Ολοκαίνουργιο Opel Astra το 2021
Το Astra 6ης γενιάς θα πατά πάνω στην πλατφόρμα EMP2 της PSA, θα έχει πολλά κοινά στοιχεία με το Grandland X, έκδοση Sports Tourer και μοτέρ βενζίνης, ντίζελ και plug-in hybrid.
Από την άφιξή της στην οικογένεια PSA, η Opel πρέπει να κάνει απογραφή όλων των μοντέλων της και να τα προσαρμόσει όσο το δυνατόν περισσότερο στα μηχανικά μέρη του γαλλικού γκρουπ. Το επόμενο φρεσκάρισμα του Astra που προγραμματίζεται για το 2019 θα επιτρέψει στο μικρό οικογενειακό Opel να φορέσει τους καινούργιους κινητήρες του γκρουπ, αλλά η ολοκαίνουργια γενιά που θα λανσαριστεί το 2021 θα πρόκειται εξ ολοκλήρου για προϊόν PSA.
Μεταξύ του γαλλικού ομίλου και του Γερμανού κατασκευαστή πρόκειται για μια συνεργασία που ουσιαστικά θα κλιμακωθεί στο 100%, καθώς υπήρχαν ήδη βιομηχανικές συμφωνίες μεταξύ των δύο εταιρειών που επέτρεψαν και οδήγησαν στο πρόσφατο λανσάρισμα τριών μοντέλων: Το Opel Crossland X (ξάδερφος του Citroën C3 Aircross), το Opel Grandland X (ξάδελφος του Peugeot 3008) και το Opel Combo Life (ξάδελφος του Citroën Berlingo και του Peugeot Rifter). Στο επόμενο βήμα όμως, όλα τα μοντέλα της Opel θα είναι παράγωγα (ή μελετημένα από κοινού) της Citroën ή της Peugeot.
Κυνήγι για χαμηλές τιμές
Αυτή η τεχνολογική συγχώνευση είναι υποχρεωτική για να μειωθεί το κόστος εξέλιξης και παραγωγής, αλλά επίσης για να μειώσει την τιμή αγοράς πρώτων υλών και εξαρτημάτων από τους προμηθευτές. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η νέα γενιά του Opel Corsa που πρόκειται να παρουσιαστεί εφέτος έχει καθυστερήσει. Ο στόχος είναι να μπορεί το Corsa να έχει το μάξιμουμ των εξαρτημάτων από τα άλλα μοντέλα του Group PSA, ειδικά τους κινητήρες και τα στοιχεία της πλατφόρμας.
EMP2 για όλα τα κόμπακτ μοντέλα
Για το υφιστάμενο Opel Astra και την ανανέωσή του, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Δεν υπάρχει καθυστέρηση στον ορίζοντα. Το μικρομεσαίο Opel θα φρεσκαριστεί στις αρχές του επόμενου έτους και με αυτή την ευκαιρία θα υιοθετήσει τους νέους κινητήρες PSA. Η μελλοντική γενιά του κόμπακτ Opel είναι αυτή που θα υποστεί τις σημαντικότερες αλλαγές. Η έκτη γενιά του μοντέλου Opel Astra που θα λανσαριστεί το 2021 δεν θα φορά μόνο τους κινητήρες του γαλλικού γκρουπ, αλλά θα υποστηρίζεται και από την πλατφόρμα EMP2. Οπότε, το Opel Astra L θα διαθέτει στην γκάμα του εκτός από μοτέρ βενζίνης και ντίζελ, ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης με 200+ άλογα.
Μάξι μέγεθος, μάξι πορτμπαγκάζ
Το μέλλον του Opel Astra θα έχει πολλά να κάνει με το αντίστοιχου μεγέθους SUV της φίρμας, το Grandland X. Εκτός από την ίδια πλατφόρμα και τα μηχανικά και άλλα μέρη που πηγαίνουν πακέτο, ο σχεδιασμός θα είναι επίσης εμπνευσμένος από αυτόν του crossover. Αυτό σημαίνει πιο δυναμική εμφάνιση που θα υποδηλώνει ότι μεταξύ των παλιών και των νέων μοντέλων της Opel υπάρχει πραγματική διαφορά. Ωστόσο, αυτό που δεν πρέπει να αλλάξει, είναι το μέγεθος του αυτοκινήτου. Το υφιστάμενο Astra είναι ένα μεγάλο μικρομεσαίο με μήκος 4,37 m και η έκτη γενιά του θα πρέπει να είναι αντίστοιχα μεγάλη. Τόσο, που να επιτρέψει στην Opel με την κατάλληλη χωροταξική μελέτη να αυξήσει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου. Με 370 lt, ο χώρος αποσκευών του Astra δεν είναι ανταγωνιστικός για μοντέλο αυτής της κατηγορίας, οπότε το πορτμπαγκάζ της επόμενης γενιάς θα πρέπει ξεπερνά τα 400 λίτρα.
Ο δεκάλογος του μελλοντικού Opel Astra 6ης γενιάς
- Μικρομεσαίο με πέντε πόρτες και πέντε θέσεις
- Γκάμα με 5θυρο χάτσμπακ και στέισον (Sports Tourer)
- Εκτιμώμενο λανσάρισμα το 2021
- Πλατφόρμα EMP2 (PSA)
- Μήκος περίπου 4,35 m
- Πολλά κοινά στοιχεία με το Opel Grandland X
- Κινητήρες βενζίνης από 110 έως 220 PS
- Κινητήρες ντίζελ από 100 έως 180 PS
- Προβλεπόμενη επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση
- Τιμή εκκίνηση από περίπου €21.000