To νέο VW Passat έρχεται και υπόσχεται… χώρους γηπέδου!
Έχει περάσει μισός αιώνας από τότε που το όνομα Passat εμφανίστηκε στη γκάμα της VW. Έχοντας σημειώσει τεράστια εμπορική επιτυχία σε όλο το κόσμο, η VW ετοιμάζεται αισίως για την 9η γενιά του, η οποία θα το βρει μόνο ως station wagon.
Όταν κάποιος ακούει τις λέξεις VW και οικογενειακό αυτοκίνητο, το μυαλό αβίαστα τρέχει στο Passat. Kι αν κάποιος ή κάποια δυσπιστήσει, αρκεί να ρίξει μια ματιά στις 34 εκατομμύρια παγκόσμιες πωλήσεις του μοντέλου. Όχι άδικα (και φυσικά όχι άκοπα) αποτελεί θεμελιώδη πυλώνα στη γκάμα της γερμανικής εταιρείας.
Στη νέα γενιά του το VW Passat βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo και θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως station wagon, καθώς η παραγωγή της σεντάν εκδοχής σταματάει, μιας και το πάλαι ποτέ «σπίτι» του μοντέλου στο Emden της Γερμανίας ετοιμάζεται να υποδεχτεί την παραγωγή των ID.4 και ID.7.
Αυτή η συνθήκη πάντως, ίσως υποδηλώνει τα μελλοντικά, εξηλεκτρισμένα σχέδια του ομίλου, ο οποίος μετέφερε την παραγωγή του επερχόμενου Passat στις εγκαταστάσεις της «ομοαίματης» Škoda στη Σλοβακία, όπου και συναρμολογείται το Superb.
Κεντρικός άξονας των Γερμανών ήταν να προσφέρουν ένα αυτοκίνητο που θα συνδυάζει την δυναμική αισθητική, τον αεροδυναμικό σχεδιασμό, με υψηλή ποιότητα και την πλέον σύγχρονη τεχνολογία.
Χωροταξικά τώρα, το Passat ανέκαθεν έβριθε χώρων. Η νέα γενιά όμως, εξαιτίας και του αμαξώματος, παρέχει χώρους που μπορούν να συγκριθούν με αλάνες ή γήπεδα. Πριν μας πείτε υπερβολικούς ας εξετάσουμε τους αριθμούς. Το μήκος φλερτάρει με τα 5 m, αγγίζοντας πλέον τα 4.917 mm. Αυτό το δεδομένο που το καθιστά 144 mm πιο μακρύ από το απερχόμενο μοντέλο.
Ομοίως, το δρόμο αύξησης έχει πάρει και το πλάτος στα 1.852 mm, δηλαδή 20 mm πιο μεγάλο σε σχέση με την απερχόμενη γενιά. To ύψος ανέρχεται στα 1.506 mm, ενώ το μεταξόνιο είναι με τη σειρά του αυξημένο κατά 50 mm και φθάνει πλέον τα 2.841 mm.
Ο χώρος των αποσκευών τώρα, αγγίζει τα 690 lt (40 lt περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά) με τα καθίσματα σε όρθια θέση. Αν ο ιδιοκτήτης ρίξει και την πίσω σειρά καθισμάτων, δημιουργείται ένας τεράστιος χώρος 1.920 lt (140 lt περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά), που σε παρακινεί να κάνεις μετακόμιση.
Γενικότερα, η σχεδίαση του εσωτερικού αποπνέει άνεση και πολυτέλεια. Ως προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό της καμπίνας, οι δύο οθόνες αναμφίβολα κλέβουν τις εντυπώσεις. Η κεντρική οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας θα είναι 12,9'' στις πιο βασικές εκδόσεις και 15,0'' στις πλουσιότερες εκδόσεις εξοπλισμού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο που αγγίζει τις 10,3''.
Για να αξιοποιήσουν κάθε σπιθαμή του διαθέσιμου χώρου, οι Γερμανοί τοποθέτησαν τον επιλογέα του στάνταρ αυτόματου κιβωτίου στην κολώνα του τιμονιού. Πέρα από την πλειάδα των συστημάτων ασφαλείας, διαθέσιμα θα είναι κι άλλα καλούδια, όπως ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, και ψυχόμενα καθίσματα, με ενσωματωμένη λειτουργία μασάζ.
Εξοπλιστικά, το Passat θα είναι διαθέσιμο με τα πακέτα Business, Elegance και R-Line. Όπως είναι λογικό, η κάθε έκδοση θα περιλαμβάνει και ένα διαφορετικό αισθητικό πακέτο. Τα φώτα, τεχνολογίας LED matrix θα είναι καινούρια, όπως καινούρια θα είναι και τα δυναμικά LED φώτα στο πίσω μέρος, τα οποία πλέον συνδέονται με μια λεπτή, φωτιζόμενη μπάρα.
Επί του πεδίου των κινητήρων τώρα, η εισαγωγική έκδοση του Passat κινείται από τον ήπια υβριδικό 1,5 eTSI κινητήρα βενζίνης, με απόδοση 150 ίππους. Στα πιο ψηλά στρώματα, υπάρχει η έκδοση με τον TSI 2,0 λίτρων που θα είναι διαθέσιμος με 204 ή 265 ίππους. Διαθέσιμες είναι ακόμα και επιλογές τετρακίνησης.
Όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται, η VW θα διατηρήσει ζωντανούς τους ντίζελ κινητήρες της. Στη βάση τοποθετείται ο 2λίτρος ΤDI των 122 ίππων, ο οποίος πλαισιώνεται από έναν ακόμα πετρελαιοκινητήρα 150 ίππων. Οι δύο αυτές επιλογές είναι δικίνητες, αλλά δεν είναι οι μόνες. Στην κορυφή βρίσκεται η τετρακίνητη έκδοση με τους 193 ίππους. Όλα τα ντίζελ μοντέλα διατείθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.
Δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν από την ευρεία γκάμα των κινητήρων οι Plug-in υβριδικές εκδόσεις, με τα λογότυπα eHybrid. Η πρώτη έκδοση έχει απόδοση 204 ίππους και 350 Nm ροπής, ενώ η πιο ισχυρή αποδίδει 272 ίππους και 400 Nm ροπής, καθιστώντας την τη δυνατότερη έκδοση στο νέο Passat.
Το υβριδικό σύνολο αποτελείται από έναν θερμικό κινητήρα 1.5 TSI, ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG και μια μπαταρία 19,7 kWh. Με αυτά τα δεδομένα, η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 100 km, η οποία φαντάζει αρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού. Όσον αφορά τη φόρτισή της, αυτή θα μπορεί να φτάσει με τη χρήση ταχυφορτιστή από το 0% στο 80% σε μόλις 25 λεπτά της ώρας.
Το εμπορική πορεία του Passat 9ης γενιάς αναμένεται να ξεκινήσεις στις αρχές του 2024.