Τίτλοι τέλους για το Mitsubishi Pajero
Τα τελευταία 800 Mitsubishi Pajero Final Edition θα διατεθούν στην αγορά της Αυστραλίας.
Το Mitsubishi Pajero ολοκληρώνει την εμπορική του πορεία μετά από 40 χρόνια στην αγορά, σηματοδοτώντας το τέλος μιας δυναστείας καθαρόαιμων 4x4 μοντέλων από την ιαπωνική φίρμα.
Η σημερινή, τέταρτη γενιά του Mitsubishi Pajero έκανε πρεμιέρα το 2006, με τις αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί τα τελευταία 15 χρόνια να μην μπορούν να κρύψουν την ηλικία του. Η τελευταία έκδοση Final Edition παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία το 2019, με την παραγωγή στο εργοστάσιο Sakahogi να ολοκληρώνεται τον Μάρτιο του 2021. Τα τελευταία 800 κομμάτια του μοντέλου θα διατεθούν στην αγορά της Αυστραλίας ως MY2022.
Κάτω από το καπό του Mitsubishi Pajero Final Edition βρίσκεται ένας turbo diesel κινητήρας 3,2 λίτρων που αποδίδει 192 PS και 441 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 5 σχέσεων με δυνατότητα κλειδώματος πίσω διαφορικού ενώ το ντεπόζιτο έχει χωρητικότητα 88 lt πετρελαίου. Η δυνατότητα ρυμούλκησης είναι 3 τόννοι. Τα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά παραμένουν εντυπωσιακά, με δυνατότητα κίνησης σε νερό βάθους 700mm, γωνία προσέγγισης 36,6ο, γωνία ράμπας 25,5ο και γωνία διαφυγής 25ο.
Ο εξοπλισμός της πλουσιότερης έκδοσης περιλαμβάνει δερμάτινο σαλόνι, αλουμινένια πεντάλ, ηλιοροφή, infotainment με υποστήριξη Apple CarPlay/Android Auto, ηχοσύστημα Rockford και ζάντες αλουμινίου 18". Επιπλέον, η τοπική αντιπροσωπεία θα προσθέσει πληθώρα αξεσουάρ όπως προστατευτικό του καπό, ειδικά πατάκια, δερμάτινη θήκη για το manual, λαστιχένιο πάτωμα του χώρου αποσκευών,
Από το 1981 μέχρι σήμερα, οι τέσσερις γενιές του Pajero έχουν σημειώσει πάνω από 3,3 εκατομμύρια πωλήσεις. Η καλύτερη χρονιά του Pajero από πλευράς πωλήσεων ήταν το 1992 με 174.708 μονάδες. Η μεγάλη πτώση ξεκίνησε από την κρίση του 2008 με 58.000 μονάδες που ήταν περίπου οι μισές σε σύγκριση με το 2007. Έκτοτε το μέσο όρο ετήσιων πωλήσεων παρέμεινε στα 50.000, καθιστώντας το μη βιώσιμο εμπορικά.
Η τέταρτη γενιά είναι η τελευταία καθώς το κόστος για αναβάθμιση του σκληροτράχηλου 4x4 "παλαιάς κοπής" με πλαίσιο τύπου σκάλας θα ήταν απαγορευτικό για την Mitsubishi η οποία έχει επικεντρωθεί στα πιο εμπορικά και λιγότερο ρυπογόνα SUV.
Το Pajero μπορεί να περνά στην ιστορία, όμως το όνομά τους θα παραμείνει στην αγορά μέσω του Mitsubishi Pajero Sport το οποίο αποτελεί την κλειστή έκδοση του Mitsubishi L200 pick-up. Το Pajero έχει μείνει στην ιστορία και για τις 12 νίκες που έχει σημειώσει στο Rally Dakar, με απόλυτη κυριαρχία μεταξύ 2001 και 2007.