής, επικεντρονώμαστε σε νέα και εξηλεκτρισμένα μοντέλα όπως το SEAT Leon plug-in hybrid και το CUPRA Formentor plug-in hybrid crossover coupe και θα σταματήσουν την εμπορική διάθεση παλαιότερων μοντέλων αντικαθιστώντας τα με νεότερα και καθαρότερα μοντέλα στο μέλλον.»
Η πρώτη γενιά του μεγάλου πολυμορφικού της SEAT (7Μ), παρουσιάστηκε στην Έκθεση Γενεύης το 1995 και ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το 1996, μαζί με τα συγγενικά Volkswagen Sharan και Ford Galaxy. Το μοντέλο δέχθηκε ένα εκτενές facelift το 2000, και παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2010. Η δεύτερη γενιά Alhambra (7Ν) παρουσιάστηκε το 2010 μαζί με το συγγενικό Volkswagen Sharan, ενώ δέχθηκε μια διακριτικη ανανέωση το 2015.
Η καλύτερη χρονιά του Alhambra στην αρένα των πωλήσεων ήταν το 2017 με 33.638 μονάδες, ενώ συνολικά μεταξύ 1996 και 2019 έχει πουλήσει 480.000 μονάδες. Παρόλα αυτά όλα τα χρόνια παρέμεινε αρκετά χαμηλότερα από το συγγενικό Volkswagen Sharan το οποίο πέρυσι έφτασε στο ορόσημο των 1.000.000 μονάδων.
Το SEAT Alhambra παράγεται στο εργοστάσιο AutoEuropa στην Πορτογαλία, μαζί με το Volkswagen Sharan. Παρά τη διακοπή παραγωγής του ισπανικού μοντέλου, το Autocar αναφέρει πως η Volkswagen θα συνεχίσει να παράγει Sharan για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα (μετά από τη λήξη των μέτρων για καταπολέμηση του κορονοιού), όμως και αυτό με τη σειρά του θα σταματήσει να διατίθεται μετά το τέλος του 2020.
Το VW Group δεν σκοπεύει να εξελίξει μια νέα γενιά MPV μοντέλων, ελπίζοντας πως το αγοραστικό κοινό θα στραφεί σε SUV προτάσεις που προσφέρουν επταθέσια διάταξη (SEAT Tarraco, Skoda Kodiaq, VW Tiguan Allspace), μέχρι να παρουσιαστεί το αμιγώς ηλεκτρικό VW ID Buzz.