Nέο ηλεκτρικό Renault Master με μεγάλη αυτονομία και αμφίδρομη φόρτιση
Το Renault Master αναθεωρήθηκε πλήρως και θα διατίθεται πλέον σε δύο ηλεκτρικές εκδόσεις, περιλαμβανομένης μιας με αυτονομία άνω των 400 km.
Το Renault Master αποτελεί τη πιο μακροχρόνια δυναστεία της Billancourt. Εμφανίστηκε το 1980 (όπως το Traffic) και πλέον βρισκόμαστε εμπρός στην εντελώς νέα γενιά του μεγάλου βαν του Ρόμβου.
Λανσάρισμα που κατά πώς φαίνεται άργησε χαρακτηριστικά: Η τελευταία πλήρης αναμόρφωση του μεγάλου βαν της Renault χρονολογείται από το 2010!
Τα επαγγελματικά αυτοκίνητα έχουν πολύ μεγάλο κύκλο ζωής. Απόδειξη το Master που βρίσκεται πλέον στην τέταρτη γενιά του, την ίδια στιγμή που η Renault για το συνομήλικο Espace έχει φτάσει στην έκτη! Αρκεί να αναφέρουμε ότι αυτή ήταν μια ευκαιρία για να ενημερωθούν όλες οι νέες υπηρεσίες ψηφιακές, πρακτικές και επαγγελματικές και, επομένως, να σημειωθεί το ρεκόρ σε αυτόν το τομέα στην κατηγορία.
Το νέο ηλεκτρικό Renault Master θα κατασκευάζεται στη Γαλλία, στο εργοστάσιο του Batilly και θα λανσαριστεί εμπορικά την άνοιξη του 2024
Γι’ αυτή τη νέα, τέταρτη γενιά λοιπόν, υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε δύο ηλεκτρικές παραλλαγές. Η βασική ηλεκτρική έκδοση διαθέτει μονάδα ισχύος 96 kW και μπαταρία 40 kWh για αυτονομία κατά WLTP, 180 km. Ανεβαίνοντας ηλεκτρική κλάση υπάρχει ένα Master με μονάδα ισχύος 105 kW και μπαταρία 87 kWh. Με τη Renault να ανακοινώνει περισσότερα από 410 km αυτονομίας. Οπότε, μπορούμε να μιλάμε για μεγάλη πρόοδο, καθώς το προηγούμενο ηλεκτρικό Renault Master με την μπαταρία των 52 kWh είχε (έχει) αυτονομία 200 km.
Τα 410 km να σημειώσουμε ότι είναι επίσης καλή τιμή στην κατηγορία. Η νέα έκδοση των ανταγωνιστών από τον Όμιλο Stellantis υπόσχεται 420 km, αλλά με μπαταρία 110 kWh. Ως εκ τούτου συνάγεται ότι το Renault Master έδωσε προσοχή στην κατανάλωσή του, υποσχόμενο να καίει 21 kWh/100 km στην έκδοση μεγάλης αυτονομίας, η οποία ειρήσθω εν παρόδω είναι εξοπλισμένη με σύστημα διαχείρισης θερμότητας.
Η κατανάλωση μειώθηκε επίσης χάρη στην αεροδυναμική απόδοση του Renault Master. Κάτι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς σε κάθε περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο βαν με τετράγωνη και τεράστια σιλουέτα. Παρόλα αυτά, ο Scx του Master έχει μειωθεί περισσότερο από 20%. Η Renault το αποκαλεί μάλιστα, Aerovan. Το γαλλικό βαν υιοθετεί έτσι ένα κοντό καπό, κεκλιμένο παρμπρίζ και ένα στενό πίσω μέρος. Το εμπρός μέρος είναι εξοπλισμένο με οριζόντια φανάρια full LED που συμπληρώνεται από μια επιβλητική φωτεινή υπογραφή σε σχήμα «C». Τύπος φωτεινής υπογραφής που βρίσκουμε και στο πίσω μέρος.
Μεγάλη πρόοδος έχει συντελεστεί επίσης στο εσωτερικό. Η Renault λέει ότι έχει φροντίσει η παρουσίαση της καμπίνας να έρθει πιο κοντά σε αυτή των επιβατικών μοντέλων της. Το Master είναι καλά εναρμονισμένο με την εποχή, εξοπλισμένο με κεντρική οθόνη αφής 10” που είναι στάνταρ. Με το τιμόνι να ρυθμίζεται σε ύψος και βάθος. Στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δε, ο έλεγχος του σασμάν μεταφέρθηκε στο επίπεδό του τιμονιού.
Προφανώς, οι πελάτες θέλουν και την ευκολία τους. Οπότε το Renault Master πολλαπλασίασε τον αποθηκευτικό χώρο της επιβατικής καμπίνας του, ανεβαίνοντας σε σύνολο στα 135 λίτρα που αποτελεί αύξηση 25% σε σχέση με το απερχόμενο Master. Με την πλάτη του κεντρικού καθίσματος να αναδιπλώνεται για να σχηματίσει ένα τραπέζι εργασίας...
Το Renault Master ενημερώθηκε όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, με πρίζες USB-C. Πάνω απ’ όλα όμως, είναι εξοπλισμένο στάνταρ με το σύστημα πολυμέσων OpenR Link με ενσωματωμένο Google. Έχουμε, επομένως, την πλοήγηση στους Google Maps, τον κατάλογο εφαρμογών Google Play, τον φωνητικό βοηθό… Η ηλεκτρική έκδοση φυσικά διαθέτει πρόγραμμα σχεδιασμού διαδρομής για επαναφόρτιση.
Από την πλευρά της φόρτισης, η ισχύς για τον εσωτερικό φορτιστή ανέρχεται στα 22 kW σε εναλλασσόμενο ρεύμα και στα 130 kW σε συνεχές ρεύμα. Οι υπηρεσίες Mobilize προσφέρουν Smart Charge, το οποίο καθιστά δυνατή τη βελτιστοποίηση της φόρτισης ανάλογα με τη στιγμή και επομένως σε περιόδους που η ηλεκτρική ενέργεια είναι φθηνότερη.
Απόδειξη ότι το Renault Master κάνει ένα τεράστιο άλμα στον χρόνο, είναι ότι εξοπλίζεται με φορτιστή αμφίδρομης κατεύθυνσης. Ως εκ τούτου, προσφέρει λειτουργίες V2X και V2L. Με το V2L, μπορεί να τροφοδοτήσει εξωτερικές συσκευές χρησιμοποιώντας την μπαταρία του με πρίζα στην καμπίνα επιβατών και στον χώρο φόρτωσης. Και μέσω ενός προσαρμογέα που θα συνδεθεί στην υποδοχή φόρτισης για τη σύνδεση φορητών συσκευών (π.χ. εργαλεία) ή εξοπλισμού ενσωματωμένου σε μετασκευασμένα βαν από ειδικούς αμαξοποιούς (βαν-ψυγείο, μηχανοκίνητη πίσω πόρτα κ.λπ.).
Το νέο ηλεκτρικό Renault Master έχει ωφέλιμο φορτίο 1.625 kg με ερασιτεχνική άδεια οδήγησης (κατηγορίας Β) και ικανότητα ρυμούλκησης 2,5 τόνων. Γι’ αυτή τη νέα γενιά, θα υπάρχουν διαθέσιμες 20 διαφορετικές παραλλαγές, με δυνατότητα όγκου φόρτωσης από 11 m3 έως 22 m3.
Το νέο ηλεκτρικό Renault Master θα κατασκευάζεται στη Γαλλία, στο εργοστάσιο του Batilly και θα λανσαριστεί εμπορικά την άνοιξη του 2024.