Επίσημο: Audi RS 3 Sportback και Sedan
Η κορυφαία εκδοχή του μικρομεσαίου της Audi είναι γεγονός. Με 400 PS, κατανεμητή ροπής RS Torque Splitter και νέα προφίλ οδήγησης, αναμένεται να θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία.
Οπτικά, μπορεί κανείς να υποστηρίξει πως το νέο Audi RS3 έχει κερδίσει ακόμα περισσότερο σε δυναμισμό. Ο μεγάλος προφυλακτήρας RS, σε συνδυασμό με την κυψελοειδή μάσκα και με τους σφηνοειδείς προβολείς LED, δίνουν ένα στίγμα του περί τίνος πρόκειται. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που κατεβαίνει στο στίβο για να διεκδικήσει τον τίτλο του πιο ικανού hot hatch της αγοράς.
Εμμένοντας λίγο στο σχεδιασμό, για πρώτη φορά συναντάμε μία έξοδο αέρα πίσω από τους θόλους των μπροστινών τροχών. Όσο για το πίσω μέρος, ο προφυλακτήρας φέρει έναν αεροδυναμικό διαχύτη και στις άκρες αυτού συναντάμε δύο μεγάλες, μονές απολήξεις της εξάτμισης. Το νέο RS 3 φέρει στάνταρ ατσάλινες ζάντες 19 ιντσών σε σχέδιο ακτίνας 10Υ, ενώ προαιρετικά θα προσφέρεται με ζάντες 5Υ, με την επωνυμία RS και με semi-slick ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo R.
Κάτω από το καπό παραμένει ο γνωστός 2.5 TFSI, ο οποίος έχει κερδίσει το βραβείο “International Engine of the Year” εννέα συνεχόμενες φορές. Στη νεότερη εκδοχή του αποδίδει μέγιστη ισχύ 400 PS που είναι διαθέσιμη νωρίτερα, πριν από τις 5.600 σ.α.λ. και εκτείνεται σε ένα ευρύ επίπεδο έως 7.000 rpm. Όσο για τη ροπή, είναι ελαφρά αυξημένη στα 500 Nm και αποδίδεται μεταξύ 2.250 και 5.600 rpm.
Αναφορικά με την επιτάχυνση, τα πρώτα 100 km/h έρχονται από στάση σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 km/h, δίνοντας όμως στο χρήστη τη δυνατότητα μίας προαιρετικής αναβάθμισης, στα 280 km/h. Εάν τώρα αυτός προσθέσει και το πακέτο RS Dynamic με τα κεραμικά φρένα, η τελική ταχύτητα ανεβαίνει τελικά στα 290 km/h.
Η κίνηση μεταδίδεται προφανώς σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός αυτόματου, επτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Ειδικά για τον παραγόμενο ήχο, για πρώτη φορά το σύστημα εξάτμισης διαθέτει ένα πλήρως μεταβλητό σύστημα ελέγχου πτερυγίων που υποστηρίζει ενδιάμεσες θέσεις, διευρύνοντας έτσι την ακουστική. Για παράδειγμα, στις λειτουργίες Dynamic και RS Performance, τα πτερύγια ανοίγουν πολύ νωρίτερα, δίνοντας ένα πιο έντονο αποτέλεσμα.
Το νέο RS 3 είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει το RS Torque Splitter, ένα νέο διαφορικό που κατανέμει τη ροπή μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο. Σε αντίθεση με τα συμβατικά διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης, το νέο Torque Splitter χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο. Κατά τη δυναμική οδήγηση, ο κατανεμητής ροπής αυξάνει τη ροπή κίνησης στον εξωτερικό πίσω τροχό με το υψηλότερο φορτίο, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής. Στις αριστερόστροφες καμπύλες, μεταδίδει τη ροπή στον δεξιό πίσω τροχό, στις δεξιόστροφες καμπύλες στον αριστερό πίσω τροχό και στην ευθεία και στους δύο τροχούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη σταθερότητα και τη μέγιστη ευελιξία - ειδικά σε στροφές με υψηλές ταχύτητες.
Οι Γερμανοί ανέπτυξαν ένα ακόμα ενδιαφέρον οδηγικό mode, ειδικά για την περίσταση. Το RS Torque Rear αποτελεί μία λειτουργία drift, με τη δική της χαρακτηριστική καμπύλη για τον κατανεμητή ροπής. Πέραν αυτής υπάρχει η RS Performance, που δημιουργήθηκε ειδικά για την πίστα. Κατά τα άλλα, το Audi drive select, προσφέρει και τα πιο συμβατικά προφίλ, comfort, auto, dynamic, RS Individual και efficiency.
Περνώντας στην ανάρτηση, διαθέτει νέας σχεδίασης αναπτυγμένα αμορτισέρ και σύστημα βαλβίδων, ειδικά για την περίσταση. Οι βαλβίδες διασφαλίζουν ότι τα αμορτισέρ θα έχουν μια ιδιαίτερα ευαίσθητη απόκριση ως μέρος των χαρακτηριστικών επαναφοράς και συμπίεσης. Αυτό επιτρέπει στην ανάρτηση να ανταποκρίνεται στην αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. Προαιρετικά, διατίθεται και η σπορ ανάρτηση RS plus, με ρυθμιζόμενη σκληρότητα.
Σε σύγκριση με το Audi A3, οι τροχοί στον μπροστινό άξονα του νέου RS 3 έχουν ακριβώς κάτω από μία μοίρα επιπλέον αρνητικού κάμπερ, εξασφαλίζοντας ακριβέστερη απόκριση και δυναμισμό. Έχουν τροποποιηθεί τα τα περιστρεφόμενα έδρανα ενώ τα κάτω ψαλίδια εφοδιάστηκαν με σκληρότερα έδρανα, υποπλαίσια και σταθεροποιητές. Ο πίσω άξονας, με τη σειρά του, διαθέτει σχεδιασμό τεσσάρων συνδέσμων με ξεχωριστή διάταξη ελατηρίου/αποσβεστήρα, υποπλαίσιο και αντιστρεπτική ράβδο. Όσο για το ύψος, το RS3 είναι χαμηλότερο κατά 10 mm από το S3 και κατά 25 mm από το Α3.
Το προοδευτικό τιμόνι μεταβάλλει την σχέση μετάδοσης ανάλογα με τη γωνία διεύθυνσης. Όσο η γωνία διεύθυνσης αυξάνεται, ο λόγος γίνεται μικρότερος και η οδήγηση πιο άμεση. Ρυθμίζεται επίσης με βάση την ταχύτητα και μπορεί να παραμετροποιηθεί μέσω του Audi drive select. Μία ακόμα προσθήκη είναι αυτή του modular vehicle dynamics controller (mVDC), που διασφαλίζει ότι τα συστήματα πλαισίου αλληλοεπιδρούν με μεγαλύτερη ακρίβεια και πιο γρήγορα.
Περνώντας στο εσωτερικό, συναντάμε στάνταρ το Audi virtual cockpit plus των 12,3 ιντσών. Εδώ υπάρχουν ειδικές λειτουργίες που παρουσιάζουν διάφορα δεδομένα από την τηλεμετρία του αυτοκινήτου. Μεταξύ άλλων, υπάρχει μία ειδική RS ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, που αναβοσβήνει στη λειτουργία χειροκίνητης μετάδοσης, αλλάζοντας χρώματα από πράσινο σε κίτρινο και κόκκινο, για να υποδείξει τον ιδανικό χρόνο αλλαγής ταχύτητας.
Στα χρησιμοποιούμενα υλικά συναντάμε, μεταξύ άλλων, ανθρακονήματα, ενώ τα σπορ καθίσματα έχουν κεντημένα πάνω τους τα λογότυπα RS. Το τιμόνι είναι flat-bottom, τριών ακτίνων ενώ τα paddles για την αλλαγή των ταχυτήτων που φέρει πίσω του είναι από χυτοσίδηρο.
Χρωματικά, τα νέα Audi RS 3 μπορούν να παραγγελθούν σε δύο αποκλειστικά χρώματα RS: Kyalami green και Kemora grey. Η οροφή του Sedan μπορεί επίσης να παραγγελθεί με το μαύρο χρώμα Brilliant να δημιουργεί αντίθεση, για πρώτη φορά. Τόσο το RS 3 Sportback όσο και το RS 3 Sedan θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην Ευρώπη μετά το καλοκαίρι. Μία πρώτη ένδειξη τιμής στη Γερμανία είναι 60.000€ και 62.000€ αντίστοιχα.