Η Toyota αναβιώνει τη θρυλική Toyota Celica

Η Toyota αναβιώνει τη θρυλική Toyota Celica

Η Toyota μπορεί να στρέφεται σιγά σιγά προς τον εξηλεκτρισμό, πλην όμως δεν ξεχνά τα σπορ γονίδιά της, σκεπτόμενη να αναβιώσει την θρυλική Toyota Celica, έστω και ως ηλεκτρική.

Toyota Celica

Η Toyota εδώ και καιρό έχει προαναγγείλει την μετάβασή της στην ηλεκτρική εποχή. Αυτή η μετάβαση περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτοκίνητα επιδόσεων, όπως το MR2 ή η θρυλική Toyota Celica.

Κομβικό ρόλο σε όλα αυτά παίζει η νέα επαναστατική ηλεκτρική πλατφόρμα του ιαπωνικού κολοσσού, η οποία δύναται να φιλοξενήσει πολλών ειδών αμαξώματα. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα έδειξε την προσαρμοστικότητά της στο πρόσφατο Japan Mobility Show του Τόκιο, καθώς πάνω της βασίστηκαν τα πρωτότυπα Lexus LF-ZC, Toyota FT-Se, Lexus LF-ZL και Toyota FT-3e.

Το Lexus LF-ZC θα μετεξελιχθεί σε ένα χαμηλό σενταν, το οποίο θα είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής με αυτή την αρχιτεκτονική το 2026. Το Toyota FT-Se αποτελεί τη βάση για ένα αυτοκίνητο επιδόσεων 4,4 μέτρων με τη φιλοσοφία των παλιών κεντρομήχανων, που μπορεί να μετεξελιχθεί στο νέο MR2. Το Lexus LF-ZL είναι η βάση για ένα μεγάλο SUV 5,2 μέτρων, ενώ το Toyota FT-3e ενός πιο συμβατικού μεγάλου SUV που θα τοποθετηθεί πάνω από το Toyota RAV4.

Η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα της Toyota μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα σχεδόν τα αμαξώματα. Και κάπως έτσι, στις σκέψεις των ανθρώπων της εταιρείας βρίσκεται η εξηλεκτρισμένη Toyota Celica

Toyota Celica Render

Όλα αυτά τα τόσο διαφορετικά μοντέλα έχουν ένα κοινό στοιχείο μεταξύ τους: βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα. Από το μεγάλο SUV της Lexus, μέχρι το Toyota FT-Se, ένα μοντέλο που είναι πιο χαμηλό κατά 75 mm από την Porsche 718 Cayman.

Η νέα αρχιτεκτονική αποτελείται από τρία βασικά τμήματα: το εμπρός, το κεντρικό και το πίσω μέρος. Η παραγωγή καθενός εξ αυτών έχει απλοποιηθεί, ενώ το εμπρός και το πίσω τμήμα αποτελούν το ένα καθρέφτη του άλλου. H μέθοδος κατασκευής τους (gigacasting) παράγει ένα συμπαγές και ενιαίο κομμάτι αλουμινίου στη θέση του παλιού αντίστοιχου κομματιού που αποτελούνταν από 86 διαφορετικά εξαρτήματα, που έπρεπε να συγκολληθούν.

Toyota Celica Render

Το μέγεθος των δύο αυτών τμημάτων του αυτοκινήτου μπορεί να ρυθμιστεί από το εργοστάσιο για τα αντίστοιχα αυτοκίνητα. Στα τμήματα αυτά, εν συνεχεία, τοποθετούνται οι άξονες με το σύστημα ηλεκτροκίνησης και οι αναρτήσεις. Και στο κεντρικό τοποθετείται η μπαταρία, ενσωματωμένη στο δάπεδο, προκειμένου να μην επηρεάζει τον χώρο αποσκευών.

Νέας τεχνολογίας είναι επίσης και η μπαταρία. Η πρισματική μπαταρία Performance προσφέρει διπλάσια αυτονομία με 20% μικρότερο κόστος σε σχέση με εκείνη του Toyota bZ4X. Εκτός των άλλων, είναι και σημαντικά μικρότερη. Το πάχος της μπορεί να μειωθεί μέχρι και στα 10 cm, προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα κατασκευής χαμηλών, σπορ αυτοκινήτων. Και μπορεί, και αυτή, να παίρνει όποιες διαστάσεις επιθυμεί η Toyota, για τα διαφορετικά της μοντέλα.

Η νέα αυτή αρχιτεκτονική φιλοσοφία επιτρέπει στους Ιάπωνες να σχεδιάζουν πολλαπλά και εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα, σε σχέση με την κλασσική πλατφόρμα πάνω στην οποία συνέδεε μέχρι τώρα όλα τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου. Και επιπλέον μειώνει το κόστος και την πολυπλοκότητα και αυξάνει την αποδοτικότητα της παραγωγής. Έτσι, ακόμα και τα πιο διαφορετικά μοντέλα μπορούν να βγαίνουν από την ίδια γραμμή παραγωγής.

Toyota FT-3e

Ειδικά για τα αυτοκίνητα επιδόσεων, το λεπτό πάχος της νέας μπαταρίας και η αυξημένη ενεργειακή της αποδοτικότητα σημαίνει ότι μπορεί να διατηρηθεί το αρχέτυπο του παλιού, κλασσικού σπορ αυτοκινήτου που τόσο πολύ εκλείπει από τη σύγχρονη αυτοκίνηση.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και το νέο λογισμικό Arene της Toyota, το οποίο θα επιτρέπει στους κατόχους των μελλοντικών της σπορ αυτοκινήτων να «κατεβάζουν» αναβαθμίσεις όπως το «ξεκλείδωμα» περισσότερης ισχύος ή αμεσότερης απόκρισης του τιμονιού. Στην εξίσωση των σπορ αυτοκινήτων προστίθεται και το καινοτομικό σύστημα, με συμπλέκτη, που προσομοιώνει τη χειροκίνητη επιλογή σχέσεων σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ώστε να διατηρηθεί η παλιά αίσθηση της σπορ οδήγησης.

Γίνεται αντιληπτό λοιπόν πως όλα τα παραπάνω, επιτρέπουν στην Toyota να αναβιώσει στην ηλεκτρική εποχή θρυλικά σπορ αυτοκίνητα όπως το MR2, το Lexus LFA και, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, την Celica. Θα είναι τρία από τα συνολικά 30 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ετοιμάζει ο ιαπωνικός όμιλος μέχρι το 2030.

Toyota FT-Se

Η αναβίωση της Celica είναι επιθυμία του προέδρου Akio Toyoda, που μπορεί να μην έχει πλέον διοικητικές ευθύνες, αλλά η επιρροή στις αποφάσεις της εταιρείας παραμένει πολύ μεγάλη. Ο Toyoda έχει γνωστοποιήσει την επιθυμία του για τη Celica στη διοίκηση, αλλά δεν γνωρίζει αν θα γίνει δεκτή, ή αν η διοίκηση θα βγάλει αυτό το σπορ αυτοκίνητο με το συγκεκριμένο όνομα.

Το μέλλον του GR86 δεν είναι μακροχρόνιο, και τη θέση του μπορεί να πάρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την ελεύθερη επιλογή, χάρη στη νέα αρχιτεκτονική, της μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός, στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς, με τον ηλεκτροκινητήρα στο ρύγχος.

Έτσι, η επιστροφή του MR2 και της Celica γίνεται πιο εύκολη και εφικτή. Προς το παρόν κανένα στέλεχος της Toyota, πέραν του Akio Toyoda, δεν έχει τοποθετηθεί επισήμως για την αναβίωση της Celica. Αλλά επιβεβαιώνουν όλοι ότι η νέα πλατφόρμα ανοίγει πολλές και διαφορετικές δυνατότητες για το μέλλον.

Akio Toyoda

Όμως, από το 2017 η οδηγία του Toyoda προς την εταιρεία ήταν να μην υπάρξει ποτέ ξανά «κανένα βαρετό αυτοκίνητο», και το έκανε πράξη με τη δημιουργία αυτοκινήτων όπως των GR Yaris, GR Corolla, GR86 και GR Supra με την πλήρη υποστήριξή της Gazoo Racing.

Ο ιαπωνικός κολοσσός έχει θέσει στόχο να παρουσιάσει 31 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάθε είδους, κατηγορίας και προδιαγραφών μέχρι το 2030, οπότε υπολογίζει να πουλάει 3,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, το χρόνο.

Αυτό αντιπροσωπεύει το 35-40% των συνολικών της πωλήσεων, καθώς η Toyota θα εξακολουθήσει την εξέλιξη των θερμικών, υβριδικών και plug-in hybrid μοντέλων της για αγορές περιορισμένης και καθυστερημένης μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube