Νέο BYD Seal U για την Ευρώπη, κόντρα στο Tesla Model Y
Με το BYD Seal U, έκτο ευρωπαϊκό μοντέλο της φίρμας, ο Κινέζος κατασκευαστής εισέρχεται στην κατηγορία των οικογενειακών ηλεκτρικών SUV. Ντεμπούτο στο Σαλόνι του Μονάχου τον Σεπτέμβριο.
O κινεζικός όμιλος κλιμακώνει την εμπορική παρουσία του στην Ευρώπη, με την προσφορά δύο ακόμη BEV, του BYD Seal U και του BYD Song Plus, ανεβάζοντας έτσι την γκάμα του στα επτά μοντέλα.
H ισχυρή παρουσία της BYD στη Γηραιά Ήπειρο ξεκίνησε ουσιαστικά πριν από έναν χρόνο. Κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού τον Οκτώβριο του 2022, η BYD παρουσίασε όχι μόνο τα τρία πρώτα ευρωπαϊκά μοντέλα της, τα Atto3, Han και Tang, αλλά και οχήματα που καλούνται να εμπλουτίσουν την γκάμα της Γηραιάς Ηπείρου.
Tο BYD Seal U λανσαρίστηκε στην πραγματικότητα το 2021 στην Κίνα και χρησιμοποιεί την ίδια σπονδυλωτή ηλεκτρική αρχιτεκτονική με το Tang
Την μπερλίνα Seal από τη μία, αλλά και ένα SUV, το Song Plus από την άλλη. Που στη συνέχεια παρουσιάστηκε στο κοινό και προσφέρεται για δοκιμή, στην επαναφορτιζόμενη υβριδική του έκδοση. Στην κάτω, οικονομική πλευρά, έχουμε το BYD Dolphin που (θα) ξεκινά κάτω από τις 29 χιλιάδες ευρώ.
Και όπως προαναφέραμε, η κλιμάκωση κορυφώνεται με την ηλεκτρική εκδοχή του, BYD Seal U. Ένα όνομα που το συνδέει απευθείας με την ίδια οικογένεια με την μπερλίνα. Η πρόσφατη ανανέωση στην οποία υποβλήθηκε το μοντέλο περιλαμβάνει επίσης άμεσα τους στιλιστικούς κώδικες για το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, υπό τη διεύθυνση του Wolfgang Egger, ο οποίος είναι επικεφαλής σχεδιασμού του Κινέζου κατασκευαστή από το 2017.
Το BYD Seal U ανήκει στην κατηγορία των οικογενειακών SUV, δηλαδή στην Κατηγορία D, με μήκος 4,79. Οι αναλογίες του παραμένουν αρκετά κλασικές, με τις ακριβείς διαστάσεις να είναι 4.785 x 1.890 x 1.680 mm και το μεταξόνιο στα 2.765 mm.
Και υπάρχει λόγος που υπαγορεύτηκαν αυτές οι διαστάσεις. Με την μπερλίνα Seal να στηρίζεται στην πλατφόρμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το BYD Seal U λανσαρίστηκε στην πραγματικότητα το 2021 στην Κίνα και χρησιμοποιεί την ίδια σπονδυλωτή ηλεκτρική αρχιτεκτονική με το Tang.
Εκτός από την καλή χωροταξία στη πίσω σειρά καθισμάτων, κλασική πρακτική για κινεζικά μοντέλα, το BYD Seal U διορθώνει το κύριο ελάττωμα των τελευταίων, τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Με 570 λίτρα, ο χώρος για τις αποσκευές είναι καθ’ όλα αξιόλογος και εντός της αγοράς.
Το ταμπλό έχει στοιχεία παρόμοια με όλα τα BYD, περιλαμβανομένης της περίφημης περιστρεφόμενης οθόνης, για την περίπτωση με διαγώνιο 15,6 ιντσών. Οι δε ακριβές εκδόσεις θα έχουν επίσης head-up display.
Τώρα, όσον αφορά το λανσάρισμα του BYD Song U στην Ευρώπη, το αυτοκίνητο θα φορά έναν κινητήρα με απόδοση 160 kW και 330 Nm. Ηλεκτρομοτέρ λίγο πιο ισχυρό από αυτό που διατίθεται στην Κίνα. Αναφέρεται και τετρακίνητη έκδοση, χωρίς προς το παρόν περισσότερες λεπτομέρειες.
Το αυτοκίνητο διατίθενται με δύο χωρητικότητες μπαταρίας: 71,8 ή 87 kWh, με αυτονομία 420 ή 500 km αντίστοιχα, στον κύκλο WLTP. Οπότε παρατηρούμε ότι η BYD επανεξετάζει και επικαιροποιεί σταδιακά το αντίγραφό της.
Σε σύγκριση με το Atto3 που περιορίζεται σε φόρτιση DC στα 88 kW, το BYD Song U διαθέτει δυνατότητα μέγιστης φόρτισης με ισχύ 140 kW. Είναι επίσης εξοπλισμένο στάνταρ με λειτουργία V2L που επιτρέπει στις ηλεκτρικές συσκευές να τροφοδοτούνται από την πρίζα.
Όσον αφορά τα λοιπά στοιχεία του τεχνικού φύλλου του BYD Song U, έχουμε επιτάχυνση 0-100 σε 9,3” και 9,6” γι’ αυτό με τη μεγαλύτερη (και βαρύτερη) μπαταρία και τελική 175 km/h για αμφότερα.
Εκείνο που απομένει είναι η ανακοίνωση της τιμής. Την οποία υπολογίζουμε για την ευρωπαϊκή αγορά γύρω από τις 50 χιλιάδες ευρώ.