Νέα έκδοση Toyota Yaris Hybrid με 130 PS
Πιο δυνατό το νέο υβριδικό Toyota Yaris και με πλήρως αναβαθμισμένες ψηφιακές λειτουργίες και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Η Toyota ανακοίνωσε μια σειρά βελτιώσεων που ανανεώνουν εκ βάθρων την υβριδική έκδοση του Yaris.
Ξεκινώντας από το υβριδικό σύνολο, έχουμε την υιοθέτηση της μονάδας κιβωτίου/διαφορικού από το νέο Prius. Σε συνδυασμό με μια μεγαλύτερη και πιο ισχυρή μονάδα γεννήτριας/ηλεκτροκινητήρα και νέο λογισμικό, η απόδοσή του φτάνει τώρα τους 130 PS από 116 που ήταν πριν.
Ανάλογα έχει αυξηθεί και η ροπή από 141 Nm σε 185 Nm. Κάπως έτσι έχουμε το τυπικό 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 9,2", ενώ για το 80-120 km/h απαιτούνται 7,5". Όλα τα παραπάνω υλοποιούνται με μια μικρή αύξηση των εκπομπών CO2 που κυμαίνονται στα 96-116 g/km.
Να σημειώσουμε εδώ πως η έκδοση με τους 116 PS δεν καταργείται, ενώ αυτή με τους 130 PS θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, όσον αφορά τον εξοπλισμό: τις Premiere Edition και GR SPORT.
Η Premiere Edition θα προσφέρεται με μια νέα Neptune Blue δίχρωμη βαφή με μαύρη οροφή. Το μπλε χρώμα θα το συναντάμε επίσης σε ραφές της ταπετσαρίας καθισμάτων καθώς και στις νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Η Premiere Edition θα είναι επίσης διαθέσιμη σε διχρωμία Platinum Pearl White ή Silver Metallic. Τα μοντέλα Mid και Midplus Yaris διαθέτουν επίσης νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου.
Το εσωτερικό ακολουθεί την ιδέα «less is more», με υψηλή ποιότητα, επένδυση σε μαλακά υλικά σε όλο το ταμπλό, μια ευρύχωρη κονσόλα και ένα σπορ τιμόνι μικρής διαμέτρου.
Στον ήδη πλούσιο εξοπλισμό ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, η Toyota προσθέτει τα τελευταίας γενιάς συστήματα υποστήριξης οδηγού Toyota Safety Sense. Παράλληλα έχουμε το νέο σύστημα πολυμέσων και τη μονάδα επικοινωνίας δεδομένων (DCM), με over-the-air ενημερώσεις του λογισμικού.
Ακόμη έχουμε νέα κάμερα και ραντάρ με ευρύτερη σάρωση από πριν και έτσι το Pre-Collision System (PCS) μπορεί τώρα να αναγνωρίσει μια πιθανή μετωπική πρόσκρουση και ένα ευρύτερο φάσμα αντικειμένων και οχημάτων στη διαδρομή του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένων πεζών, ποδηλατών και μοτοσικλετών. Το σύστημα Acceleration Suppression αποτρέπει την απότομη επιτάχυνση να διαγνώσει κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα.
Στη σουίτα των συστημάτων υποβοήθησης έχουμε ακόμη το Proactive Driving Assist (PDA) που βοηθά στην αποφυγή γνωστών κινδύνων ατυχήματος με χαμηλή ταχύτητα, αλλά και το νέο σύστημα επείγουσας διακοπής οδήγησης (EDSS) που υποστηρίζει την ασφαλή μετακίνηση σε περίπτωση ξαφνικής αδιαθεσίας του οδηγού. Εάν το σύστημα διαγνώσει ότι ο οδηγός δεν έχει στρίψει, φρενάρει ή επιταχύνει για ορισμένο χρονικό διάστημα, θα ηχήσει μια προειδοποίηση.
Τέλος το σύστημα υπενθύμισης πίσω καθίσματος (RSRS) θα ειδοποιήσει τον οδηγό μέσω οπτικών και ακουστικών ειδοποιήσεων εάν έχει αφήσει ένα παιδί ή κατοικίδιο στο πίσω κάθισμα.
Από τις αναβαθμίσεις δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η ψηφιακή. Έτσι έχουμε μια παραμετροποιήσιμη οθόνη για πίνακα οργάνων όσο και ένα ταχύτερο και ισχυρότερο σύστημα πολυμέσων με πρόσθετη λειτουργικότητα.
Ανάλογα με την έκδοση έχουμε οθόνες 7 ή 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 9 ή 10,5'' για την οθόνη πολυμέσων. Το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect έχει σύστημα αναγνώρισης φωνής και φωνητικό βοηθό «Hey Toyota» που ανταποκρίνονται, ενώ είναι συμβατό με τα Apple CarPlay και Android Auto.
Τέλος, έχουμε για πρώτη φορά διαθέσιμο ένα «έξυπνο» ψηφιακό κλειδί που όντας συνδεδεμένο με την εφαρμογή MyT, δίνει σε έως και πέντε χρήστες πρόσβαση στο όχημα χρησιμοποιώντας το smartphone τους και μάλιστα δίχως να χρειαστεί να βγάλεις το τηλέφωνο από την τσέπη ή την τσάντα σου. Έτσι επεκτείνεται ακόμη περισσότερο η λειτουργία MyT με απομακρυσμένο κλείδωμα/ξεκλείδωμα, λειτουργία κλιματισμού και ενεργοποίηση των φώτων κινδύνου για εύκολο εντοπισμό του οχήματος σε ένα γεμάτο πάρκινγκ.