Το νέο Toyota GR86 θα έρθει νωρίτερα και με μεγάλες αλλαγές
Οι αυστηρές νόρμες καυσαερίων αναγκάζουν τους Ιάπωνες να επισπεύσουν το λανσάρισμα του επόμενου Toyota GR86, το οποίο θα έρθει το 2026 με υβριδικό σύστημα κίνησης.
Η επόμενη γενιά του Toyota GR86 μπορεί να έρθει πολύ πιο σύντομα από ό,τι αναμενόταν, σύμφωνα με πληροφορίες του Autocar. Οι Βρετανοί συνάδελφοι αναφέρουν ότι η τρέχουσα γενιά του ιαπωνικού κουπέ θα αρχίσει να καταργείτε σταδιακά από κάποιες αγορές, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Κι αυτό λόγω των αυστηρών προδιαγραφών καυσίμων και εκπομπών ρύπων που θα θεσπίσει η Ιαπωνία αλλά και των κανονισμών ασφαλείας για τα παρμπρίζ που εφαρμοστούν στην Ευρώπη από το επόμενο έτος.
Αυτό σημαίνει ότι το τωρινό Toyota GR86 που παρουσιάστηκε το 2021 μπορεί να βγει εντελώς από την αγορά μέχρι το 2025. Η λύση που ετοιμάζει η Toyota δεν είναι μόνο να επανασχεδιάσει το σπορ κουπέ της αλλά και να το εξηλεκτρίσει.
Οι φήμες ότι η εταιρεία ήδη εργάζεται πάνω σε αυτή τη λύση κυκλοφορούν από τον περασμένο Οκτώβριο. Και αν αρχικά ήταν δύσκολο να πιστέψουμε ότι η Toyota θα προχωρήσει σε μια τόσο γρήγορη αντικατάσταση του μοντέλου της, πλέον το σενάριο φαντάζει όλο και πιο πιθανό.
Το νέο GR86 εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα αποχαιρετήσει τον ατμοσφαιρικό boxer κινητήρα των 2.387 cc., o οποίος θα δώσει τη θέση του στον 3κύλινδρο τούρμπο των 1,6 lt (παρόμοιας φιλοσοφίας με του GR Yaris και της GR Corolla), με το υβριδικό σύστημα να προσφέρει περισσότερους από 300 ίππους! Η δε συνεργασία του θα είναι με ένα 6άρι χειροκίνητο σασμάν.
Η Toyota πιστεύει ότι η υβριδοποίηση είναι η καλύτερη απάντηση στους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς για τους ρύπους και πως με τον εξηλεκτρισμό του, το GR86 θα μπορέσει να παραμείνει περισσότερα χρόνια στην αγορά. Μέχρι οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης να γίνουν πολύ πιο δύσκολες ή να απαγορευτούν εντελώς σε πολλά μέρη του κόσμου.
«Τα υβριδικά συστήματα είναι πάντα μια καλή λύση για πιο περιβαλλοντικά αυτοκίνητα», δήλωσε σχετικά ο επικεφαλής τεχνολογίας της Toyota, Hiroki Nakajima. «Όχι μόνο για τα επιβατικά αλλά και για τα σπορ αυτοκίνητα. Μπορούμε να τα κατασκευάσουμε σε χαμηλότερη τιμή από τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και ξέρουμε πώς να τα κάνουμε διασκεδαστικά στην οδήγηση».
Επιπλέον, η επόμενη γενιά του GR86 θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τη νέα πολυδιαφημισμένη τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης της Toyota, η οποία θα βοηθήσει στη μείωση του κόστους και ίσως στην αύξηση της απόδοσης. Η κύρια ανησυχία σε ένα σπορ αυτοκίνητο είναι η αύξηση του βάρους, αλλά βλέποντας ότι υπάρχουν στον ορίζοντα πλήρως ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα, όπως το Caterham Project V, που ζυγίζουν λιγότερο από το σημερινό GR86, πιστεύουμε ότι η Toyota θα μπορέσει να βρει τη λύση και σε αυτό.