Νέο Pars Tondar: Το ιρανικό Dacia Logan
Με παραγωγή εδώ και χρόνια στο Ιράν από τη Renault, το Tondar δεν είναι άλλο από την πρώτη γενιά του Dacia Logan. Και πλέον κατασκευάζεται τοπικά από έναν από τους κύριους Ιρανούς κατασκευαστές.
Εγκατεστημένοι στο Ιράν εδώ και χρόνια, οι Γάλλοι κατασκευαστές αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την αγορά υπό την πίεση των Ηνωμένων Πολιτειών. Η Renault άφησε λοιπόν τη χώρα, σταματώντας την παραγωγή του Tondar, του αντίστοιχου της πρώτης γενιάς του Dacia Logan. Ωστόσο, η SAIPA, συνεργάτης της Renault σε αυτήν την επιχείρηση και μία από τις κύριες ιρανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αποφάσισε να επανεκκινήσει την παραγωγή του μοντέλου.
Σύμφωνα με το πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ιρανικής εταιρείας, Javad Soleimani, η SAIPA κατάφερε να παράγει το 85% των ανταλλακτικών που απαιτούνται για την κατασκευή του ρουμανικού μοντέλου in-house. «Όταν η Renault έφυγε από το Ιράν με την έναρξη των κυρώσεων, ξεκινήσαμε ένα σχέδιο παραγωγής του L90, εντός 18 μηνών. Χρησιμοποιήσαμε εγκαταστάσεις που δημιουργήθηκαν στη χώρα, περιλαμβανομένων αυτών για τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, και εισαγάγαμε μια σειρά ανταλλακτικών», είπε στο IRIB News.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα πρότυπα κατασκευής αυτού του νέου ParsTondar θα είναι υψηλότερα από πριν. Το αυτοκίνητο διαθέτει 4κύλινδρο 1.600άρη κινητήρα με 105 άλογα που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που πληροί τα πρότυπα Euro 4.
Η ιστορία λοιπόν επαναλαμβάνεται: Το 2019, η Iran Khodro (IKCO), ο κύριος εθνικός κατασκευαστής του Ιράν, ξεκίνησε την παραγωγή του Peugeot 301, λίγο μετά την αποχώρηση του Groupe PSA από τη χώρα.