Fisker Ronin, ηλεκτρικό σούπερκαρ με αυτονομία 965 km
Το Fisker Ronin τελικά αποκαλύπτεται από κάθε οπτική γωνία. Τα λίγα πρώτα στοιχεία του τεχνικού φύλλου του ηλεκτρικού σούπερκαρ είναι εντυπωσιακά.
Με προεπισκόπηση κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου αφιερωμένης στην παρουσίαση της μελλοντικής γκάμας της εταιρείας, το Fisker Ronin εμφανίζεται επιτέλους στο φως της ημέρας.
Το Fisker Ronin πήρε το όνομά του από μια ταινία του John Frankenheimer, η οποία, σύμφωνα με τα λόγια του ίδιου Fisker, περιλαμβάνει «επικές σκηνές καταδίωξης αυτοκινήτου».
Με την ισχύ του Fisker Ronin να ξεπερνά τους 1.000 ίππους, ο κατασκευαστής υπόσχεται τελική 275 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε περίπου 2"
Η φίρμα το περιγράφει ως «Σούπερ GT καμπριολέ». Και είναι αλήθεια ότι η φόρμουλά του προκαλεί έκπληξη, καθώς είναι ένα κάμπριο με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή, με τέσσερις πόρτες και πέντε θέσεις. Βρισκόμαστε λοιπόν στα μισά του δρόμου μεταξύ μιας σπορ μπερλίνας αλά Porsche Taycan και ενός κάμπριο ελεύθερου χρόνου.
Η Fisker υπογραμμίζει την επιθυμία της να έχει για ναυαρχίδα της γκάμας της ένα μοντέλο που δεν είναι SUV. Αλλά και ένα αυτοκίνητο που παραμένει πρακτικό, με καλό πορτμπαγκάζ, χάρη σε ένα δεύτερο χώρο αποσκευών στο εμπρός μέρος.
Αυτό εξηγεί την παρουσία ενός μακριού καπό ενώ το μοντέλο είναι ηλεκτρικό. Η σχεδίαση είναι κομψή, και αυτό του το στιλ ενισχύεται από τους εκλεπτυσμένα εμπρός φανάρια και τα πίσω φώτα. Όπως και από το σχήμα των θόλων, γενναιόδωρο κατά τα άλλα για τους τροχούς.
Το Fisker Ronin φορά ανθρακονημάτινες ζάντες 23 ιντσών, με την οροφή του να είναι είναι επίσης κατασκευασμένη από ανθρακονήματα.
Η πρόσβαση στην καμπίνα του αυτοκινήτου γίνεται από πόρτες με άνοιγμα πεταλούδας για τις εμπρός και αντίθετης φοράς για τις πίσω. Το τεχνολογικό γκάτζετ για την περίπτωση είναι ότι οι πόρτες μπορούν να ανοίξουν ηλεκτρικά από απόσταση μέσω smartphone.
Το ταμπλό του Fisker Ronin ενσωματώνει μια μεγάλη κεντρική οθόνη με διάμετρο 17,1 ιντσών. Η στήριξή της φαίνεται να κρύβει φωτιστικές προβολές που χρησιμεύουν ως διακοσμητικά, ενώ και το τιμόνι είναι αυτό που φιλοξενεί την οθόνη για τα ψηφιακά όργανα.
Το τεχνικό δελτίο φαίνεται κομμάτι δυσανάλογο. Ο Fisker λέει ότι το ηλεκτρικό GT του θα είναι σε θέση να «αρθεί στο ύψος ή και να ξεπεράσει οποιοδήποτε σούπερκαρ κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά». Με την ισχύ να ξεπερνά τους 1.000 ίππους, ο κατασκευαστής υπόσχεται τελική ταχύτητα 275 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε περίπου δύο δευτερόλεπτα. Τονίζει δε, ότι καθώς το σημαντικό θα είναι η απόλαυση στην οδήγηση, οι αυτόνομες υποβοηθήσεις στην οδήγηση θα είναι επομένως δευτερεύουσες.
Ωστόσο, τα παραπάνω νούμερα δεν συνοδεύονται προσώρας από τεχνικά δεδομένα. Έτσι, ο αριθμός των ηλεκτρομοτέρ, η ενεργειακή ικανότητα της μπαταρίας, αλλά και η γενικότερη τεχνολογία του αυτοκινήτου παραμένουν ακόμα άγνωστα.
Πάνω από όλα όμως, ο Fisker θέλει να κάνει εντύπωση με την αυτονομία, μιας και αυτό αποτελεί ακόμα την αχίλλειο πτέρνα των ηλεκτρικών. Πρέπει να είναι 965 km! Ο Henrik Fisker, επικεφαλής της εταιρείας, εξήγησε στη συνέντευξη Τύπου: «Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού, σε αρμονία με τον 21ο αιώνα και σχεδιασμένο για πελάτες που θέλουν να οδηγήσουν από το Παρίσι στο Μπορντό (σ.σ. 585 km) με μία μόνο φόρτιση ή να ταξιδεύουν στον αυτοκινητόδρομο με σταθερά υψηλή ταχύτητα χωρίς να ανησυχούν για τη χωρητικότητα της μπαταρίας».
Το Fisker Ronin θα κατασκευαστεί σε περιορισμένη παραγωγή, σε 999 μονάδες. Οι παραδόσεις δεν θα ξεκινήσουν μέχρι το δεύτερο 6μηνο του 2025, με τις κρατήσεις να έχουν ήδη ανοίξει.. Οι πρώτοι πελάτες κλήθηκαν να προκαταβάλουν $2.000 και άλλα 1.000 δολάρια σε δεύτερη δόση.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η τιμή του Fisker Ronin είναι $375.000 ή 341.000 ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία.