LI Auto Mega, ένα φουτουριστικό e-MPV

LI Auto Mega, ένα φουτουριστικό e-MPV

Με το LI Auto Mega, η κινεζική φίρμα απομακρύνεται τόσο από τη μονοκαλλιέργεια SUV όσο και από την ειδικότητά της σε μοντέλα range extender, φέρνοντας ταυτόχρονα φρέσκο αέρα στην κατηγορία των MPV.

Η αγορά των ηλεκτρικών MPV φαίνεται να ανθεί, ιδιαίτερα στην Κίνα. Συνήθως με συντηρητικές φόρμες, η αγορά αλλάζει σχεδιαστικό τροπάρι με νέα μοντέλα όπως το Xpeng X9 και το LI Auto Mega.

Αυτά τα δύο πολυχρηστικά αυτοκίνητα ελπίζουν το καθένα από τη μεριά του να είναι αυτό που στην αυτοκινητική πιάτσα αποκαλείται «segment breaker». Και να φέρουν επανάσταση στην αγορά, προσελκύοντας μεγάλες οικογένειες που συνήθως προσανατολίζονται σε SUV. 

To LI Auto Mega θα είναι εξοπλισμένο με προηγμένες λειτουργίες ημί-αυτόνομης οδήγησης πιστοποιημένες στην Κίνα ως NOA (Navigation on Auto-Pilot)

LI Auto Mega

Και οι δύο κινεζικές φίρμες επέλεξαν ένα σχεδιαστικό στιλ «Bullet Train» χωρίς έντονο καπό. Σε αντίθεση με το Xpeng που έχει επιλέξει γωνιώδη σιλουέτα, το LI Auto Mega προτείνει την απλότητα στις γραμμές με ένα μόνο τόξο να διαγράφει το προφίλ από εμπρός μέχρι πίσω, κάθετη πίσω πόρτα και οριζόντιες λωρίδες εμπρός για τα φώτα ημέρας, όπως και για τα πίσω φανάρια. Κατά τα λοιπά, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα γενναιόδωρο αυτοκίνητο σε διαστάσεις, με μήκος 5,3 m, πλάτος 2,0 και ύψος μεταξύ 1,80 και 1,90 m. Σχετικά κοντά δηλαδή σε αναλογίες με μια Mercedes EQV.

Η LI Auto έχει επίσης επιβεβαιώσει για το Mega τη χρήση κυψελών Kirin από την CATL, χημείας NMC σε τάση 800 βολτ και με υπόσχεση για ισχύ φόρτισης 5C. Επομένως, με τη χωρητικότητα της μπαταρίας του κινεζικού MPV να είναι 100 kWh, ο συσσωρευτής του θα μπορεί να φορτίζει με μέγιστη ισχύ 500 kW! 

LI Auto Mega

Όσον αφορά την ταχύτητα φόρτισης, ο κατασκευαστής υπόσχεται τα 400 km αυτονομίας να ανακτώνται σε 9,5 λεπτά και τα 600 km σε 22 λεπτά -στον κύκλο CLTC φυσικά. Η LI Auto σχεδιάζει να δημιουργήσει 300 σταθμούς φόρτισης στην Κίνα πριν από το τέλος του έτους και 3.000 τον επόμενο χρόνο, αναφερόμενη μάλιστα σε έναν σημαντικό αριθμό σταθμών με ρομπότ φόρτισης.

Η μόνη ορατή τεχνολογία που αποκομίζουμε από τις φωτογραφίες, εκτός από τους καθρέφτες, είναι το Lidar στην κορυφή του παρμπρίζ. Όπως και τα άλλα μοντέλα της γκάμας, το LI Auto Mega θα είναι εξοπλισμένο με προηγμένες λειτουργίες ημί-αυτόνομης οδήγησης πιστοποιημένες στην Κίνα ως NOA (Navigation on Auto-Pilot). 

LI Auto Mega

Αλλά για την περίπτωση του MPV του, ο Κινέζος κατασκευαστής έχει προβλέψει τη λειτουργία της χωρίς λεπτομερή χαρτογράφηση, χρησιμοποιώντας δεδομένα από αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στις μεγαλύτερες πόλεις. Παρέχεται επίσης δε, μια λειτουργία αυτό-εκπαίδευσης, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να «μάθει» τις συχνές διαδρομές του στο LI Auto Mega. Το οποίο στη συνέχεια θα γνωρίζει από μόνο του ποιες λωρίδες, εξόδους κ.λπ. να ακολουθήσει, ξεκινώντας αυτόνομα τις αλλαγές κατεύθυνσης ύστερα από δύο έως τρεις εβδομάδες χρήσης.

Το LI Auto Mega θα λανσαριστεί λεπτομερώς τον προσεχή Δεκέμβριο και η εμπορική καριέρα του θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο με βασική τιμή περίπου ¥ 500.000 ή €65.000 . Οι πρώτοι πελάτες θα παραλάβουν το αυτοκίνητό τους τον Φεβρουάριο.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube