Νέα εικόνα και υβριδική τεχνολογία για την 3η γενιά του Dacia Duster

Νέα εικόνα και υβριδική τεχνολογία για την 3η γενιά του Dacia Duster

Το νέο Dacia Duster έρχεται με τρεις κινητήρες, υβριδική τεχνολογία και σύστημα τετρακίνησης που αναβαθμίζει τις εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου.

«Περισσότερο Duster, αλλά πάντα Duster». Με αυτό το «μότο» η τρίτη γενιά του Dacia Duster παρουσιάζεται και έρχεται να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του μοντέλου στα 13 χρόνια της ζωής του. 

Κατέκτησε πάνω από 40 τίτλους, η παραγωγή του έφτασε τα 2,2 εκ. μονάδες, το κοντέρ των πωλήσεων συνεχίζει να γράφει, ενώ η δημοφιλία του αυξάνεται σταθερά, καθώς κατάφερε να γίνει το best seller SUV της Ευρώπης σε όλες τις κατηγορίες των λιανικών πωλήσεων για το 2022. Περίπου 1.000 Duster βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής των εγκαταστάσεων της Dacia στο Πιτέστι της Ρουμανίας κάθε μέρα -σχεδόν ένα κάθε λεπτό!

Η 3η γενιά του Dacia Duster εφοδιάζεται με πλήθος νέων τεχνολογιών που εστιάζουν ακόμα περισσότερο στην ασφάλεια και την άνεση.

Το νέο μοντέλο εξακολουθεί να έχει πολλά από τα στοιχεία που βοήθησαν σε αυτήν την διαχρονική επιτυχημένη πορεία. Το νέο Duster διαθέτει περιφερειακά προστατευτικά στο ύψος της μέσης του αμαξώματος: τα πλευρικά προστατευτικά  στο κάτω μέρος του αμαξώματος συνδέονται με εκείνα στους θόλους των τροχών, τα οποία συνδέονται με τη σειρά τους, με τον μπροστινό και πίσω προφυλακτήρα, καθιστώντας το νέο Duster πιο στιβαρό και περιπετειώδες από ποτέ. 

Dacia Duster
Τα πλευρικά προστατευτικά κάτω από το αμάξωμα, τα προστατευτικά στα «φρύδια» των φτερών, τα τρίγωνα στον εμπρός προφυλακτήρα, οι εμπρός και πίσω ποδιές, είναι όλα κατασκευασμένα από ένα ειδικό ανθεκτικό υλικό, το Starkle, που έχει σχεδιαστεί από τους μηχανικούς της Dacia και τους χημικούς της LyondellBasell. 

Αυτό το υλικό, το οποίο παρουσιάστηκε στο πρωτότυπο Manifesto, ανακυκλώνεται έως και 20%. Η σύνθεσή του περιλαμβάνει λευκά σωματίδια που του δίνουν μια διάστικτη εμφάνιση, για αυτό και η Dacia αποφάσισε να την υιοθετήσει αντί για τη βαφή.

Dacia Duster

Εσωτερικά έχει γίνει πολλή δουλειά στον τομέα της εργονομίας, όπως στην κεντρική οθόνη των 10,1'' που είναι τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού και με κλίση 10° προς εκείνον. Τα νέα χειριστήρια του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων είναι ιδιαίτερα φιλικά προς τον οδηγό, ενώ το «flat» τμήμα της στεφάνης του τιμονιού στο πάνω και κάτω μέρος, το καθιστά εξαιρετικά άνετο στο χειρισμό.

Το Νέο Duster είναι κατασκευασμένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-B, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγική στρατηγική της Dacia. Αυτή η ανταγωνιστική και εξαιρετικά ευέλικτη πλατφόρμα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο νέο Sandero και στη συνέχεια στο Jogger. Εξασφαλίζει την απαραίτητη ευελιξία στη Dacia, δίνοντάς της τη δυνατότητα να εφαρμόσει ιδανικά το προϊοντικό της πλάνο.

Χάρη στην πλατφόρμα CMF-B, το νέο Duster προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ είναι μόνο κατά τι μακρύτερο συνολικά. Η προηγμένη αρχιτεκτονική αυτής της πλατφόρμας μειώνει επίσης τους κραδασμούς και τον θόρυβο από το δρόμο, βελτιώνοντας το επίπεδο άνεσης κατά την οδήγηση και εξασφαλίζοντας μια μοναδική επαφή με το δρόμο. Παράλληλα, η πλατφόρμα CMF-B μπορεί να φιλοξενήσει κινητήριες μονάδες τεχνολογίας Mild και Full Hybrid.

Κινητήρες - μετάδοση
Στον τομέα των κινητήρων, το νέο Duster προσφέρει τρεις επιλογές. Ξεκινάμε με τον ECO-G 100, αφού η Dacia είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που παρέχει επιλογή διπλού καυσίμου σε όλα τα μοντέλα εσωτερικής καύσης, με την ονομασία ECO-G (με την πολιτική αυτή, η εταιρεία έχει ηγετική θέση στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή αγορά). Στη συνέχεια υπάρχει ο τούρμπο των 1,2 λίτρων, ισχύος 130 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται στο εξής και με ήπιο υβριδικό σύστημα. Προσφέρεται και στην δικίνητη και στην τετρακίνητη έκδοση, με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων. 

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται για πρώτη φορά στο μοντέλο η υβριδική μονάδα των 1.6 λίτρων του Group Renault, που αθροίζει συνδυαστικά 140 ίππους και προσφέρεται στην έκδοση 4x4, με την συνεργασία αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

Dacia Duster

Το nέο Duster διατίθεται με σύστημα μετάδοσης 4x4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης:
AUTO: το σύστημα μετάδοσης κατανέμει αυτόματα την ισχύ μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, ανάλογα με το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα περιστροφής των τροχών.

SNOW: βελτιστοποιεί την κατευθυντικότητα σε δρόμους με μειωμένο βαθμό πρόσφυσης, χάρη στις ειδικές ρυθμίσεις του ESC και του συστήματος anti-spin. 

MUD/SAND: για κίνηση σε σαθρά εδάφη. 

OFF-ROAD: κορυφαίες επιδόσεις σε ανώμαλο έδαφος, με λειτουργία παρόμοια με το 4x4 Lock του σημερινού Duster, αλλά με το πρόσθετο πλεονέκτημα της αυτόματης και βέλτιστης κατανομής της ροπής στους μπροστινούς και πίσω τροχούς, ανάλογα το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα. 

ECO: βελτιστοποιεί την κατανάλωση ρυθμίζοντας τον κλιματισμό και την απόδοση του οχήματος. Βελτιστοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό την κατανομή της ροπής στον μπροστινό και τον πίσω άξονα ώστε να περιορίσει την κατανάλωση, ενώ προσαρμόζεται και στο επίπεδο πρόσφυσης του οδοστρώματος.

Dacia Duster

Νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Το Cruise control περιλαμβάνεται πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό, από την έκδοση Expression και πάνω. Η αυτόματη εναλλαγή μεταξύ φώτων πορείας και προβολέων διατίθεται στον στάνταρ εξοπλισμό των νέων Duster Extreme και Journey. Αυτόματη ενεργοποίηση των φώτων πορείας διαθέτουν ως στάνταρ, όλες οι εκδόσεις.

Νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης προστέθηκαν στο νέο Duster, ώστε να πληροί τις πιο πρόσφατες απαιτήσεις ασφάλειας, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (σε αστικές και προαστιακές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης άλλων αυτοκινήτων, πεζών, ποδηλάτων και μοτοσυκλετών), αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης και ειδοποίηση ταχύτητας, πίσω αισθητήρες πάρκινγκ, ενεργοποίηση στάσης έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού και κλήσεις έκτακτης ανάγκης (eCalls). 

Και, για να διευκολύνει τη ζωή των πελατών της, η Dacia προσθέτει ένα έξυπνο πλήκτρο, το My Safety, που δίνει τη δυνατότητα εύκολης και γρήγορης διαμόρφωσης των προτιμήσεών τους, αναφορικά με τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

Dacia Duster

Χώροι και ανέσεις
Η υιοθέτηση της πλατφόρμας CMF-B είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία περισσότερου χώρου στο εσωτερικό – ειδικά στο πλάτος μπροστά και στο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών.

Το πάτωμα του πορτμπαγκάζ είναι χαμηλότερο και το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι πιο φαρδύ. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι επίσης φαρδύτερος και ψηλότερος, παρέχοντας έως και 6% επιπλέον χώρο (472 λίτρα κάτω από τη εταζέρα στην έκδοση 4x2). Παράλληλα το νέο Duster διαθέτει πλήθος ανέσεων που διευκολύνουν τη ζωή οδηγού και επιβατών. Το ηλεκτρικό χειρόφρενο περιλαμβάνεται στην έκδοση Journey (στο βασικό εξοπλισμό) και στην έκδοση Extreme (προαιρετικά), ενώ οι εκδόσεις Extreme και Journey διαθέτουν στάνταρ ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους πλευρικούς καθρέφτες, ενώ μπορεί επίσης να εφοδιαστεί με θερμαινόμενο τιμόνι και σύστημα ξεπαγώματος του παρμπρίζ.

Πότε θα φτάσει στην Ελλάδα
Το νέο Dacia Duster θα κάνει την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στο ευρύ κοινό στην διεθνή έκθεση της Γενεύης, τον Φεβρουάριο του 2024. Δύο μήνες αργότερα θα ακολουθήσει η πρώτη πανευρωπαϊκή οδηγική παρουσίαση και τον Ιούνιο θα ξεκινήσει η διάθεσή του στην ελληνική αγορά με τις τιμές να μην έχουν ακόμη ανακοινωθεί αλλά με τις πληροφορίες μας να μιλούν για μικρές διαφορές με τις ισχύουσες. 

Πηγή: Dacia

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube