Porsche: Ετοιμάζει νέο υπεραυτοκίνητο με υβριδική τεχνολογία από την F1
Το μοντέλο που θα διαδεχθεί την 918 Spyder τελικά δεν θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό.
Η Porsche ετοιμάζει νέο υπεραυτοκίνητο με υβριδικό σύστημα κίνησης που εξελίχθηκε αρχικά για την Formula 1 σύμφωνα με το Autocar. Ο διάδοχος της Carrera GT (επίσης με κινητήρα που είχε εξελιχθεί για μονοθέσιο της F1) και της υβριδικής 918 Spyder βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο εξέλιξης και αναμένεται να παρουσιαστεί μετά το 2023.
Υψηλόβαθμα στελέχη της Porsche αναφέρουν πως το πράσινο φως για την παραγωγή του νέου υπεραυτοκινήτου έχει να κάνει με το αν το διοικητικό συμβούλιο καταλήξει σε υβριδική ή αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία.
Τον Μάρτιο του 2019 στην Έκθεση Γενεύης, ο πρόεδρος της Porsche, Oliver Blume, είχε αναφερθεί σε ένα ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο που θα ήταν ταχύτερο ακόμα και από το αγωνιστικό μονοθέσιο Porsche 99X Formula E. Παρόλα αυτά, η τεχνολογία των μπαταριών solid-state δεν προχωρά με αρκετά γρήγορους ρυθμούς, και δεν είναι εφικτό να χρησιμοποιηθεί από μοντέλο παραγωγής πριν από τα μέσα της δεκαετίας του '20.
Για αυτό το λόγο, η γερμανική εταιρεία εξετάζει το εναλλακτικό σενάριο να χρησιμοποιήσει ένα επαναφροτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης αγωνιστικού τύπου που εξελίχθηκε από την Porsche Motorsport για την Formula 1. Υπάρχει επίσης η πιθανότητα, το νέο υπεραυτοκίνητο να χρησιμοποιεί σύστημα κίνησης σύμφωνο με τους κανονισμούς της κατηγορίας Hypercar του Le Mans.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε Porsche 959 και 918 Spyder στην πίστα των Μεγάρων
Νωρίτερα μέσα στο έτος, ο Fritz Enzinger, υπεύθυνος της Porsche Motorsport, αποκάλυψε πως η εταιρεία έχει αναθέσει σε μια ομάδα 40 μηχανικών την εξέλιξη ενός εξακύλινδρου μοτέρ και υβριδικού συστήματος κίνησης από το 2017. Αρχικά το θερμικό μοτέρ είχε χωρητικότητα 2,0 λίτρων αλλά αργότερα μειώθηκε στα 1,6 λίτρα ώστε να καλύπτει τις προδιαγραφές F1 καθώς η Porsche εξέταζε το ενδεχόμενο να επιστρέψει ως προμηθευτής. Παρόλο που η εταιρεία τελικά έστρεψε το ενδιαφέρον της στην Formula E, η εξέλιξη του κινητήρα συνεχίζεται μέχρι σήμερα, με στόχο το εξακύλινδρο μοτέρ να πιάσει τα επίπεδα αξιοπιστίας που απαιτούνται για τη μαζική παραγωγή.
Όπως δήλωσε στη Φρανκφούρτη ο Stefan Weckbach, υπεύθυνος ηλεκτρικών μοντέλων της Porsche, ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία που θα πλαισιώσουν το θερμικό μοτέρ αναμένεται να εξελιχθούν σε συνεργασία με τη Rimac (το 15,5% της οποίας ανήκει στην Porsche).
Αν τελικά βγει στην παραγωγή, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του νέου μοντέλου της Porsche θα είναι η Mercedes-AMG Project One που θα κυκλοφορήσει το 2021, επίσης με τεχνολογία F1.
Πηγή: Autocar