Στην Ευρώπη το πολυτελές Lexus LM
Το Lexus LM, το άκρως πολυτελές μίνι βαν της Lexus παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, ξεκινώντας από εκεί την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη.
Παρατηρώντας κανείς τις σύγχρονες τάσεις της αυτοκίνησης μπορεί να βγάλει άκοπα τα εξής συμπεράσματα. Τα SUV σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και τα ηλεκτρικά έρχονται με φόρα. Η Lexus όμως, με το Lexus LM επενδύει στην κατηγορία των μίνι βαν.
Αυτό που αναμφίβολα το ξεχωρίζει είναι η μεγάλη του μάσκα (η μεγαλύτερη που έχει μπει ποτέ σε Lexus), με την αιχμηρή της σχεδίαση και τα φωτιστικά της σώματα. Το μήκος του ξεπερνά τα πέντε μέτρα, γεγονός που συνεπάγεται άφθονους χώρους στην καμπίνα των επιβατών.
Μίας και μιλάμε για χωροταξικά ζητήματα, το Lexus LM θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με επταθέσια ή τετραθέσια διάταξη, ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες του κάθε αγοραστή. Η έκδοση με την τετραθέσια διάταξη, αν κρίνουμε από τις προδιαγραφές που ανακοινώνει το εργοστάσιο, ξεπερνά τον όρο premium. Για την ακρίβεια, όπως περιγράφει η Lexus, θέλει να προσφέρει σε τέσσερις τροχούς τις ανέσεις ενός liar jet!
Το Lexus LM είναι ένα αυτοκίνητο προσανατολισένο στην άνεση. Παράλληλα όμως, με την επιτάχνση 0-100 km/h δείχνει πως θα μπορέσει να κινηθεί σβέλτα όταν απαιτηθεί
Πώς όμως μπορεί να το καταφέρει αυτό; Με την τοποθέτηση προηγμένων συστημάτων και εξοπλισμού, που η αλήθεια είναι ότι δεν συναντάς εύκολα σε αυτοκίνητα. Στην έκδοση με την τετραθέσια διάταξη, αυτό που σίγουρα κερδίζει τις εντυπώσεις, είναι η κολοσσιαία οθόνη των 48”, η οποία σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε σινεμά. Την τεράστια αυτή οθόνη πλαισιώνουν δύο ακόμη, σαφώς μικρότερες στο κεντρικό υποβραχιόνιο.
Μεταξύ άλλων, στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται θερμαινόμενα και ψυχόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ αλλά και δυνατότητα να «ξαπλώσουν» σε οριζόντια στάση, εάν οι επιβάτες χρειαστεί να ξεκουραστούν. Παράλληλα, το ηχοσύστημα 3D surround Mark Levinson με 23 ηχεία υπόσχεται εξαιρετική ποιότητα ήχου.
Παραπονεμένοι δεν θα μείνουν όμως ούτε όσοι επιλέξουν την έκδοση με την επταθέσια διάταξη. Μπορεί να μην υπάρχει η πελώρια οθόνη των 48”, υπάρχει όμως μία πτυσσόμενη οθόνη 14”, που εκτείνεται στην οροφή. Τα καθίσματα υποστηρίζουν τις ίδιες λειτουργίες μασάζ με την τετραθέσια παραλλαγή, με το ηχοσύστημα να αποτελείται από 21 αντί για 23 ηχεία. Συν τοις άλλοις, στο επταθέσιο Lexus LM θα συναντήσει κανείς το σύστημα Active Noise Control. Tέλος, οι τροχοί και τα ελαστικά μείωσης θορύβου είναι στάνταρ και στις δύο εκδόσεις.
Στο κομμάτι της απόδοσης, το Lexus LM θα έρθει στην Ευρώπη μόνο στην εκδοχή LM 350h. Αυτό σημαίνει πως κάτω από το καπό τοποθετείται ένα υβριδικό σύνολο 2,5 lt και ένας ηλεκτροκινητήρας, συνολικής απόδοσης 250 PS και 329 Nm ροπής. Η ισχύς μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, πλην της αγοράς της Βρετανίας (θα υπάρχουν και δικίνητες εκδόσεις), μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οχτώ σχέσεων.
Τα νούμερα που ανακοινώνονται από το εργοστάσιο δείχνουν ένα αρκετά σβέλτο αυτοκίνητο, ειδικά για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Το Lexus LM χρειάζεται 8,7” για να φτάσει από στάση στα 100 km/h, με το κοντέρ του να τερματίζει στα 190 km/h.
Βασικός προσανατολισμός του πολυτελούς τμήματος της Toyota είναι η άνεση. Για αυτό και οι μηχανικοί της Lexus εξόπλισαν το αυτοκίνητο με τα συστήματα Braking Posture Control και Smooth Stop Control. Αυτά τα συστήματα περιορίζουν τις κλήσεις, που παρουσιάζει το μεγάλο και βαρύ αμάξωμα του LM.
Το κόστος για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν είναι μικρό. Η τιμή του ανακοινώθηκε μόνο στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας και προσεγγίζει τις 104.000 ευρώ (90.000 λίρες).