Μόνο υβριδική η Lamborghini Urus από το 2024 και μετά ηλεκτρική!
Η Lamborghini Urus θα διατίθεται αποκλειστικά με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης από το 2024 και μια 5ετία αργότερα θα λανσαριστεί η δεύτερη γενιά της που θα είναι αμιγώς ηλεκτρική.
Ότι η plug-in υβριδική έκδοση της Lamborghini Urus βρίσκεται σε διαδικασία εξέλιξης είναι κάτι που γνωρίζουμε από καιρό. Αυτό που δεν γνωρίζαμε είναι ότι η συγκεκριμένη έκδοση θα είναι και η μοναδική που θα διατίθεται στην γκάμα του σούπερ SUV από τα τέλη του 2024.
Ο CEO της Lamborghini, Stephan Winkelmann, σε πρόσφατες δηλώσεις του στο βρετανικό Autocar αποκάλυψε ότι η έκδοση PHEV του ιταλικού SUV επιδόσεων της Sant'Agata Bolognese θα αντικαταστήσει όλες τις τρέχουσες εκδόσεις του στα τέλη του 2024. Θυμίζουμε ότι η Urus Performante έκανε το ντεμπούτο της τον Αύγουστο του 2022, ενώ η Urus S έφτασε ένα μήνα αργότερα.
Η υβριδική Urus θα παραμείνει στην κυκλοφορία περίπου μέχρι τα τέλη της δεκαετίας, όπότε και θα κυκλοφορήσει η δεύτερη γενιά της που θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Το plug-in υβριδικό SUV θα είναι το δεύτερο PHEV της Lamborghini μετά τη Revuelto, ενώ θα υπάρξει και ένα τρίτο το επόμενο έτος, όταν θα αποκαλυφθεί ο αντικαταστάτης της Huracan. Όσο για το γιατί η εξωτική ιταλική μάρκα πηδάει στο άρμα των υβριδικών, ο λόγος είναι η ολοένα και αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων.
Ο επικεφαλής της Lamborghini αναφέρει ότι είναι «απίστευτα δαπανηρό» να κάνεις τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μεγάλου κυβισμού να ανταποκρίνονται στο τελευταίο πρότυπο Euro 6. Και ότι θα είναι ακόμη πιο δύσκολο όταν το Euro 7 φτάσει στα μέσα του 2025. Βλέποντας το ποτήρι μισογεμάτο, η Urus PHEV θα βασίζεται σε έναν V8 κινητήρα, οπότε δεν θα υποβαθμιστεί σε έναν εξηλεκτρισμένο V6 που χρησιμοποιούν ορισμένα από τα άλλα μοντέλα υψηλών προδιαγραφών του VW Group.
Ο αντικαταστάτης της Huracan από την άλλη δεν θα διατηρήσει τον ατμοσφαιρικό V10 της. Ο Winkelmann διευκρίνισε ότι το μικρότερο μοντέλο της Lamborghini θα αποκτήσει νέο όνομα και θα χρησιμοποιήσει μια προσαρμογή του συστήματος κίνησης που θα μπει στην Urus PHEV. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να περιμένουμε έναν V8 twin-turbo, έναν ηλεκτροκινητήρα και το πρόσφατα εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων που βρίσκεται στη Revuelto.
Το αφεντικό της ιταλικής φίρμας πιστεύει ότι οι θερμικοί κινητήρες δεν έχουν λαμπρό μέλλον, ειδικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Προβλέπει ότι ακόμη και αν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν θα απαγορευτούν με νόμο από το 2035, οι φόροι θα είναι τόσο υψηλοί που οι άνθρωποι θα στραφούν αναγκαστικά προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο Winkelmann συνέχισε προσθέτοντας ότι τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν να είναι μια λύση μόνο για να διατηρηθούν τα υπάρχοντα οχήματα στη ζωή, λέγοντας έτσι έμμεσα ότι το μέλλον της παραγωγής αυτοκινήτων θα αφορά μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά.
Για το σκοπό αυτό, ένα 2+2 Gran Tourer που θα έρθει το 2028 θα είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που θα καταργήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έχοντας παρουσιάσει τη Revuelto μόλις πριν από λίγους μήνες, ένα αμιγώς ηλεκτρικό σούπερκαρ από τη Lamborghini που θα την αντικαταστήσει βρίσκεται ακόμα πολύ μακριά.
Ο Winkelmann τόνισε ότι μόλις η τεχνολογία θα είναι έτοιμη, θα εκτεθεί πρώτα σε ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο και μετά θα τη δούμε στο δρόμο. Λαμβάνοντας υπόψη τη μακροβιότητα των ναυαρχίδων της Lamborghini, η Revuelto δεν θα αντικατασταθεί πριν από τις αρχές της δεκαετίας του 2030.