Επίσημο: Παρουσιάστηκε το Polestar 2
Αυτό είναι το δεύτερο μοντέλο της σουηδικής φίρμας ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιδόσεων, θυγατρικής της Volvo.
To νέο μοντέλο, που περιγράφεται ως «το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ανταγωνίζεται στην αγορά το Tesla Model 3», είναι ένα 5θυρο φάστμπακ με σχεδιαστικές επιρροές από το πολύ ακριβότερο κουπέ Polestar 1 και μοντέλα της μητρικής Volvo, όπως το S90.
H Polestar ανακοινώνει μια «ενδεικτική τιμή» €39.900 για το επερχόμενο βασικό μοντέλο. Όμως, όπως και στην περίπτωση του Tesla Model 3, οι πρώτοι 12 μήνες παραγωγής θα αφιερωθούν στην πλούσια έκδοση λανσαρίσματος, που θα κοστίζει €59.900.
Το Polestar 2 βασίζεται στη διαμορφώσιμη πλατφόρμα Compact Modular Archtecture (CMA) της Volvo, που χρησιμοποιείται επίσης στο Volvo XC40 και το Lynk&Co 01. Έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε άξονα, ώστε να δίνουν τετρακίνηση. Η μπαταρία, ενσωματωμένη στο δάπεδο, έχει χωρητικότητα 78 kWh και, όπως λέει η Polestar, συμβάλλει στην ακαμψία του πλαισίου και μειώνει τον θόρυβο κύλισης κατά 3,7 dB σε σχέση με ένα συμβατικό πλαίσιο.
Το κινητήριο σύστημα αποδίδει 408 PS και 67,3 kgm ροπής, που δίνουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε «λιγότερο από 5”». Δεν ξεκαθαρίζεται αν οι βασικές εκδόσεις θα έχουν ένα λιγότερο δυνατό κινητήριο σύστημα. Ο «στόχος» για την αυτονομία είναι 500 km στον νέο, πιο ρεαλιστικό, κύκλο δοκιμών WLTP – μια τιμή πολύ ανταγωνιστική απέναντι σε εκείνες των Tesla Model 3 και Jaguar I-Pace.
To εσωτερικό αντλεί κι αυτό έμπνευση από σύγχρονα μοντέλα της Volvo, αλλά έχει δική του ηλεκτρονική τεχνολογία που περιλαμβάνει ένα σύστημα infotainment βασισμένο σε Android. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα με τέτοιο λειτουργικό σύστημα, που, όπως λέει η Polestar, «παρέχει ένα σταθερό και προσαρμόσιμο ψηφιακό περιβάλλον ώστε να συνυπάρχουν οι εφαρμογές με τις λειτουργίες του οχήματος».
Το σύστημα δίνει πρόσβαση σε μια πλειάδα υπηρεσιών Google, που περιλαμβάνουν την Google Assistant, το Google Play Store και τους Google Maps με ειδική προσαρμογή για στοιχεία EV. Όλα ελέγχονται από μια νέα οθόνη αφής 11 ιντσών. Προσφέρονται επίσης πολλές υπηρεσίες συνδεσιμότητας και η δυνατότητα χρήσης του smartphone ως κλειδί του αυτοκινήτου. Όπως και στα Volvo, τα συστήματα ασφαλείας και αρωγής του οδηγού περιλαμβάνουν αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, ημιαυτόνομη οδήγηση Pilot Assist και προβολείς LED matrix.
Το Polestar 2 ακολουθεί επίσης τη σύγχρονη τάση έχοντας ένα vegan εσωτερικό, που κατά τον επικεφαλής σχεδίασης, Maximilian Missoni, έχει «προηγμένα υφάσματα τα οποία θα αρέσουν στο προοδευτικό κοινό που θα κάνει προεγγραφή για το Polestar 2».
Όπως όλα τα μοντέλα της Polestar, το 2 θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά μέσω παραγγελίας online. Οι προπαραγγελίες έχουν ήδη αρχίσει τον ιστότοπο της φίρμας.
Η παραγωγή του Polestar 2 θα ξεκινήσει στην Κίνα στις αρχές του 2020, τόσο για αριστεροτίμονα όσο και για δεξιοτίμονα αυτοκίνητα.
[Πηγή: Polestar]