Παίρνει μορφή το ηλεκτρικό σεντάν BMW i5
Η BMW κυριαρχεί στα μεσαία premium σπορ σεντάν. Και δεν θα αφήσει την Tesla με το Model 3 να αλλάξει αυτό το δεδομένο στην ηλεκτρική εποχή.
Το επόμενο εντελώς νέο μοντέλο i της BMW θα έρθει το 2021, με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης σε επίπεδο πέρα από ότι γνωρίζουμε και μπορούμε να φανταστούμε σήμερα.
Τη μορφή του νέου μοντέλου παρουσιάζει το βρετανικό Auto Express σε αποκλειστικές επεξεργασμένες φωτογραφίες που βασίζονται σε πληροφορίες από πηγές μέσα στην BMW. Δεν αποτελεί έκπληξη η σχεδιαστική συγγένεια με το Vision Next 100 Concept το οποίο παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων της μάρκας. Το αυτοκίνητο θα πρέπει να ανταγωνιστεί το Model 3 της Tesla, το οποίο με τη σειρά του τοποθετείται ανάμεσα στις υφιστάμενες BMW Σειρά 3 και Σειρά 5, από πλευράς μεγέθους. Θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, αν και σύμφωνα με πληροφορίες έχει προβλεφθεί στη σχεδίαση της πλατφόρμας η πιθανότητα για ένα σύστημα κίνησης με κυψέλες υδρογόνου για την τροφοδοσία των μπαταριών.
Η BMW αναφέρεται στο αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας το όνομα iNext, αλλά μπορεί να θεωρείται βέβαιο ότι θα καταλήξει τελικά στο i5 δίνοντας αυτομάτως ταυτότητα στο αυτοκίνητο και θέση στη γκάμα της μάρκας. Ο Ian Robertson, μέλος του ΔΣ, με τομέα ευθύνης τις πωλήσεις και το μαρκετινγκ, δήλωσε: «Έχοντας ολοκληρώσει τις συναντήσεις για τον καθορισμό του σχεδιασμού, μπορώ να πω ότι είναι αυτοκίνητο που θα χαρακτηρίζαμε… μεγάλο. Παρά το αντίθετο. Οι νέας τεχνολογίας μπαταρίες τοποθετούνται έτσι ώστε σε μεγάλο βαθμό καθορίζουν τις αναλογίες. Όπως και να έχει, βλέποντας το από μακριά θα αναγνωρίζεις με την πρώτη ματιά μία BMW ακόμη και χωρίς το σήμα».
Και συνεχίζει ο Robertson: «Με τα μοντέλα i έχουμε δημιουργήσει κάποια χαρακτηριστικά μοτίβα. Και αυτά εξελίσσουμε. Οι αναλογίες, οι κοντοί πρόβολοι, είναι πλέον στοιχεία της σχεδιαστικής γλώσσας της BMW. Το i5 θα φέρει πολλές καινοτομίες στην σχεδίαση της καμπίνας, με πολύ καλύτερη εκμετάλλευση χώρου. Την ευελιξία αυτή θα δώσει στους σχεδιαστές η νέα τεχνολογία μπαταριών. «Αν οι νέες μπαταρίες είναι μικρότερες, πιο λεπτές και ξηρού τύπου, χωρίς υγρό και κολλώδες περιεχόμενο, τότε το “πακετάρισμα” θα είναι πιο εύκολη υπόθεση».
Στο λανσάρισμα το i5 θα ενσωματώνει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης στο Επίπεδο 3. Δηλαδή το αυτοκίνητο θα μπορεί να εκτελεί όλες τις κινήσεις μόνο του, να διαχειρίζεται πλήρως τη κυκλοφορία, με τον οδηγό σε ετοιμότητα να αναλάβει δράση όταν αυτό είναι απαραίτητο. Στη συνέχεια θα εξελιχθεί στα Επίπεδα 4 και 5, με τον οδηγό να έχει στην ουσία διακοσμητικό ρόλο. Η κοινοπραξία της BMW με τις Daimler και Volkswagen στην εξαγορά της εταιρείας χαρτών Here παίζει φυσικά σημαντικό ρόλο σε αυτό. Όπως και η συνεργασία με τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η Intel και η Mobileye. Για να δοκιμάσει και να εξελίξει την τεχνολογία της στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης η BMW θα βάλει στην κυκλοφορία 40 αυτοκίνητα από την Σειρά 7.