Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Toyota Mirai
H Τoyota παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του υδρογονοκίνητου Mirai.
Tη δεύτερη γενιά του υδρογονκήνητου Mirai παρουσίασε η Toyota, δίνοντας τη δική της «εναλλακτική» πρόταση στην ηλεκτροκίνηση.
Η πρώτη γενιά του Mirai είχε παρουσιαστεί το 2014 (το DRIVE το είχε δοκιμάσει) και τώρα ήρθε η ώρα για την πλήρη ανανέωση του μοντέλου.
Επωφελούμενοι από τη νέα πλατφόρμα, οι σχεδιαστές της Toyota δημιούργησαν ένα ελκυστικό αμάξωμα με ισορροπημένες αναλογίες και πιο λιτές και "εύπεπτες" γραμμές. Το Mirai είναι χαμηλότερο (1.468 mm), μακρύτερο (4.973 mm) και φαρδύτερο (1885 mm), με τροχούς 20", καμπίνα μετατοπισμένη προς τα πίσω και έντονη κλίση της οροφής εμπνευσμένη από coupe. Την εικόνα συμπληρώνει η νέα απόχρωση του μπλε με πολλαπλές στρώσεις.
Το αποτέλεσμα είναι ένα premium σεντάν το οποίο παραπέμπει περισσότερο σε high-end μοντέλο της Lexus παρά σε Toyota.
Όπως το περιγράφει η Toyota, το FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) είναι ένα ηλεκτρικό όχημα χωρίς την ανάγκη φόρτισης, καθώς η ενέργεια παράγεται από τις κυψέλες υδρογόνου. Το πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι πως για τον ανεφοδιασμό του χρειάζεται μόλις 5 λεπτά, δηλαδή πολύ πιο σύντομα από το χρόνο φόρτισης των συμβατικών μπαταριών. Επιπλέον, η καύση του υδρογόνου με οξυγόνο παράγει ηλεκτρική ενέργεια, θερμότητα και καθαρό νερό, κάνοντας το όχημα ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον.
Στο νέο Mirai το σύστημα κίνησης έχει αναβαθμιστεί, με καλύτερη απόδοση και αυξημένη χωρητικότητα υδρογόνου. Η ιαπωνική εταιρεία κάνει λόγο για 30% αυξημένη αυτονομία σε σχέση με τον προκάτοχό του, η οποία θα πλησιάζει τα 650 km ανάμεσα σε κάθε ανεφοδιασμό από πρατήριο υδρογόνου, χάρη στην προσθήκη μιας ακόμη δεξαμενής υδρογόνου, με το Mirai να έχει πλέον τρεις δεξαμενές. Η νέα, πιο συμπαγής μπαταρία και ο ηλεκτρικός κινητήρας εδράζονται πάνω από τον πίσω άξονα δημιουργώντας προϋποθέσεις για ιδανική (ήτοι 50/50) κατανομή βάρους. Χάρη στη νέα πισωκίνητη πλατφόρμα το Mirai θα προσφέρει πιο δυναμική εμπειρία οδήγησης με σημαντικά καλύτερη ποιότητα κύλισης.
Επωφελούμενοι από τη νέα πλατφόρμα, οι σχεδιαστές της Toyota δημιούργησαν ένα ελκυστικό αμάξωμα με ισορροπημένες αναλογίες και πιο λιτές και "εύπεπτες" γραμμές. Το Mirai είναι χαμηλότερο (1.468 mm), μακρύτερο (4.973 mm) και φαρδύτερο (1885 mm), με τροχούς 20", καμπίνα μετατοπισμένη προς τα πίσω και έντονη κλίση της οροφής εμπνευσμένη από coupe. Την εικόνα συμπληρώνει η νέα απόχρωση του μπλε με πολλαπλές στρώσεις.
Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις και η νέα αρχιτεκτονική έχουν θετικό αντίκτυπο και στους εσωτερικούς χώρους όπου μπορούν πλέον να φιλοξενηθούν έως και πέντε επιβάτες. Το ταμπλό είναι πιο σύγχρονο με λιγότερο φλύαρες γραμμές, αναβαθμισμένη ποιότητα και καλύτερη ηχομόνωση. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 8", οθόνη αφής 12,3" στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ηχοσύστημα JBL με 14 ηχεία και ψηφιακό καθρέπτη που προβάλει εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας.
Η Toyota ελπίζει σε μια καλύτερη εμπορική πορεία του Μirai, καθώς η πρώτη γενιά είχε πουλήσει μόλις 11.000 αυτοκίνητα. Προϋπόθεση βέβαια να υπάρξει παγκοσμίως ένα ευρύτερο δίκτυο ανεφοδιασμού σε υδρογόνο.