Επίσημο: Νέα VW Golf VIII GTI, GTD και GTE
Τρεις σπορ εκδόσεις της όγδοης γενιάς του Golf με βενζίνη, πετρέλαιο και υβριδικό σύστημα κίνησης.
Η Volkswagen παρουσίασε σήμερα το νέο Golf GTI όγδοης γενιάς, μαζί με το πετρελαιοκίνητο Golf GTD και το υβριδικό Golf GTE, τα οποία θα κάνουν πρεμιέρα στην Έκθεση Γενεύης την ερχόμενη εβδομάδα.
Εμφανισιακά, τα τρία σπορ χάτσμπακ διαθέτουν ανασχεδιασμένο αεροδυναμικό πακέτο με μικρές διαφορές που υπογραμμίζουν το διαφορετικό χαρακτήρα τους. Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει μια ενιαία εισαγωγή αέρα με κυψελωτή διαμόρφωση που πλαισιώνεται από μαύρα στοιχεία και φιλοξενεί πέντε ενσωματωμένα φώτα ομίχλης LED σε κάθε πλευρά της, ενώ χαμηλότερα βρίσκουμε ένα σπλίτερ. Τα κύρια φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED έχουν προέκταση στη λεπτή γρίλια, η οποία φέρει το νέο έμβλημα της Volkswagen και την αντίστοιχη επιγραφή, με διακοσμητικά σε κόκκινο (GTI), μπλε (GTE) ή ασημί (GTD) χρώμα.
Στο προφίλ κάθε έκδοση έχει το δικό της ξεχωριστό σχέδιο τροχών, και μαύρες προεκτάσεις των μαρσπιέ, ενώ το GTE διαθέτει και την υποδοχή φόρτισης.
Στο πίσω μέρος βρίσκουμε φώτα LED και μια αεροτομή οροφής, ενώ το κάτω μέρος του προφυλακτήρα είναι διαφορετικό για κάθε έκδοση - το GTI έχει μια στρογγυλή απόληξη της εξάτμισης σε κάθε πλευρά του διαχύτη, το GTD έχει διπλές απολήξεις στα αριστερά ενώ το GTE έχει δύο χρωμιωμένα διακοσμητικά με την πραγματική απόληξη να είναι κρυμμένη.
Στο εσωτερικό βρίσκουμε το Innovision cockpit της όγδοης γενιάς Golf που αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25" και μια κεντρική οθόνη αφής 10" για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με navigation. Οι σπορ εκδόσεις του Golf ξεχωρίζουν χάρη στα νέα γραφικά, εσωτερικό φωτισμό και διακοσμητικές λεπτομέρειες σε κόκκινη (GTI), μπλε (GTE) και ασημί (GTD) απόχρωση, τα αντίστοιχα εμβλήματα στη βάση του σπορ τριάκτινου τιμονιού με ενσωματωμένα πλήκτρα, τα σπορ καθίσματα με αυξημένη πλευρική στήριξη και ρετρό σχέδια επενδύσεων, το μπουτόν εκκίνησης/παύσης του κινητήρα που πάλλεται με κόκκινο φωτισμό, καθώς και τα πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι.
Ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει τα Lane Assist, Front Assist με Pedestrian Monitoring, Travel Assist (προαιρετικό), το ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού XDS και το προηγμένο σύστημα Car2X που επιτρέπει στο όχημα να επικοινωνεί με άλλα οχήματα και υποδομές.
Το Golf GTI φορά τον τετρακύλινδρο υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2.0 TSI (ΕΑ888 evo4) που αποδίδει 245 PS και 370 Nm και συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων.
Το Golf GTE φορά το plug-in hybrid σύστημα του VW Group που αποτελείται από τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.4 TSI (EA211) με 150 PS, έναν ηλεκτροκινητήρα 116 PS, ένα αυτόματο κιβώτιο DSG 6 σχέσεων και μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh. Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού GTE είναι 245 PS και 400 Nm. Στη λειτουργία E-Mode, η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 60 km ανάμεσα σε κάθε φόρτιση.
Το Golf GTD φορά τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDI (EA288 evo) που αποδίδει 200 PS και 400 Nm και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Για μείωση των εκπομπών ρύπων, ο κινητήρας διαθέτει διπλό καταλύτη επιλεκτικής αναγωγής SCR με έγχυση ουρίας (AdBlue)
Η ανάρτηση των τριών μοντέλων (χαμηλωμένη κατά 15 mm στα τα GTI και GTD) αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ προαιρετικά διατίθεται τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ DCC που προσαρμόζουν τη σκληρότητα τους ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης (Individual, Comfort, Eco, Sport).
Η επίσημη πρεμιέρα των γρήγορων Golf θα λάβει χώρα στην έκθεση Γενεύης την ερχόμενη εβδομάδα, όπου ελπίζουμε να μάθουμε περισσότερα στοιχεία για τις επιδόσεις και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους, αλλά και για το πότε θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Ευρώπης.