H FIAT πιστεύει στα αυτοκίνητα πόλης και ετοιμάζει νέο Punto!
Όταν οι περισσότεροι κατασκευαστές εγκαταλείπουν τα αυτοκίνητα πόλης, η FIAT δια στόματος Olivier François, δεσμεύτηκε να συνεχίσει την παραγωγή τους και στη νέα ηλεκτρική εποχή.
Η FIAT όχι μόνο θα συνεχίσει να δίνει βροντερό παρών στην κλάση των αυτοκινήτων πόλης (Α και Β Segment) αλλά όπως δήλωσε ο ισχυρός άνδρας της φίρμας, Olivier François, η πρόσφατη απόφαση «απόσυρσης» από τις εν λόγω κλάσεις των Ford με το Fiesta και VW με το Polo είναι μιας πρώτης τάξεως «ευκαιρία» για τους Ιταλούς, να κυριαρχήσουν σε αυτό το κομμάτι της αγοράς.
Η ιταλική εταιρεία έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό ένα μεγάλο σχέδιο αναδιοργάνωσης της γκάμας της καθώς ετοιμάζεται και αυτή ώστε να γίνει μια πλήρως ηλεκτρική φίρμα. Το οργανόγραμμα, περιλαμβάνει το λανσάρισμα πέντε νέων μοντέλων τα επόμενα πέντε χρόνια, που θα πλαισιώσουν το FIAT 500e.
H... άφιξη στις ευρωπαϊκές αγορές των νέων αυτών προτάσεων θα λάβει χώρα από το επόμενο έτος. Το πρώτο από αυτά τα πέντε μοντέλα θα χρησιμοποιεί την υπάρχουσα πλατφόρμα CMP του ομίλου Stellantis πάνω στην οποία έχουν ήδη «πατήσει» τα ηλεκτρικά Peugeot 208 και Opel Corsa. Το υπόλοιπο «καρέ» των ηλεκτρικών μοντέλων της FIAT θα στηριχτεί σε νέες πλατφόρμες που εξελίσσονται αυτόν τον καιρό στους κόλπους του ομίλου.
Το πρωτότυπο Centoventi Electric Concept που παρουσιάστηκε το 2019, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα είναι το νέο Panda! Η FIAT, έχει την γνώση, έχει την εμπειρία αλλά και την εξειδίκευση στην κατασκευή αυτοκινήτων πόλης και δεν πρόκειται να εγκαταλείψει αυτές τις κλάσεις ούτε στη νέα ηλεκτρική εποχή.
Το στοίχημα για τους Ιταλούς, είναι να παράγουν «μικρά» αυτοκίνητα που συνάμα θα είναι και προσιτά για το κοινό. «Έχουμε επικεντρώσει όλες μας τις δυνάμεις και προσπαθούμε να βρούμε τη σωστή φόρμουλα ώστε να παρουσιάσουμε τη νέα γενιά αυτοκινήτων πόλης μας, με τη σωστή τιμή και την κατάλληλη τεχνολογία», δήλωσε ο Olivier François.
«Στόχος είναι η κατασκευή μικρών αυτοκινήτων, σε ένα έξυπνο πακέτο. Από τη στιγμή μάλιστα που σημαντικοί ανταγωνιστές μας όπως το Fiesta και το Polo δε θα συνεχίσουν, αυτό για μας είναι φανταστικό. Δε θα ήταν υπέροχο να δούμε ξανά το Punto ή κάτι παρόμοιο στις ευρωπαϊκές αγορές; Η FIAT ανέκαθεν ήταν ανάμεσα στις τρεις κορυφαίες εταιρείες σε ότι αφορά τα αυτοκίνητα πόλης και θα συνεχίσει να είναι», συμπλήρωσε ο ισχυρός άνδρας της FIAT.
Ο François βέβαια παραδέχτηκε ότι η κατασκευή μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε προσιτή τιμή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν. «Δε θέλουμε να λανσάρουμε ένα σούπερ premium αυτοκίνητο πόλης που θα έχει υψηλή τιμή πώλησης ώστε να ισοφαρίσουμε το υψηλό κόστος παραγωγής του. Στόχος μας είναι όλες οι προτάσεις μας σε αυτές τις κατηγορίες να είναι μεν ποιοτικές αλλά συγχρόνως και εμπορικές. Μόνοι μας (ως Fiat) δε θα τα καταφέρναμε. Σαν μέλη όμως της μεγάλης οικογένειας του ομίλου Stellantis θεωρώ ότι είναι εφικτό. Χρησιμοποιώντας μια οικονομία κλίμακας στη γραμμή παραγωγής, στο τέλος θα πετύχουμε το στόχο μας».