Ford Fiesta: Με ήπια υβριδικά μοτέρ και περισσότερη τεχνολογία
Το Fiesta διατίθεται πλέον με τον τρικύλινδρο 1.0 EcoBoost Hybrid της Ford.
Η Ford παρουσίασε τη νέα γκάμα του Fiesta η οποία εμπλουτίζεται με τους ήπια υβριδικούς κινητήρες EcoBoost Hybrid που γνωρίζουμε από το νέο Ford Puma, ενώ αποκτά πλουσιότερο εξοπλισμό τεχνολογίας.Το σουπερμίνι της Ford θα συνεχίσει να διατίθεται στις εκδόσεις εξοπλισμού Trend, Titanium, Active, ST-Line και Vignale, με τρίθυρο ή πεντάθυρο αμάξωμα (ανάλογα με την έκδοση).
Το Fiesta διατίθεται πλέον με τον τρικύλινδρο 1.0 EcoBoost Hybrid σε δύο εκδόσεις ισχύος - με 125 PS και 155 PS. Το ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt αποτελείται από την μίζα/γεννήτρια (BISG) που ανακτά ενέργεια και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία Li-Ion 10 Ah, και στη συνέχεια την εκμεταλλεύεται για να διευκολύνει το έργο του βενζινοκινητήρα. Όπως και στο Puma, η προσθήκη του ήπια υβριδικού συστήματος επέτρεψε στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του κινητήρα και να χρησιμοποιήσουν μεγαλύτερο turbo για ακόμα περισσόετρη ισχύ.
Ως αποτέλεσμα, η οικονομία καυσίμου βελτιώνεται κατά 5% (έως 10% σε αστικό κύκλο), με τη μέση κατανάλωση να ξεκινά από 4,0 lt/100km και τις εκπομπές CO2 από τα 91 g/km (NEDC). Παράλληλα, ενισχύονται οι επιδόσεις, καθώς η γεννήτρια προσφέρει έως και 20 Nm επιπλέον ροπής στον κινητήρα (συνδιαστική ροπή 240 Nm για την έκδοση με 155 PS), και έως 50% περισσότερη ροπή διαθέσιμη σε χαμηλές στροφές.
Η γκάμα μη-υβριδικών κινητήρων του Fiesta περιλαμβάνει τον 1.0 EcoBoost σε δύο εκδόσεις ισχύος - με 95 PS και 125 PS - και με αναβαθμισμένη τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων που ενεργοποιείται σε 14 miliseconds. Επιπλέον, ο μη-υβριδικός 1.0 EcoBoost 125 PS συνδυάζεται πλέον και με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Τέλος, για όσους προτιμούν πετρέλαιο, υπάρχει και ο 1.5 TDCi με 85 PS.
Εκτός από την εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων, το Fiesta αποκτά και πιο σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης.
Το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και Speed Sign Recognition (αναγνώριση οδικής σήμανσης ορίων ταχύτητας) αναλαμβάνει τον έλεγχο την επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης, διατηρώντας την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και την ταχύτητα εντός των νόμιμων ορίων.
Το Stop & Go συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλόυ συμπλέκτη 7 σχέσεων και επιτρέπει στο Adaptive Cruise Control να συνεχίζει να λειτουργεί ακόμα και σε πλήρη στάση του οχήματος όταν αυτή διαρκεί έως 3", κάτι πολύ χρήσιμο σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης (για στάσεις μεγαλύτερης διάρκειας ο οδηγός πρέπει απλά να πατήσει ένα κουμπί στο τιμόνι ή το γκάζι, έτσι ώστε να δώσει σήμα στο αυτοκίνητο να ξεκινήσει).
Το Active Park Assist για τα Fiesta Active και ST-Line έχει πλέον δυνατότητα υποβοήθησης κάθετου παρκαρίσματος αναλαμβάνοντας τον έλεγχο του τιμονιού. Τέλος, το Cross Traffic Alert που ειδοποιέι τους οδηγούς για διερχόμενη κίνηση κατά την όπισθεν βελτιώθηκε με την προσθήκη Active Braking και μπορεί πλέον να ακινητοποιήσει το όχημα σε περίπτωση ανάγκης.
Στο εσωτερικό, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 3 αναβαθμίστηκε αποκτώντας μεγαλύτερα γραφικά στην οθόνη αφής 8" για ευκολότερη χρήση, ενώ συνεχίζει να υποστηρίζει συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto. Υπάρχει επίσης μια νέα επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για τα smarphones. Στην περίπτωση του ηχοσυστήματος B&O, το subwoofer μεταφέρθηκε στον θόλο του τροχού απελευθερώνοντας χώρο για κανονική ρεζέρβα κάτω από τον χώρο αποσκευών.
Όλα τα Fiesta εξοπλίζονται πλέον με το σύστημα FordPass Connect, που επιτρέπει απομακρυσμένο έλεγχο ορισμένων λειτουργιών του οχήματος μέσω εφαρμογής στο smartphone τους (κλείδωμα/ξεκλείδωμα των θυρών, εκκίνηση του κινητήρα, εντοπισμός του οχήματος, δείκτης βενζίνης, συναγερμός, πίεση ελαστικών κτλ.). Όσο για το Fiesta Active, αυτό απέκτησε λειτουργίες οδήγησης Sport και Trail, επιπλέον των Normal, Eco και Slippery.
[Πηγή: Ford]