Οι πρώτες εικόνες του εξωτικού Bizzarrini Giotto
Οι πρώτες φωτογραφίες του hypercar της Bizzarrini είναι γεγονός. Και το όνομα αυτού…Giotto, προς τιμήν του σπουδαίου και φημισμένου Ιταλού μηχανικού και ιδρυτή της εταιρείας.
Πέρασε κιόλας κάτι παραπάνω από ενάμισης χρόνος, από τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν η Bizzarrini αποφάσισε να δώσει στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες αλλά και μερικά σκίτσα για το Giotto, ένα ολοκαίνουριο «hyper GT», όπως το χαρακτηρίζει, με ρίζες από το παρελθόν. Πλέον, ήρθε η ώρα να έρθουμε σε επαφή με το πρώτο πλήρους κλίμακας πρωτότυπο του (νέου) ιταλικού έργου τέχνης.
Φέροντας τη σχεδιαστική υπογραφή του Giorgetto Giugiaro και του γιο του Fabrizio, το Giotto δεν θα μπορούσε παρά να είναι ένα πανέμορφο και υψηλής αισθητικής αυτοκίνητο. Αποτίοντας φόρο τιμής στην σπουδαία κληρονομιά του εμπνευστή της, Giotto Bizzarrini, η ίδια του η εταιρεία θέλησε να τον τιμήσει κατασκευάζοντας ένα μοντέλο από ανθρακονήματα. Στην «καρδιά» του δεσπόζει ένας ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας της Cosworth, τοποθετημένος στο κέντρο, πίσω από τα καθίσματα των επιβατών. Η χωρητικότητα του κινητήρα ανέρχεται σε 6.626 cc, αριθμός που παραπέμπει στην ημερομηνία γέννησης του Giotto (6 Ιουνίου 1926). Με λίγα λόγια, έχει όλα τα εχέγγυα για να μας συνεπάρει.
Κι αν αναρωτιέστε τι σας θυμίζει το όνομα Bizzarini, να σας θυμίσουμε πως ο ιδρυτής της, ο μεγάλος Ιταλός μηχανικός Giotto Bizzerrini έφυγε από τη ζωή πλήρης ημερών σε ηλικία 97 ετών μόλις πριν λίγους μήνες. Το όνομά του έχει συνδεθεί άρρηκτα με μερικά από τα κορυφαία μοντέλα της αυτοκίνησης, όπως η Ferrari 250 GTO, ενώ με την τεχνογνωσία του βοήθησε στην επίβλεψη και τη δημιουργία του πρώτου V12 της Lamborghini.
Το Bizzarrini Giotto αποτελεί ουσιαστικά την «φυσική συνέχεια» του Bizzarrini 5300 GT, το οποίο ο 85χρονος, Giorgetto Giugiaro, σχεδίασε στα νεανικά του χρόνια, την εποχή που δούλευε στην Bertone. Κάπως έτσι του δόθηκε η ευκαιρία να το προσαρμόσει στη σύγχρονη εποχή, εφαρμόζοντας τις νέες τεχνικές στον τομέα της μηχανικής και της τεχνολογίας.
Η σχεδίαση του εμπρός μέρους είναι, όπως αναμενόταν επιθετική και αιχμηρή, με πολύ λεπτούς LED προβολείς. Πίσω, είναι τοποθετημένος ένας διαχύτης, που μοιάζει σαν να βγήκε από μονοθέσιο της Φόρμουλα 1 για να εφαρμόσει ακριβώς στο Giotto Bizzarrini.
Κατά τους ιθύνοντες της εταιρείας χρησιμοποιήθηκαν «τεχνολογίες και διαδικασίες παραγωγής που αναπτύχθηκαν στην κορυφαία βαθμίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού». Επιπροσθέτως, κολακευτικά λόγια αποσπούν οι διπλοί αεραγωγοί στο καπό (ενισχύουν ακόμα περισσότερο το muscle παρουσιαστικό, θυμίζοντας κάτι από την Corvette C8), η τριγωνική κολόνα Β, καθώς επίσης και η εντυπωσιακή σχεδίαση του εμπρός και κυρίως του πίσω τζαμιού.
Συνολικά το μοντέλο φαντάζει ως ο ιδανικός αντίπαλος στο πεδίο της μάχης, απέναντι στις Pagani Utopia και Gordon Murray T.33.
Αν και ο μοναδικός V12 κινητήρας της Cosworth έχει αρκετά μεγάλη χωρητικότητα, 6,6 lt, η Bizzarrini διαβεβαιώνει πως έχει κατασκευάσει το hypercar της με τέτοιο τρόπο ώστε «να πληροί όλους τους παγκόσμιους νομοθετικούς κανονισμούς και τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων».
Κατά τα πλάνα της εταιρείας, οι δοκιμές του Giotto σε δημόσιους δρόμους θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2024, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν δρομολογηθεί για το 2026. Επίσημη ανακοίνωση για τις τιμές δεν υπάρχει, ωστόσο δημοσιογραφικές πηγές δείχνουν πως θα ξεπερνούν τα δύο εκατομμύρια ευρώ.