
Νέα Toyota MR2 και Celica κι ένα σούπερκαρ Lexus στον ορίζοντα
Toyota MR2 και Toyota Celica. Επιστροφή των θρυλικών ονομάτων στην αγορά κι έναν φιλόδοξο διάδοχο V8 του LFA ετοιμάζει ο ιαπωνικός κολοσσός στο άμεσο μέλλον.


Η ιαπωνική εταιρεία ετοιμάζεται να ανατρέψει τα δεδομένα στην αγορά των σπόρτσκαρ, φέρνοντας ξανά στο προσκήνιο δύο εμβληματικά ονόματα της ιστορίας της: Την Toyota Celica και το Toyota MR2. Παράλληλα σχεδιάζει ένα νέο κορυφαίο μοντέλο που θα αποτελέσει τον διάδοχο του Lexus LFA.
Με αυτή την τριπλή επίθεση, η ιαπωνική φίρμα στοχεύει να ανανεώσει την γκάμα, ενισχύοντας τη σπορ ταυτότητά της. Παράλληλα, καλύπτει το κενό που αφήνουν σημερινά μοντέλα, όπως η GR Supra, η οποία πλησιάζει στο τέλος του κύκλου ζωής της. Και η GR86 που αποσύρθηκε πρόωρα από την ευρωπαϊκή αγορά λόγω αυστηρών κανονισμών της ΕΕ.
Η Toyota βάζει τα γυαλιά στους σπορ κατασκευαστές με νέο MR2, Celica κι έναν σούπερκαρ V8, διάδοχο του Lexus LFA
Η αναβίωση των Celica και MR2, μαζί με την ήδη επιτυχημένη GR Supra, υλοποιεί το όραμα του προέδρου της Toyota, Akio Toyoda, να επιστρέψουν οι «τρεις αδελφοί» στη σκηνή. Σε συνδυασμό με το GR Yaris και την επόμενη γενιά της GR Supra, που αναμένεται τα επόμενα χρόνια, η νέα τριάδα υπόσχεται να φέρει ανανεωμένο σπορ χαρακτήρα στις εκθέσεις της Toyota παγκοσμίως.
Η καρδιά των νέων Celica και MR2 θα είναι ο νέος υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος κινητήρας G20E, ο οποίος αποκαλύφθηκε πρόσφατα στο Tokyo Auto Salon. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο G20E μπορεί να αποδίδει πάνω από 400 ίππους στην έκδοση δρόμου, με τις αγωνιστικές εφαρμογές η ισχύς του να φτάνει στα 600 άλογα.
Ο κινητήρας έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση σε ένα τροποποιημένο GR Yaris, το οποίο ονομάστηκε M Concept. Εκεί, τοποθετήθηκε πίσω από τα πίσω καθίσματα αντί για τη συνηθισμένη θέση εμπρός. Διατηρώντας παράλληλα το σύστημα τετρακίνησης, θυμίζοντας έτσι τα θρυλικά αγωνιστικά Group B της δεκαετίας του ’80, όπως τα Ford RS200 και Lancia Delta S4.
Η Toyota δεν αποκάλυψε επίσημα τον λόγο πίσω από αυτή την ασυνήθιστη διάταξη, περιοριζόμενη να δηλώσει ότι το M Concept αποτελεί δοκιμαστικό πεδίο για τον νέο κινητήρα. Ο πρόεδρος της Gazoo Racing, Tomoya Takahashi, δήλωσε στο Tokyo Auto Salon ότι η εταιρεία «θα βρει έναν τρόπο να το εντάξει στην γκάμα». Όλα δείχνουν ότι το M Concept θα εξελιχθεί στην αναβίωση του MR2, το οποίο παραδοσιακά χαρακτηριζόταν από τη κεντρική τοποθέτηση του κινητήρα. Η σχεδίασή του ενδέχεται να αντλεί έμπνευση από το πρωτότυπο FT-Se, που παρουσιάστηκε στο Tokyo Motor Show του 2023.
Με έναν τυπικό κύκλο ανάπτυξης τεσσάρων ετών, το νέο MR2 αναμένεται να είναι έτοιμο για παραγωγή γύρω στο 2028. Ωστόσο, η Toyota ίσως επισπεύσει την εξέλιξή του, έτσι ώστε να προλάβει τις επικείμενες απαγορεύσεις πώλησης αυτοκινήτων με αποκλειστικά θερμικούς κινητήρες στις ευρωπαϊκές αγορές. Το εμπρόθεσμο λανσάρισμά του, θα επιτρέψει στο MR2 να καλύψει το κενό που αφήνει η τρέχουσα GR Supra, της οποίας η έκδοση A90 Final Edition, περιορισμένη σε 300 μονάδες παγκοσμίως, παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του 2024.
Η Celica, που φημολογείται ότι θα είναι το πρώτο από τα τρία μοντέλα που θα κυκλοφορήσει, θα χρησιμοποιεί τον G20E τοποθετημένο μπροστά, διατηρώντας ωστόσο την τετρακίνηση. Σύμφωνα με το ιαπωνικό περιοδικό Best Car, ενδέχεται να επαναφέρει το όνομα GT-Four, το οποίο χρησιμοποιήθηκε στις ειδικές εκδόσεις του μοντέλου για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι τις δεκαετίες του ’80 και ’90.
Υπάρχουν μάλιστα εικασίες ότι η Celica θα μπορούσε να επιστρέψει στο WRC, καθώς οι νέοι κανονισμοί της FIA από το 2027 επιτρέπουν μεγαλύτερη ποικιλία αμαξώματος, περιλαμβανομένων «ειδικών» σχεδίων.
Στον αντίποδα, ο διάδοχος του Lexus LFA, που προαναγγέλθηκε με το πρωτότυπο GR GT3 πριν από τρία χρόνια, φέρνει έναν ισχυρό κινητήρα V8 με διπλά τούρμπο, σε αντίθεση με τον ατμοσφαιρικό V10 του προκατόχου του. Το νέο σούπερκαρ έχει εντοπιστεί σε δοκιμές σε πίστες όπως το Spa-Francorchamps και το Nürburgring Nordschleife, τόσο σε έκδοση δρόμου όσο και σε αγωνιστική μορφή, με στόχο να είναι έτοιμο για αγώνες το 2026.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς GT3 της FIA, το αγωνιστικό μοντέλο πρέπει να βασίζεται σε ένα υπάρχον αυτοκίνητο δρόμου, γεγονός που υποδηλώνει ότι η έκδοση παραγωγής θα κυκλοφορήσει νωρίτερα.
Ο νέος V8 αναμένεται να αποδίδει 500-600 ίππους στην αγωνιστική μορφή, με το βάρος του αυτοκινήτου να μην ξεπερνά τα 1.300 kg, σύμφωνα με τους περιορισμούς της κατηγορίας GT3. Η έκδοση δρόμου πιθανότατα θα ενσωματώνει υβριδική τεχνολογία. Η Lexus δεν έχει ακόμα ανακοινώσει επίσημο όνομα, αλλά έχει κατοχυρώσει το σήμα «LFR», το οποίο παραπέμπει τόσο στη σύνδεση με το LFA όσο και στην υψηλή απόδοση του μοντέλου.
Με αυτές τις εξελίξεις, η Toyota όχι μόνο αναβιώνει την κληρονομιά της αλλά και τοποθετείται δυναμικά στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων, συνδυάζοντας τεχνολογία, απόδοση και αγωνιστικό DNA.
Πηγή: Autocar