Τα ανανεωμένα Audi Q8 και SQ8 είναι γεγονός
Μια ακόμα πρεμιέρα επιφύλασσε η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, με την Audi να παρουσιάζει τα επιβλητικά και ανανεωμένα Q8 και SQ8.
Όντας στην αγορά εδώ και πέντε περίπου χρόνια, η Audi έκρινε πως έφτασε η ώρα για μια ανανέωση στις ναυαρχίδες την SUV της, Q8 και SQ8, προκειμένου να παραμείνουν δύο επίκαιρα και ανταγωνιστικά μοντέλα.
Σήμα κατατεθέν των δύο μεγάλων SUV είναι πλέον η μάσκα Singelframe με τα οκταγωνικά μοτίβα. Αυτή η μάσκα τα διαχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της Audi. Παραμένουν όμως άμεσα αναγνωρίσιμα.
Αναφορικά με το Q8, ξεχωρίζει η ελαφρώς αναθεωρημένη γρίλια με το νέο σήμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο προφυλακτήρας φέρει και αυτός μικρές ανανεώσεις, προσθέτοντας μια πιο δυναμική όψη στο γερμανικό SUV, εξαιτίας των νέων αεραγωγών.
Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση εντοπίζεται στο κομμάτι των προβολέων. Μπορεί οι LED προβολείς υψηλής έντασης να είναι κομμάτι του βασικού εξοπλισμού, ωστόσο για πρώτη φορά, διαθέσιμη είναι η προαιρετική αναβάθμιση σε HD Matrix LED. Αυτή η επιλογή επωφελείται από ένα λέιζερ μεγάλης σκάλας που ενεργοποιείται σε ταχύτητες άνω των 70 km.
Ανάλογα πάντα με τις προτιμήσεις του, ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει όποια φωτεινή υπογραφή επιθυμεί, καθώς τα ψηφιακά φώτα ημέρας του προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα. Μια φρέσκια χρωματική παλέτα με την προσθήκη των αποχρώσεων Sakhir Gold, Ascari Blue και Chili Red είναι επίσης μέρος της ανανέωσης του μοντέλου.
Διακριτικές αλλαγές παρατηρούνται και στο πίσω μέρος, με την Audi να εισάγει για πρώτη φορά στα πίσω φωτιστικά σώματα του Q8, που ενώνονται μεταξύ τους μέσω μιας λεπτής φωτεινής μπάρας, την τεχνολογία OLED.
Μάλιστα, τα πίσω φωτιστικά σώματα συνεργάζονται και με τα συστήματα ασφαλείας που υπάρχουν σε αφθονία στο Q8. Συγκεκριμένα, όταν ένα αυτοκίνητο πλησιάσει σε απόσταση μικρότερη των 2 μέτρων, τα OLED τεχνολογίας φώτα ανάβουν, έχοντας προειδοποιητικό ρόλο για τη μικρή απόσταση των αυτοκινήτων.
Κατά τα λοιπά, οι όμορφες σχεδιαστικά ζάντες 20 ιντσών ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, όπως επίσης και η κάμερα οπισθοπορείας με την πολύ καλή, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυση.
Αν κάποιος θελήσει να προικίσει το Q8 του με τις μεγαλύτερες και διαφορετικές σχεδιαστικά ζάντες, διαστάσεων από 21 έως 23 ίντσες θα πρέπει να γνωρίζει ότι είναι μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού.
Μπορεί η εικόνα του εσωτερικού να μοιάζει γνώριμη και οικεία, αλλά κι εδώ, κυρίως στο κομμάτι του συστήματος infotainment έχουν σημειωθεί ορισμένες αλλαγές. Πλέον, το σύστημα ψυχαγωγίας μπορεί να τρέξει εφαρμογές που προέρχονται από τρίτους, όπως για παράδειγμα το Spotify ή τη μουσική της Amazon.
Επιπροσθέτως, ακόμα και η οθόνη του Audi Virtual Cockpit έχει αποκτήσει ευκρινέστερα και βελτιωμένα γραφικά. Οι διαθέσιμες επιλογές για την εσωτερική επένδυση έχουν επίσης διευρυνθεί, με 9 διακοσμητικά ένθετα.
Στα των κινητήρων, το χορό της γκάμας ανοίγει η έκδοση 45 TDI με τον κινητήρα 3,0 lt, απόδοσης 231 ίππων και 500 Nm ροπής. Λίγο πιο πάνω βρίσκεται ο 50 TDI με το ίδιο μοτέρ αλλά ελαφρώς αυξημένες επιδόσεις, που μεταφράζονται με 286 ίππους και 600 Nm ροπής.
Ακόμα καλύτερες είναι οι επιδόσεις του βενζινοκίνητου Audi Q8 55 ανέρχονται στους 340 ίππους, με την τελική να είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 km. To γκάζι πάντως δεν λείπει ούτε από τα πετρελαιοκίνητα σύνολα, με το 45 να χρειάζεται 7,1 για το 0-100 km και το 50 να ολοκληρώνει την ίδια επιτάχυνση 1’’ νωρίτερα.
Αν πάντως το ζητούμενο είναι οι καταιγιστικές επιδόσεις, η πιο ορθή επιλογή μάλλον ακούει στο όνομα SQ8. Ο V8 TFSI των 4,0 lt αποδίδει 570 ίππους και 770 Nm ροπής. Αυτά τα χαρακτηριστικά του επιτρέπουν να κάνει το 0-100 km σε μόλις 4,1’’.
Στην κορυφαία έκδοση μάλιστα, κάθε απόληξη της εξάτμισης (τέσσερις συνολικά) διαθέτει ενσωματωμένο πτερύγιο για να ρυθμίζει τον ήχο που βγαίνει ανάλογα με το φορτίο αλλά και τις στροφές του κινητήρα. Παράλληλα, υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρων (από τον κινητήρα) για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή οικονομία.
Όσον αφορά το πλαίσιο, η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση διατίθεται προαιρετικά στο Q8, τη στιγμή που είναι στάνταρ στο SQ8. Το έξτρα σύστημα διεύθυνσης σε όλους τους τροχούς (και πάλι στάνταρ στο SQ8), βοηθά στην εξασφάλιση μεγαλύτερης άνεσης και ασφάλειας. Όλα τα μοντέλα βγαίνουν στην αγορά με μόνιμη τετρακίνηση Quattro και οκτατάχυτο κιβώτιο Tiptronic.
Το Audi Q8 του 2024 είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στην Ευρώπη. Οι τιμές στη Γερμανία ξεκινούν από 86.700 ευρώ, για το Q8 45 TDI quattro, σκαρφαλώνοντας στα 119.500 ευρώ για το SQ8 TFSI.