Πρώην σχεδιαστής της BMW «ξεσπαθώνει» για τη σχεδίαση της XM Concept
Είναι γεγονός πως η BMW έχει δεχθεί τον τελευταίο καιρό έντονα πυρά για τη σχεδίαση των μοντέλων της, είναι διαφορετικό όμως γι’ αυτήν όταν «βάλλεται» από έναν σχεδιαστή και μάλιστα, έναν πρώην δικό της...
Ο Frank Stephenson είναι πρώην σχεδιαστής της BMW και της MINI, ενώ έχει περάσει από τα σχεδιαστικά τμήματα της McLaren, της Ferrari, της Maserati, της FIAT, της Lancia και της Alfa Romeo. Οι απόψεις του λοιπόν έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα όταν αφορούν τη σχεδίαση κάποιου μοντέλου και δεν φοβάται να της καταθέσει μέσα από το κανάλι του στο YouTube.
Το τελευταίο βίντεο που ανέβασε ωστόσο, έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον γιατί μέσα από αυτό εκφράζει την αρνητική του άποψη για τη σχεδίαση των νέων BMW, με αφορμή και το πρωτότυπο XM που παρουσίασε η Βαυαρική εταιρεία.
Ο Stephenson δε «μασάει» τα λόγια του και από την αρχή του βίντεο προτιμάει να «αυτοπυροβοληθεί» με αυτό που βλέπει. Ο ίδιος αδυνατεί να καταλάβει τι συμβαίνει στην BMW και τα τελευταία της αυτοκίνητα είναι τόσο αδιάφορα, αν και οι χαρακτηρισμοί που χρησιμοποιεί γενικότερα στο σχολιασμό του είναι πολύ πιο «επιθετικοί». Προφανώς η σχεδίαση είναι κάτι το υποκειμενικό, κάτι που αναφέρει και ο ίδιος, όμως εκδηλώνει την άποψή του μεμονωμένα για τα στοιχεία του συγκεκριμένου μοντέλου.
Αρχικά μας εξηγεί πως η BMW το παράκανε με την kidney grill αφού το ούτως ή άλλως μεγάλο της μέγεθος υπερτονίζεται από τον συνδυασμό της με τα μικρά και στενά φωτιστικά σώματα που έχουν επιλεχθεί γι'αυτό το μοντέλο. Αυτό που του προκαλεί εντύπωση επίσης είναι οι έντονες γραμμές στα τόξα των φτερών, σχολιάζοντας πως δεν έχουν καμία σκοπιμότητα σχεδιαστικά από τη στιγμή που περιβάλλουν ένα στρογγυλό μοτίβο…
Φυσικά δεν έμεινε στο απυρόβλητο και το σχεδιαστικό κομμάτι του πίσω μέρους, με τον Stephenson να σχολιάζει συγκεκριμένα το διαχύτη, τις απολήξεις των εξατμίσεων και την παρουσία δύο σημάτων τις BMW εκατέρωθεν των πλευρών του παρμπρίζ.
Εν ολίγοις ο Stephenson θεωρεί πως η XM είναι ό,τι χειρότερο έχει δει τα τελευταία 100 χρόνια σχεδιαστικά σε αυτοκίνητο, όμως δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος για να παρακολουθήσει κανείς το συγκεκριμένο βίντεο, αλλά και ο τρόπος που λέει αυτά που λέει.