Νέα τετρακίνητη έκδοση για το VW ID.4
Η Volkswagen προσθέτει μία ακόμα τετρακίνητη έκδοση στην γκάμα του πλήρως ηλεκτρικού ID.4, το νέο ID.4 Pro 4MOTION.
Η Volkswagen προσθέτει μία ακόμα τετρακίνητη έκδοση στην γκάμα του πλήρως ηλεκτρικού ID.4, το νέο ID.4 Pro 4MOTION. Η νέα έκδοση βασίζεται στο ID.4 Pro Performance και διαθέτει συνδυαστική ισχύ 265 PS προσφέροντας παράλληλα περισσότερη πρόσφυση σε βρεγμένα οδοστρώματα, αλλά και σε ειδικές συνθήκες όπως χιόνι ή σαθρές επιφάνειες. Μέχρι τώρα, στην γκάμα του γερμανικού ηλεκτρικού, μόνο η κορυφαία σπορ έκδοση ID.4 GTX 4MOTION ήταν διαθέσιμη με μετάδοση και στους τέσσερις τροχούς.
Χάρη στην ύπαρξη ενός δεύτερου ηλεκτρικού μοτέρ στον εμπρός άξονα, η νέα και πιο ισχυρή εκδοχή της έκδοσης Pro, αποκτά τη δυνατότητα να μεταφέρει κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Όπως εξηγεί η Silke Bagschik, υπεύθυνη πωλήσεων και marketing των μοντέλων ID, «με το ID.4 Pro 4MOTION ανταποκρινόμαστε στις επιθυμίες των πελατών και τη ζήτηση που υπήρχε για ένα μοντέλο με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Τοποθετείται στην γκάμα ακριβώς ανάμεσα στις πιο αποδοτικές και άνετες εκδόσεις του ID.4 με τον ένα κινητήρα και την κίνηση στους πίσω τροχούς και στην σπορ έκδοση ID.4 GTX 4MOTION, η οποία είναι και η ναυαρχίδα του μοντέλου».
Η ύπαρξη τετρακίνησης στο ID.4 Pro 4MOTION βελτιώνει την πρόσφυση και αναβαθμίζει συνολικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Το νέο μοντέλο με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ και την τετρακίνηση έχει αποκτήσει παράλληλα και μεγαλύτερες δυνατότητες έλξης. Το μέγιστο φορτίο έλξης του ID.4 Pro 4MOTION είναι ανεβασμένο κατά 200 kg, φθάνοντας πλέον στα 1.400 kg για κλίση 8% (με φρένα), συγκρινόμενο με την κλασική έκδοση Pro Performance.
Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ στη νέα έκδοση 4MOTION έχουν συνδυαστική ισχύ 265 PS και μπορούν να επιταχύνουν το όχημα από στάση στα 100 km/h σε 6,9’’. Η βασική κινητήρια μονάδα είναι ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, ο οποίος βρίσκεται σε συνεχή εμπλοκή με τον πίσω άξονα. Η ισχύς που παράγει φθάνει τα 150 kW. Είναι τοποθετημένος σε παράλληλη διάταξη με έναν παλμικό μετασχηματιστή και ένα κιβώτιο μονής σχέσης.
Στον εμπρός άξονα υπάρχει ένας ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος εφοδιάζεται και αυτός με παλμικό μετασχηματιστή. Το μοτέρ αυτό αποδίδει 80 kW. Τα ασύγχρονα ηλεκτρικά μοτέρ χαρακτηρίζονται από τους μικρούς χρόνους απόδοσης της ισχύος και τις χαμηλές απώλειες. Είναι έτσι ιδανικά για τον ρόλο μίας πρόσθετης ενισχυτικής μονάδας, η οποία μπορεί να ενεργοποιείται προσωρινά.
Το ID.4 Pro 4MOTION εφοδιάζεται με μπαταρία 77 kWh και έχει αυτονομία που φθάνει τα 517 km, με βάση το πρότυπο WLTP. H τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h όπως και στο ID.4 GTX 4MOTION. Όπως και στα άλλα μοντέλα της οικογένειας ID.4, η μέγιστη δυνατότητα φόρτισης είναι τα 135 kW. Σε έναν αντίστοιχο φορτιστή, η υψηλής τάσης μπαταρία μπορεί να φθάσει από το 5% έως το 80% της ενεργειακής της χωρητικότητας σε 36 λεπτά, αποκτώντας σε αυτή την περίπτωση αυτονομία για περίπου 337 km.