Νέο Toyota GR Yaris με 280 PS και αυτόματο κιβώτιο

Νέο Toyota GR Yaris με 280 PS και αυτόματο κιβώτιο

Η ανανεωμένη έκδοση του Toyota GR Yaris αποκαλύφθηκε, έχοντας πλέον 280 PS αλλά και αυτόματο κιβώτιο οχτώ σχέσεων.

Χρονιά αναβάθμισης είναι το 2024 για το Toyota GR Yaris, με την Toyota να καλωσορίζει για πρώτη φορά το αυτόματο κιβώτιο σε μοντέλο της Gazoo Racing.

Αφορμής δοθείσης από το Tokyo Auto Salon, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να αποκαλύψει το νέο Toyota GR Yaris. Στην προκειμένη περίπτωση δεν μιλάμε για ένα απλό φρεσκάρισμα, αλλά για ένα μοντέλο με δύο πολύ σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Η πρώτη αφορά την αύξηση της ισχύος, με τον 3κύλινδρο 1.6 lt να αποδίδει πλέον 280 PS και 390 Nm ροπής, έναντι των 261 PS και 360 Nm ροπής του απερχόμενου GR Yaris. Είναι χαρακτηριστικό πως όλο το setup του νέου μοντέλου ολοκλήρωσε τον γύρο στο Fuji 0,7 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερα σε σύγκριση με το πρώτο GR Yaris.

To ανανεωμένο Toyota GR Yaris, με τους 280 PS και το αυτόματο κιβώτιο οχτώ σχέσεων θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην χώρα μας τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους

Toyota GR Yaris

Για μία ακόμα φορά, οι πίστες και οι ειδικές διαδρομές των αγώνων ράλι αποτέλεσαν το καλύτερο πεδίο δοκιμών, με τον κινητήρα να πιέζεται στα όριά του στο ιαπωνικό πρωτάθλημα ράλι και στη σειρά αγώνων αντοχής για αυτοκίνητα τουρισμού Super Taikyu.

Οι αλλαγές περιλαμβάνουν ενισχυμένο σύστημα βαλβίδων, νέο υλικό για τις βαλβίδες εξαγωγής και αύξηση της πίεσης ψεκασμού καυσίμου του συστήματος D-4ST. Τοποθετήθηκαν νέα ελαφριά έμβολα με δακτυλίους ανθεκτικούς στη φθορά και προστέθηκε ένας νέος αισθητήρας πίεσης εισαγωγής. Με αυτόν το τρόπο, οι μηχανικοί της Toyota εξασφάλισαν ότι ο κινητήρας θα είναι το ίδιο ανθεκτικός, παρά την αύξηση της ισχύος του μοντέλου.

Η δεύτερη αλλαγή, ου μην ριζοσπαστικότερη, αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων. Για πρώτη φορά, σπουδή του τμήματος GR αποκτά αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με το πιο κοντής κλιμάκωσης (ελέω των δύο επιπλέον ταχυτήτων) 8αρι GAZOO Racing Direct να κάνει την εμφάνισή του, υποσχόμενο ταχύτατες και ακαριαίες αλλαγές ταχυτήτων, οι οποίες στο πρόγραμμα D παραπέμπουν σε αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Toyota GR Yaris

Μια εταιρεία όπως η Toyota όμως, που γνωρίζει τι εστί fun to drive, συνεχίζει να διαθέτει το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο, για τους «παραδοσιακούς» οδηγούς που θέλουν να πατάνε το πόδι τους με δύναμη στον συμπλέκτη.

Μια νέα λειτουργία επιλογής drive mode είναι διαθέσιμη για την προσαρμογή του αυτοκινήτου τόσο για σπορ οδήγηση όσο και για καθημερινή χρήση, με τις λειτουργίες Sport, Normal και Eco να ενεργοποιούν διαφορετικές ρυθμίσεις για το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, τη λειτουργία το συστήματος κλιματισμού, την απόκριση του γκαζιού και την απεικόνιση στην οθόνη οργάνων του οδηγού. Στα μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων GAZOO RACING Direct, ρυθμίζεται επίσης η αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων και η επιλογή τους.

Τα ελαφριά και άκαμπτα συστήματα ανάρτησης έχουν διατηρηθεί, με εμπρός γόνατα MacPherson και πίσω διπλά ψαλίδια με βραχίονες. Έχουν γίνει όμως οι απαραίτητες προσαρμογές λαμβάνοντας υπόψη το feedback των οδηγών αγώνων. Η προσθήκη επιπλέον βιδών για την έδραση των εμπρός αμορτισέρ στο αμάξωμα καταστέλλει τις αλλαγές στην ευθυγράμμιση που μπορεί να συμβούν όταν ο άνω σύνδεσμος παραμορφώνεται κατά την οδήγηση με υψηλό φορτίο. Τα εμπρός και πίσω ελατήρια έχουν επίσης ρυθμιστεί για βέλτιστη απόδοση και αναβαθμισμένο έλεγχο και χειρισμό.

Toyota GR Yaris

Διαφοροποιήσεις όμως εντοπίζονται και στο εσωτερικό, με σκοπό να προσφέρουν μία όσο το δυνατόν πιο οδηγοκεντρική καμπίνα. Η ομάδα GR άντλησε έμπνευση από τη διάταξη των αγωνιστικών αυτοκινήτων της σειράς Super Taikyu και επανατοποθέτησε τα χειριστήρια για ταχύτερη και απρόσκοπτη πρόσβαση. Οι οδηγοί αγώνων και ράλι συνεισέφεραν επίσης με τις δικές του παρατηρήσεις στις αλλαγές.

O πίνακας οργάνων είναι νέος, πλήρως ψηφιακός, με διαγώνιο 12,3", με δύο είδη διάταξης, κανονική και σπορ, με την τελευταία να παρέχει μια οθόνη δεδομένων εστιασμένη στις σπορ επιδόσεις. Στη σχεδίαση απουσιάζει κάθε τι περιττό, έτσι ώστε τα γραφικά να είναι ευκρινή και οι πληροφορίες να είναι άμεσα ορατές και ευανάγνωστες. Στο αυτόματο μοντέλο, περιλαμβάνονται ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού κιβωτίου και μια οπτική προειδοποίηση, πέραν της ηχητικής, που ενημερώνει τον οδηγό όταν οι στροφές του κινητήρα είναι πολύ υψηλές για να κατεβάσει ταχύτητα.

Toyota GR Yaris

Όλα τα παραπάνω στοιχεία, σε συνδυασμό με την γνωστή ιαπωνική εμμονή στην τελειότητα και την λεπτομέρεια, η Toyota φαίνεται πως κατάφερε να υλοποιήσει την φιλοδοξία της. Να (ξανα)κατσκευάσει ένα rally car για τον δρόμο.

To ανανεωμένο Toyota GR Yaris, αναμένεται να είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην χώρα μας τον Απρίλιου του 2024.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube