Επίσημο: Kia EV6
Το EV6 είναι διαθέσιμο σε πληθώρα εκδόσεων με την κορυφαία GT να είναι το ταχύτερο Kia που έχει κατασκευαστεί ποτέ!
Δύο εβδομάδες μετά από τη δημοσίευση των πρώτων φωτογραφιών του EV6, η Kia παρουσίασε επίσημα το αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο που εισάγει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα "Opposites United" φορτωμένο με τεχνολογία.
Το Kia EV6 βασιζεται στη νέα πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform (E-GMP) - όπως και το συγγενικό Hyundai Ioniq 5. Έχει μήκος 4.680 mm (4.695 για τις εκδόσεις GT-line και GT), πλάτος 1.880 mm (1.890 mm) και ύψος 1.550 mm (1.545 mm για την έκδοση GT) ενώ το μεταξόνιο είναι 2.900 mm.
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία τεχνολογίας 800V που υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση (από 10% έως 80% σε μόλις 18 λεπτά, ή αλλιώς προσθήκη αυτονομίας 100 km σε μόλις 4,5 λεπτά). Πιο συγκεκριμένα, έχουμε τις παρακάτω εκδόσεις:
- KIA EV6 Standard Range 2WD: Ένας ηλεκτροκινητήρας 170 PS / 350 Nm, πίσω κίνηση, μπαταρία 58 kWh.
- KIA EV6 Standard Range AWD: Δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 235 PS / 605 Nm, τετρακίνηση, μπαταρία 58 kWh.
- KIA EV6 Long Range 2WD: Ένας λεκτροκινητήρας 229 PS / 350 Nm, πίσω κίνηση, μπαταρία 77,4 kWh, αυτονομία 510 km (WLTP).
- KIA EV6 Long Range AWD: Δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 325 PS / 605 Nm, τετρακίνηση, μπαταρία 77,4 kWh, επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,2".
- KIA EV6 GT Long Range AWD: Δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 585 PS / 740 Nm, τετρακίνηση, ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, μπαταρία 77,4 kWh, επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,5", τελική ταχύτητα 260 km/h.
Η δυνατότητα ρυμούλκησης φτάνει τα 1.600 kg όταν η μπαταρία έχει πάνω από 35%. Το έξυπνο σύστημα διατήρησης θερμοκρασίας της μπαταρίας επιτρέπει το 80% της αυτονομίας στους 25 βαθμούς Κελσίου να είναι διαθέσιμο στους -7 βαθμούς Κελσίου. Επιπλέον, έχουμε την τελευταία έκδοση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας με paddles πίσω από το τιμόνι για επιλογή ανάμεσα σε 6 επίπεδα επιβράδυνσης.
Όπως έχουμε γράψει, το Kia EV6 είναι το πρώτο μοντέλο που ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα "Opposites United".
Η βασική έκδοση διαφέρει αισθητικά από τις GT-line και GT στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, τα μαρσπιέ, τα φτερά και τους τροχούς. Όλες τους μοιράζονται τα επιθετικά φώτα LED που ενώνονται με μια λεπτή μαύρη λωρίδα και εκτείνονται μέχρι τους θόλους των τροχών, τα έντονα νεύρα στο καπό, τις κρυφές χειρολαβές, την δυναμική γραμμή παραθύρων με μαύρα κολωνάκια που δίνει εφέ αιωρούμενης οροφής, τα φουσκωμένα φτερά, την έντονη κλίση του πίσω παρμπρίζ και τα ενιαία πίσω φώτα που ενώνονται με τους θόλους και ακολουθούν το σχήμα της ουράς.
Η Kia χαρακτηρίζει το εμπρός μέρος ως "Digital Tiger Face" θεωρώντας το ως φυσική συνέχεια της γρίλιας "Tiger Nose" που συναντάμε στα συμβατικά μοντέλα της για την εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Όσον αφορά τις διαφορές, ενώ η βασική έκδοση έχει μαύρο χρώμα για τους θόλους, τα μαρσπιέ και τις ποδιές θυμίζοντας crossover, στα GT και GT-line τα στοιχεία αυτά είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος. Πιο σπορ είναι και ο σχεδιασμός του εμπρός προφυλακτήρα με μαύρα διακοσμητικά που ενσωματώνουν προβολείς σε οριζόντια (GT-line) ή κάθετη (GT) διάταξη, αλλά και ο πίσω προφυλακτήρας με διαφορετικούς ανακλαστήρες, γυαλιστερό μαύρο διακοσμητικό στοιχείο και διακριτικό διαχύτη.
Στο εσωτερικό ξεχωρίζει το ενιαίο καμπυλωτό πάνελ που ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12" και την κεντρική οθόνη αφής 12", το τιμόνι με δύο ακτίνες και ενσωματωμένα πλήκτρα, τα χειριστήρια αφής για τον κλιματισμό με απτική ανάδραση, οι αεραγωγοί που ενώνονται μεταξύ τους, το ψηλά τοποθετημένο κεντρικό τούνελ με πληθώρα αποθηκευτικών χώρων. Έχουμε επίσης head-up display με επαυξημένη πραγματικότητα, προαιρετικό ηχοσύστημα Meridian με 14 ηχεία και τεχνητό ήχο Active Sound Design.
Οι εκδόσεις GT και GT-line ξεχωρίζουν από τις μαύρες επενδύσεις, το Alcantara, τα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και τις πινελιές σε πράσινο χρώμα για την κορυφαία GT.
Χάρη στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα και το μεταξόνιο των 2.900 mm, οι χώροι παραπέμπουν σε μεσαίο SUV ενώ η αίσθηση της ευρυχωρίας ενισχύεται από τις ανοιχτόχρωμες υφασμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα που κατασκευάστηκαν από ανακυκλώσιμα πλαστικά. Το πορτ παγκάζ είναι 520 lt σε πενταθέσια διάταξη και φτάνει τα 1.300 lt με αναδίπλωση των καθισμάτων, ενώ υπάρχει ένας επιπλέον χώρος έως 52 lt (20 lt για τις τετρακίνητες εκδόσεις) κάτω από το καπό.
Από πλευράς συστημάτων υποβοήθησης και ασφαλείας, το EV6 διαθέτει μεταξύ άλλων τα Safe Exit Assist (εξασφαλίζει πως είναι ασφαλές να ανοίξουν τις πόρτες οι επιβάτες), Highway Driving Assist 2 (κρατά σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας και αλλάζει λωρίδα με χρήση του φλας), Lane Following Assist (κρατά το όχημα στο κέντρο της λωρίδας) και Remote Smart Parking Assist (παρκάρει το όχημα αυτόνομα με τον οδηγό να βρίσκεται εκτός).
Η εμπορική πορεία του Kia EV6 θα ξεκινήσει στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 με στόχο τις 100.000 πωλήσεις ετησίως και παραγωγή στη Νότιο Κορέα.
Στόχος της Kia είναι μέχρι το 2030, τα ηλεκτρικά, Plug-in Hybrid και Hybrid μοντέλα να αφορούν το 40% των συνολικών της πωλήσεων με 1,6 εκατομμύρια μονάδες (880.000 μονάδες ηλεκτρικών). Σε αυτό το πλαίσιο η κορεάτικη φίρμα θα εμπλουτίσει τη γκάμα της με 11 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2026 - επτά από αυτά θα βασίζονται στην πλατφόρμα E-GMP και τέσσερα θα είναι ηλεκτρικές εκδόσεις συμβατικών μοντέλων.
[Πηγή: Kia]