Επίσημο: Νέα Citroën DS5 στη Γενεύη
Ανανεωμένη Citroën DS5 με πιο έντονη σχεδιαστική ταυτότητα, αναβαθμισμένους κινητήρες και πιο high tech εσωτερικό.
Η Citroën παρουσιάζει στην Γενεύη την ανανεωμένη έκδοση της DS5 και με την ευκαιρία επαναλανσάρει την σειρά DS ως ένα ξεχωριστό brand μέσα στην γκάμα της.
Οι περισσότερες σχεδιαστικές αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος. Στο προηγούμενο DS5 τη γρίλια της μάσκας αποτελούσαν οι προεκτάσεις του σήματος της Citroën . Στη θέση της τώρα δεσπόζει μια τραπεζοειδής χρωμιωμένη μάσκα, στο κέντρο της οποίας φιλοξενείται το μεγάλο λογότυπο DS. Εκτείνεται προς το πλάγια, για να συναντήσει τα φωτιστικά σώματα, κάνοντας έτσι το αυτοκίνητο να μοιάζει φαρδύτερο και πιο χαμηλό.
Τα φώτα συνδυάζουν τεχνολογία Xenon και full LED και υιοθετούν τη σχεδιαστική υπογραφή της σειράς DS όπως αυτή μας είναι γνωστή από τα DS3 και DS3 cabrio. Με το εξωτερικό φωτεινό περίγραμμα σχήματος μπούμερανγκ και τρεις λάμπες που θυμίζουν πολύτιμους λίθους σε προθήκη κοσμηματοπωλείου. Όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, η χρωμιωμένη φάσα που συνδέει τα φώτα με τις εμπρός κολόνες κάνει την πλαϊνή όψη του αυτοκινήτου αιχμηρή. Οι αεραγωγοί στα δύο άκρα του προφυλακτήρα δεν διαφοροποιούνται σημαντικά.
Στο εσωτερικό είναι σαφής οι αναφορές από τον κόσμο της αεροναυπηγικής. Στόχος των δημιουργών του ήταν να δημιουργήσουν την ατμόσφαιρα υψηλής τεχνολογίας του κόκπιτ ενός αεροσκάφους. Από εκεί είναι εμπνευσμένος ο σχεδιασμός της θέσης οδήγησης. Τα όργανα και όλα τα χειριστήρια ελέγχου, με ειδικά σχεδιασμένα πλήκτρα ή περιστροφικούς διακόπτες, είναι ομαδοποιημένα σε δύο κονσόλες: μία ανάμεσα στα καθίσματα, πίσω από το λεβιέ του κιβωτίου και μία δεύτερη μπροστά από αυτόν που κλίνει έντονα προς τα εμπρός.
Το νέο DS5 είναι εστιασμένο στην υψηλή τεχνολογία και στην συνδεσιμότητα. Ο χειρισμός ωστόσο είναι απλοποιημένος καθώς τα πάντα, από τη μουσική ως την πλοήγηση, ελέγχονται δια της αφής και έτσι κατέστη εφικτό να αφαιρεθούν από την κεντρική κονσόλα 12 πλήκτρα. Το σύστημα mulitmeida προσφέρει φυσικά τη δυνατότητα σύνδεσης με «έξυπνες» συσκευές και διαθέτει λειτουργία New Mirror Screen, που επιτρέπει την απεικόνιση του desktop του Smartphone στην κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου και τον χειρισμό μέσω αυτής. Η υπηρεσία DS Connect Box, μέσω της οποίας γίνονται το αυτοκίνητο μπορεί να πραγματοποιεί κλήσεις βοήθειας ή SOS, να εκπέμπει σήμα εντοπισμού σε περίπτωση κλοπής αλλά και να ενημερώνει τον οδηγό για τις απαιτήσεις συντήρησης, δημιουργεί στον ιδιοκτήτη το συναίσθημα ασφάλειας και ξενιασιάς που αρμόζει στην DS5.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα πλέον για την κατηγορία οδηγικά βοηθήματα, όπως το σύστημα παρακολούθησης της τυφλής γωνίας, την προειδοποίηση για την ακούσια αλλαγή λωρίδας, τον αυτόματο έλεγχο του έυρους και της εμβέλειας της δέσμης των φώτων η οποία ακολουθεί τη γωνία του τιμονιού και άλλα, όχι λιγότερα από δέκα συνολικά συστήματα. Έμφαση φυσικά δίνεται και στην άνεση, με τα ηλεκτρικά καθίσματα που προσφέρουν μασάζ και όλα τα τυπικά όπως ο διζωνικός κλιματισμός και το προηγμένο ηχοσύστημα.
Το DS5 θα είναι διαθέσιμο με έξι συνολικά κινητήρες, βενζίνης και ντίζελ, όλοι τους προδιαγραφών Euro 6. Ο κορυφαίος, με απόδοση 210 ίππων και 6άρι χειροκίνητο σασμάν θα παρουσιαστεί αργότερα μέσα στο 2015. Μέχρι τότε ο μόνος βενζινοκινητήρας θα είναι ο THP 165 με απόδοση 165 ίππων και 24,5 kgm ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο 6άρι κιβώτιο. Σύμφωνα με το εργοστάσιο καταναλώνει 5,9 lt/100 km και εκπέμπει 139 g/km CO2.
Στη βάση της γκάμας των κινητήρων diesel έχουμε τον BlueHDi 120 με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (120 ίπποι, 30,6 kgm ροπή, 3,8 lt/100 km, 100 g/km CO2). Ο δίλιτρος BlueHDi 150 συνδυάζεται επίσης με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (37,7 kgm ροπή, 4,4 lt/100 km, 103 g/km CO2), ενώ στην έκδοση BlueHDi 180 ένα τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας ανεβάζει την απόδοση κατά 20 ίππους σε σχέση με την αντίστοιχη σημερινή έκδοση, ενώ έχουν μειωθεί τα επίπεδα θορύβου. Ο κινητήρας αυτός που αποδίδει 180 ίππους και 40,8 kgm ροπή, συνδυάζεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Η κατανάλωση είναι 4,3 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 110 g/km.
Στην κορυφή της γκάμας της DS5 έχουμε και πάλι τη υβριδική έκδοση. Με την συνδρομή ενός ηλεκτροκινητήρα η συνδυασμένη απόδοση φτάνει τους 200 ίππους ενώ η κατανάλωση είναι μόλις 3,5 lt/100 km και οι εκπομπές C02 90 g/km. Η ισχύς του κινητήρας εσωτερικής καύσης οδηγεί αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς. Από έναν διακόπτη στην κεντρική κονσόλα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης: την αυτόματη ρύθμιση, την λειτουργία ZEV (Zero Emission Vehicle) κατά την οποία η DS5 μετατρέπεται σε αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους, την τετρακίνηση οπότε οι πίσω τροχοί παίρνουν κίνηση από το ηλεκτρικό μοτέρ ή την σπορ επιλογή οπότε ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί συμπληρωματικά στο θερμικό.