Όλα όσα ξέρουμε για το υβριδικό νέο Opel Corsa
To Opel Corsa, το διαχρονικό best-seller της Opel απέκτησε για πρώτη φορά στην (μακρά) ιστορία του υβριδικό κινητήριο σύνολο για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
Δεν έχει περάσει παρά λίγος καιρός από την επίσημη πρεμιέρα του ανανεωμένου Opel Corsa, τότε που η γερμανική φίρμα προχώρησε στην αποκάλυψη ότι το δημοφιλές σούπερμινι θα γίνει το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που θα εφοδιάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V.
Σήμερα λοιπόν ήρθαν στο φως όλες οι λεπτομέρειες που αφορούν το ήπια υβριδικό μοντέλο της «Blitz». Πνοή στο μοτέρ θα δίνουν οι νέοι 3κύλινδροι βενζινοκινητήρες 1.2 lt του Γερμανού κατασκευαστή, συνολικής απόδοσης 110 ή 136 PS και ροπής που αγγίζει τα 205 και 230 Nm αντίστοιχα. Μάλιστα, τα εν λόγω σύνολα λειτουργούν στον κύκλο Miller για ακόμα καλύτερη απόδοση.
Και οι δύο δημιουργήθηκαν για το συγκεκριμένο υβριδικό σύνολο και συμμορφώνονται με το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6.4. Ως ήπια υβριδικό σύνολο, ο θερμικός κινητήρας συνεργάζεται με έναν υπερσύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη 28 PS και 55 Nm και συνεργάζονται με ένα αυτόματο κιβώριο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων που ενσωματώνεται στον ηλεκτροκινητήρα.
Οι υβριδικές εκδόσεις της νέας γενιάς του Opel Corsa θα κάνουν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε σύγκριση με το θερμικό Corsa 1.2 lt με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οχτώ σχέσεων, το νέο MHEV Corsa με τους 100 PS μπορεί να εξοικονομήσει σχεδόν 1,0 lt βενζίνης ανά 100 km και να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Λειτουργικά τώρα, το ήπια υβριδικό σύστημα της Opel δουλεύει όπως ακριβώς περιμένεις από ένα σύστημα 48V. Στις καθημερινές μετακινήσεις σε αστικές και επαρχιακές διαδρομές, ο βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας του Opel Corsa 48V Hybrid μπορούν να λειτουργούν είτε συνδυαστικά είτε ο καθένας ξεχωριστά, προκειμένου να επιτευχθεί η χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση και να εξασφαλιστούν οι βέλτιστες επιδόσεις. Σε αστικές συνθήκες, έως και το 50% του χρόνου οδήγησης μπορεί να καλυφθεί με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Παράλληλα, ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει στο Corsa να κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 1 km, σε συνθήκες όπου η ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 30 km/h. Επιπλέον, σε συνθήκες επιτάχυνσης, ενισχύει τον θερμικό κινητήρα για ακόμα ασφαλέστερα προσπεράσματα.
Απεναντίας, στη διαδικασία της επιβράδυνσης, ο βενζινοκινητήρας παύει να λειτουργεί και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σα γεννήτρια για να φορτίσει την μπαταρία του υβριδικού συστήματος 48V. Συν τοις άλλοις, η ίδια η μπαταρία ιόντων λιθίου, αξιοποιήσιμης ενεργειακής χωρητικότητας 432 Wh, αποθηκεύει την ενέργεια που ανακτάται από το αναγεννητικό σύστημα πέδησης.
Τέλος, η μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος, είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, εξασφαλίζοντας την καλύτερη κατανομή βάρους αλλά και τη μέγιστη αξιοποίηση του χώρου αποσκευών.
Βάσει της επίσημης ενημέρωσης, οι υβριδικές εκδόσεις του νέου Corsa αναμένονται στην ελληνική αγορά μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024.