Η Toyota δοκιμάζει ηλεκτρικό GR
Ο πρόεδρος του ιαπωνικού κολοσσού επιβεβαίωσε πως δοκίμασε ένα ηλεκτρικό GR και δήλωσε πως τα σπορ ηλεκτρικά Toyota θα είναι όπως τα καλύτερα θερμικά!
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του βρετανικού Autocar, η Toyota Gazoo Racing δουλεύει επάνω στο πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο. Και η συμμετοχή του ίδιου του Akio Toyoda, του Προέδρου της εταιρείας, στο πρόγραμμα φανερώνει από μόνη της τη σημασία του εγχειρήματος.
Ο Toyoda κατά τη διάρκεια του πρόσφατου 24ωρου αγώνα αντοχής στο LeMans δήλωσε πως απαιτεί το ηλεκτρικό GR μοντέλο να είναι τουλάχιστον εξίσου καλό στην οδήγηση με τα βενζινοκίνητα GR που γνωρίζουμε ήδη. Δηλαδή τα GR Yaris, GR86, GR Supra και GR Corolla.
O «Master Drive» όπως είναι το παρατσούκλι του δήλωσε: «Το σημείο εκκίνησης δεν είναι το σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου αλλά το πόσο fun to drive θα είναι. Πρόσφατα είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το αυτοκίνητο που εξελίσσουμε. Δεν είναι ακόμα αποφασισμένο εάν θα περάσει στην παραγωγή, αλλά είναι απόλυτη προτεραιότητά μας αυτά τα μοντέλα να είναι απολαυστικά στην οδήγηση. Ό,τι σύστημα κίνησης κι εάν έχουν.»
Επιπλέον, ο Toyoda ανέφερε πως το αυτοκίνητο θα έχει πολλά από τα χαρακτηριστικά των μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως ο συμπλέκτης και το κιβώτιο ταχυτήτων. Προφανώς αυτό περιλαμβάνει και τεχνητό ήχο που να θυμίζει συμβατικό κινητήρα.
Ο ίδιος εξάλλου έχει και στο παρελθόν αναφερθεί στη σημασία του ήχου στη γρήγορη οδήγηση, και την ανέδειξε όταν η Toyota συμμετείχε σε πρόγραμμα εξέλιξης κινητήρα υδρογόνου αρχικά για αγωνιστική εφαρμογή και βλέψεις για πολιτική χρήση σε δεύτερο χρόνο.
«Η μεγαλύτερη διαφορά των ηλεκτρικών GR μοντέλων σε σχέση με τα υπόλοιπα, θα είναι ότι θα μπορείς να ακούσεις απόλυτα φυσικά τους ήχους. Ακόμα κι εάν δεν μπορείς να μυρίσεις τη βενζίνη. Εάν βάλεις δηλαδή κάποιον στη θέση του οδηγού, ίσως και να μην μπορεί να διαχωρίσει εάν είναι θερμικό ή ηλεκτρικό», τόνισε ο Toyoda.
Μάλιστα αυτή η πληροφορία αφήνει να εννοηθεί ότι το νέο μοντέλο θα εξελιχθεί από κοινού με την Lexus που πρόσφατα αποκάλυψε ότι δουλεύει επάνω σε χειροκίνητη μετάδοση για τα μελλοντικά ηλεκτρικά της μοντέλα. Σύμφωνα με τον αρχιμηχανικό της εταιρείας, ο συμπλέκτης και ο επιλογέας δε θα είναι σε άμεση σύνδεση με τον ηλεκτρικό κινητήρα, αλλά θα κάνουν εικονικές αλλαγές, μεταβάλλοντας τη ροπή. Υπάρχουν επίσης σκέψεις για ρυθμίσεις που θα επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να κυλίσει προς τα πίσω ξεκινώντας σε ανηφόρα, ακόμα να «σβήσει» στο ξεκίνημα για να παίρνει ο οδηγός όλη την εμπειρία.
Ακόμα λοιπόν κι εάν αυτό το αυτοκίνητο δεν περάσει ποτέ στην παραγωγή, αυτό το εγχείρημα είναι σίγουρα ενδεικτικό για το μετασχηματισμό της Toyota συνεχίζει ο Toyoda. «Όταν οι άνθρωποί της βλέπουν κάτι ενδιαφέρον, το υλοποιούν και μετά το δοκιμάζουμε για να δούμε πώς είναι. Και είμαι περήφανος γι’ αυτό.»
Είναι επίσης πολύ πιθανό -αν και ο Toyoda δεν το σχολίασε- το νέο μοντέλο να χρησιμοποιεί τις νέες μπαταρίες που η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα, εκμεταλλευόμενο όλα τα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζουν, όπως το χαμηλότερο βάρος που είναι πολύ σημαντικό για τα σπορ μοντέλα. Αυτό βέβαια είναι υπό εξέταση, καθότι οι εν λόγω μπαταρίες λογικά θα είναι πιο ακριβές μέχρι η παραγωγή τους να αυξηθεί σημαντικά. Δεν μένει παρά να περιμένουμε…