Το θρυλικό Citroën 2CV επιστρέφει
Ένα θρυλικό αυτοκίνητο, το Citroën 2CV, φαίνεται να έχει πάρει το πράσινο φως να επιστρέψει σε σύγχρονη μορφή, ώστε να προσφέρει προσιτή και βιώσιμη κινητικότητα.
Η Citroën εργάζεται για την αναβίωση του θρυλικού 2CV, περισσότερα από 30 χρόνια μετά τη διακοπή της παραγωγής του. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του βρετανικού Autocar, οι πρώτες σχεδιαστικές μελέτες για έναν διάδοχο του αυτοκινήτου που καθόρισε την κινητικότητα της μεταπολεμικής Γαλλίας έχουν ήδη ξεκινήσει.
Αν και το έργο βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, η εταιρεία φαίνεται αποφασισμένη να φέρει ξανά στο προσκήνιο την απλότητα και τον εμβληματικό σχεδιασμό που χαρακτήριζαν το αρχικό μοντέλο.
Το Citroën 2CV επιστρέφει για να επαναπροσδιορίσει την απλότητα και την προσιτή μετακίνηση
Η απόφαση αυτή αποτελεί σημαντική στροφή στρατηγικής για την Citroën, η οποία στο παρελθόν είχε αποκλείσει κάθε ενδεχόμενο επανακυκλοφορίας του 2CV. Η επιτυχία του νέου Renault 5, φαίνεται να έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αλλαγή πορείας.
Το νέο Renault 5 ξεκίνησε δυναμικά την πορεία του στη Γαλλία, σημειώνοντας 9.973 πωλήσεις μόνο τον περασμένο μήνα – 1.721 περισσότερες από τις πωλήσεις του νέου ηλεκτρικού ë-C3 της Citroën. Επιπλέον, το νέο Renault 5 αύξησε σημαντικά το μερίδιο αγοράς της Renault στα ηλεκτρικά, γεγονός που δεν πέρασε απαρατήρητο από τους ανταγωνιστές της.
Το νέο 2CV αναμένεται να είναι πιο πιστό στον αρχικό σχεδιασμό του εμβληματικού μοντέλου, σε αντίθεση με το Renault 5, που σχεδιάστηκε ως μια φυσική εξέλιξη του παλαιότερου μοντέλου. Η Citroën έχει ήδη αφήσει υπονοούμενα για την πρόθεσή της να προχωρήσει σε πιο ρετρό σχεδιαστικές γραμμές.
Παρά το γεγονός ότι ο επικεφαλής σχεδιασμού της Citroën, Pierre Leclercq, απέφυγε να επιβεβαιώσει επίσημα την επανακυκλοφορία του 2CV, οι δηλώσεις του δείχνουν ότι η εταιρεία είναι ανοιχτή σε μοντέλα που ενσωματώνουν την ιστορική φιλοσοφία της απλότητας και της προσβασιμότητας. Το αρχικό 2CV είχε σχεδιαστεί για να προσφέρει την ελάχιστη δυνατή πολυπλοκότητα που απαιτούνταν για να κινητοποιηθεί ο πληθυσμός της αγροτικής Γαλλίας μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Αυτή η φιλοσοφία φαίνεται να αποκτά νέο νόημα σήμερα, καθώς οι υψηλές τιμές ενέργειας και πρώτων υλών, σε συνδυασμό με την μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχουν αυξήσει σημαντικά το κόστος των νέων αυτοκινήτων. Η Citroën φαίνεται ότι στοχεύει στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που θα παραμένει προσιτό, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Smart Car της Stellantis. Αυτή η πλατφόρμα, η οποία ήδη υποστηρίζει τα νέα C3 και Fiat Grande Panda, αναμένεται να αποτελέσει τη βάση για ένα προσιτό αλλά λειτουργικό νέο 2CV.
Ο σχεδιασμός του νέου μοντέλου πιθανότατα θα επικεντρώνεται στην αποδοτικότητα και όχι στην απόδοση, κάτι που θα επιτρέψει τη χρήση μικρότερης και πιο οικονομικής μπαταρίας. Ο Thierry Koskas, CEO της Citroën, έχει επισημάνει ότι οι μπαταρίες αποτελούν το μεγαλύτερο εμπόδιο στη μείωση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς αποτελούν περίπου το 40% του συνολικού κόστους.
Παράλληλα, η αρχιτεκτονική Smart Car υποστηρίζει και κινητήρες βενζίνης ή υβριδικούς, αλλά είναι πιθανό το 2CV να παραμείνει αποκλειστικά ηλεκτρικό, ώστε να διατηρηθεί ο αυθεντικός του χαρακτήρας και να μειωθούν οι απαιτήσεις σε χώρο. Στην κλασική του μορφή, το 2CV χρησιμοποιούσε έναν μικρό κινητήρα 602 κ.εκ., ο οποίος σήμερα θεωρείται ανεπαρκής τόσο από άποψη ισχύος όσο και απόδοσης.
Αν το νέο 2CV καταφέρει να βγει στην παραγωγή, η τιμή του αναμένεται να κυμανθεί στα περίπου €15.000, γεφυρώνοντας το κενό μεταξύ του Ami και του C3. Αυτό θα το φέρει σε άμεσο ανταγωνισμό με τα οικονομικά Dacia Spring και Leapmotor T03, αλλά ενδέχεται να είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις και πιο λειτουργικό. Αν ακολουθηθεί ο συνήθης κύκλος ανάπτυξης των τεσσάρων ετών, το νέο 2CV θα μπορούσε να παρουσιαστεί το 2028, σηματοδοτώντας τα 80 χρόνια από την πρώτη παρουσίαση του αρχικού μοντέλου στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Πηγή: Autocar