Groupe Renault: 14 νέα Renault έως το 2025
Η Renault θα λανσάρει 14 νέα μοντέλα έως το 2025. Η επίθεση βάσει του στρατηγικού προγράμματος Renaulution αφορά κυρίως τις κόμπακτ κατηγορίες της αγοράς.
«Νέο κύμα»! Αυτό είναι το σύνθημα που σκαρφίστηκε ο Luca de Meo για να ορίσει την επανεκκίνηση της Renault. Όπως είχε ήδη αναφέρει, θέλει να αναβαθμίσει την γκάμα της Billancourt, η οποία εξαρτάται πολύ από αστικά μοντέλα, με άλλα λόγια το Clio και το Captur.
Ο Ιταλός επικεφαλής του γαλλικού ομίλου θέλει να επαναφέρει το κέντρο βάρους της γκάμας στην κόμπακτ κατηγορία, δηλαδή στο Segment C, την καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς. Ο στόχος είναι η πώληση ακριβότερων μοντέλων, τα οποία αποφέρουν περισσότερα κέρδη. Ο Luca de Meo μάλιστα έδωσε επίσης έναν ποσοτικοποιημένο στόχο: Να αυξήσει τη μέση τιμή στη Renault από τις 20.000 ευρώ (τιμή για το 2019) σε σχεδόν 25.000 ευρώ το 2023 και περισσότερα από 27.000 ευρώ το 2025!
Συνολικά 14 νέα μοντέλα αναμένονται έως το 2025 και τα μισά από αυτά αφορούν την κατηγορία C. Μια άλλη πτυχή της ανάπτυξης: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έτσι, από αυτά τα 14 νέα μοντέλα, τα επτά θα είναι 100% ηλεκτρικά. Τα αμιγώς ηλεκτρικά θα πρέπει επίσης να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεων του Ρόμβου έως το 2025.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Renaulution, ο Luca de Meo έδειξε ένα χρονολόγιο λανσαρισμάτων. Όμως, και αυτό δεν ήταν αποκαλυπτικό, καθώς ο Ιταλός δεν μπήκε σε λεπτομέρειες, τουλάχιστον ονοματίζοντας τα μοντέλα. Επομένως, προσπαθούμε να αποκρυπτογραφήσουμε τι θα συμβαίνει χρόνο με το χρόνο, έως το 2025.
2021: Arkana – Express - Kangoo ΙΙΙ - Trafic fl. - Mégane-E
Ο μόνος νεωτερισμός αυτού του χρονολογίου που δεν είναι μυστικό είναι το κουπέ SUV Arkana. Στην ευρωπαϊκή του έκδοση λανσαρίστηκε τον Σεπτέμβριο του 2020 και θα το δούμε στις εκθέσεις (οψόμεθα για την Ελλάδα) μέχρι το καλοκαίρι.
Κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου του 2021, η Renault θα εξαπολύσει επίσης μια επίθεση στην κατηγορία των επαγγελματικών, με το λανσάρισμα ενός εις βάθος ανανεωμένου Trafic και της τρίτης γενιάς του Kangoo. Το Kangoo ΙΙΙ θα συνοδεύεται από την επιστροφή του Express, ενός μοντέλου που θα παίξει το μοντέλο εισόδου στην κατηγορία, μιας και πρόκειται για ένα ανανεωμένο Dacia Dokker.
Σε διεθνές επίπεδο, η Renault θα παρουσιάσει το αστικό SUV χαμηλού κόστους Kiger που σχεδιάστηκε για πρώτη φορά στην Ινδία.
Η μεγάλη ατραξιόν της Renault όμως αναμένεται στο τέλος του έτους, οπότε θα παρουσιάσει το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της με βάση τη νέα πλατφόρμα CMF-EV. Αυτή θα είναι η έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου Mégane eVision.
2022: Kadjar ΙΙ - Ηλεκτρικό Kangoo
Το 2022, η Renault θα αποδυθεί στην προσπάθεια για την ανάκτηση της κατηγορίας C με το λανσάρισμα του νέου Kadjar, ενός μοντέλου πολύ πιο φιλόδοξου από το σημερινό! Η γαλλική φίρμα ανακοινώνει επίσης ένα ηλεκτρικό επαγγελματικό βανάκι, πιθανώς το Kangoo ZE, και δύο σουπερμίνι σχεδιασμένα για τις διεθνείς αγορές.
2023: Ηλεκτρικό R5 – Ηλεκτρικό κόμπακτ SUV –Grand Kadjar
Δύο ηλεκτρικά μοντέλα είναι προγραμματισμένα για το 2023, ένα για την πόλη και ένα κόμπακτ. Το αυτοκίνητο πόλης θα πρέπει να είναι το νέο R5 που ανακοινώθηκε από ένα πρωτότυπο. Το κόμπακτ θα πρέπει να είναι ένα SUV. Ένα ακόμη μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας βρίσκεται επίσης στο μενού, πιθανότατα η 7θέσια έκδοση του νέου Kadjar, η οποία θα ανταγωνιστεί το Peugeot 3008.
2024: Mégane V - Master IV με ηλεκτρική έκδοση
Το 2024, θα υπάρξει ένα νέο κόμπακτ μοντέλο, το οποίο θα αντικαταστήσει το Mégane. Ανακοινώθηκε επίσης ένα μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας. Θα είναι ένα ακόμη SUV; Άγνωστο. Τρία επαγγελματικά μοντέλα βρίσκονται επίσης στο πρόγραμμα, περιλαμβανομένων δύο ηλεκτρικών. Το ένα από αυτά πρέπει να είναι η πλήρης ανανέωση του Master.
2025: Κόμπακτ - EV-B
Το 2025, προγραμματίζεται ένα κόμπακτ μοντέλο για τις παγκόσμιες αγορές, πιθανώς ένα 4θυρο Mégane, και ένα ηλεκτρικό της κατηγορίας B, άγνωστο αν θα είναι σουπερμίνι ή B-SUV. Ίσως μια ηλεκτρική εκδοχή του επόμενου Captur…
Και ποια μοντέλα κόβονται;
Αυτό ήταν ένα θέμα για το οποίο ο Luca de Meo δεν μίλησε ή απέφυγε σκόπιμα να θίξει. Είχαμε την εντύπωση ότι θα έκανε πιο συγκεκριμένες ανακοινώσεις σχετικά με την παραγωγή της νέας γκάμας της Renault. Όμως ο Ιταλός επικεφαλής του γαλλικού ομίλου δεν θέλει προφανώς ακόμη να επισημοποιήσει τη διακοπή μοντέλων που φαίνεται όμως να απειλούνται εδώ και χρόνια.
Και θεωρούμε σκόπιμο να τα ονοματίσουμε εμείς, καθώς η πορεία έχει δείξει ότι μάλλον είναι πλέον ασύμφορα και μη αποδοτικά για τη Renault: Espace, Talisman και Scénic. Το χρονολόγιο που εμφανίζεται στο σχέδιο Renaulution δεν αναφέρεται επίσης κανένα μοντέλο της μίνι κατηγορίας. Οπότε είναι σχετικά ασφαλές να συμπεράνουμε ότι το Twingo ΙΙΙ θα μπορούσε να μην έχει συνέχεια.