Η Alfa Romeo SZ θα αποτελέσει τη μούσα για ένα νέο ηλεκτρικό κουπέ
Ο επικεφαλής σχεδιασμού της ιταλικής φίρμας αποκάλυψε ότι εργάζεται πάνω σε ένα νέο κουπέ και πως έχει περάσει αρκετές ώρες χαζεύοντας την ιδιόμορφη Alfa Romeo SZ.
Η Alfa Romeo έχει ανακοινώσει με τα πλέον επίσημα χείλη ότι ετοιμάζει ένα κουπέ υψηλών επιδόσεων, αλλά απ’ ότι φαίνεται το συγκεκριμένο μοντέλο δεν θα είναι το μόνο κουπέ που θα δούμε από την ιταλική φίρμα τα επόμενα χρόνια.
Ένας πιθανός αντικαταστάτης της Alfa Romeo GTV, εμπνευσμένος από την εμβληματική Alfa Romeo SZ, θα μπορούσε να ριχτεί στην αγορά από το 2026. Αυτό υπαινίχθηκε ο επικεφαλής σχεδιαστής της Alfa Romeo σε πρόσφατες δηλώσεις του στο βρετανικό Autocar, σημειώνοντας ότι ο σχεδιασμός του έχει ήδη ξεκινήσει στο παρασκήνιο.
Αν και δεν αποτελεί επίσημα μέρος του νέου προϊοντικού πλάνου της Alfa Romeo, η νέα GTV θα μπορούσε να λανσαριστεί στην αγορά το 2026 ή το 2027 ανέφερε ο επικεφαλής σχεδιασμού Alejandro Mesonero-Romanos, τονίζοντας βέβαια ότι για να συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να συνεχιστεί η ανοδική πορεία που καταγράφει η μάρκα τους τελευταίους 18 μήνες. Συμπληρώνοντας παράλληλα ότι μέχρι τότε, ο κατάλογος των μοντέλων της εταιρείας θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Επίσης, το συγκεκριμένο μοντέλο δεν θα πρέπει να συγχέεται με το σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων που θα παρουσιάσει η μάρκα τους επόμενους μήνες, το οποίο θα αντλεί έμπνευση από την Alfa Romeo 33 Stradale του 1967, το κατά πολλούς ομορφότερο αυτοκίνητο που κατασκεύασε ποτέ η ιταλική εταιρεία.
Ο Mesonero-Romanos δεν αποκάλυψε αν το νέο κουπέ -το οποίο θα μπορούσε εύκολα να λανσαριστεί στην αγορά και ως μια κουπέ έκδοση της Giulia- θα επαναφέρει στο προσκήνιο και ένα όνομα από τα παλιά, όπως αυτό της GTV ή ίσως της Alfetta, αλλά τόνισε ότι έχει περάσει πολύ χρόνο παρατηρώντας την αντισυμβατική μορφή της SZ και έχει εμπνευστεί από αυτήν.
«Δεν ήταν ένα όμορφο αυτοκίνητο, το ξέρουμε όλοι», δήλωσε στο Autocar, «αλλά υπάρχουν πολλά στοιχεία που μπορούμε να πάρουμε από την ιδιαιτερότητα και την ανεξαρτησία του πνεύματός του όταν σκεφτόμαστε να σχεδιάσουμε ένα κουπέ για την ηλεκτρική εποχή. Μου άρεσε το σφηνοειδές προφίλ του, η τετράγωνη ουρά του και ο τρόπος με τον οποίο το σκούρο τζάμι αναδύεται από αυτή τη μεγάλη μάζα αμαξώματος. Είναι μια βίαιη σχεδίαση, αλλά τόσο ξεχωριστή, εντυπωσιακή -και πρέπει να την μιμηθούμε αν μπορούμε».
Αυτό το έργο δεν θα είναι εύκολο με την πλατφόρμα EV επόμενης γενιάς της Alfa Romeo, καθώς αυτή προσφέρεται για αμαξώματα υψηλότερου προφίλ, με μακρύ μεταξόνιο και ελαφρώς άκομψες αναλογίες.
«Λέγεται συχνά ότι η τεχνολογία EV είναι απελευθερωτική για τους σχεδιαστές, επειδή δεν υπάρχουν κανόνες, δεν υπάρχουν περιορισμοί. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε ακόμη περισσότερους περιορισμούς και προκλήσεις με τις πλατφόρμες τύπου skateboard απ' ό,τι με τις πλατφόρμες ICE», τόνισε ο Mesonero-Romanos.
«Υπάρχουν τρόποι που μπορούμε να αντισταθμίσουμε το επιπλέον ύψος που προσθέτει μια μπαταρία κάτω από το δάπεδο σε ένα αυτοκίνητο, όπως έκανε η Porsche με το «foot-garage» της Taycan, αλλά πρέπει να παλέψουμε για κάθε λίγα χιλιοστά όταν πρόκειται για το ύψος της οροφής και αυτό κάνουμε. Κάποιες μάχες τις κερδίζουμε, άλλες τις κερδίζουν οι μηχανικοί. Αλλά πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι να παλέψουμε για κάθε αυτοκίνητο», κατέληξε ο σχεδιαστής της Alfa Romeo.
Πηγή: Autocar