Έχουμε ημερομηνία για το VW ID.1 των €20.000
Πρόσφατα, ο διαγκωνισμός μεταξύ των κατασκευαστών ήταν η εξέλιξη καλών ηλεκτρικών. Από εδώ και στο εξής, στόχος τους είναι να λανσάρουν φθηνά μοντέλα «μηδενικών εκπομπών». Που για το Wolfsburg είναι τα VW ID.1 και ID.2.
Η Volkswagen βιάστηκε να «δώσει» μια ημερομηνία για το χαμηλού κόστους ηλεκτρικό VW ID.1, καπάκι ύστερα από την ανακοίνωση του Ρόμβου για ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο, σκιαγραφώντας την τέταρτη γενιά του Renault Twingo.
Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα κόνσεπτ της Billancourt που υπόσχεται ένα ηλεκτρικό μοντέλο που θα πουλιέται 20.000 ευρώ πριν αφαιρεθεί η κατά χώρα επιδότηση -στην Ελλάδα την ψάχνουμε, μιας και τελείωσαν τα κονδύλια.
To VW ID.1 θα λανσαριστεί ύστερα από τη λειτουργία του εργοστασίου μπαταριών της Volkswagen στο Salzgitter, το 2025
Η απάντηση προς Renault δεν άργησε να έρθει, μιας και η πλειονότητα των ανταγωνιστών της βρίσκεται ήδη σε τροχιά αντίστοιχων υλοποιήσεων. Με πρώτη να σέρνει τον χορό τη Volkswagen, η οποία ανεξάρτητα από την αποκάλυψη της Renault, προχώρησε τη δική της ανακοίνωση. Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Oliver Blume, η γερμανική φίρμα θα λανσάρει ένα ηλεκτρικό μοντέλο έναντι 20.000 ευρώ κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας.
Οι προβλέψεις σχετικά με τη διαφορά μεταξύ της τιμής ενός ηλεκτρικού και ενός αντίστοιχου θερμικού συνεχίζουν να ποικίλλουν. Αρχικά, ειπώθηκε ότι τα από το 2027 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ήταν λιγότερο ακριβά. Πρόσφατα, αυτή η ημερομηνία μεταφέρθηκε γι’ αργότερα, μερικές φορές αναφέρεται το 2030, αλλά ο στόχος του 2027 παραμένει στο τραπέζι.
Σύμφωνα με τον Blume, η διαφορά θα προκύψει από την τιμή των μπαταριών. Σε συνέδριο στο Βερολίνο, εξήγησε πώς η ενοποίηση των κυψελών στις μπαταρίες θα μειώσει στο μισό το κόστος των συσσωρευτών.
Αυτό για τον γερμανικό όμιλο θα ξεκινήσει το 2025 με τη λειτουργία του εργοστασίου μπαταριών στο Salzgitter, στην Κάτω Σαξωνία. Μπορούμε λοιπόν να υποθέσουμε βάσιμα ότι ύστερα από αυτή την ημερομηνία, η Volkswagen θα μπορέσει να λανσάρει το οικονομικό ηλεκτρικό της των 20.000 ευρώ. Και επίσης μπορούμε να υποθέσουμε βάσιμα πως θα είναι VW ID.1. Πριν από αυτό όμως, η Volkswagen θα έχει λανσάρει το ID.2, το οποίο επίσης υποσχέθηκε ότι θα κοστίζει λιγότερο από 25.000 ευρώ.
Ως εκ τούτου, ο Γερμανός κατασκευαστής θέλει να μειώσει την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του, αλλά γνωρίζει ότι αυτό δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Σύμφωνα με τον Blume, το άλλο πρόβλημα είναι η επαναφόρτιση που πρέπει να εξελιχθεί, για να βοηθήσει τους καταναλωτές στη μετάβαση. Κάτι που περιλαμβάνει όχι μόνο τις υποδομές, αλλά την αυτονομία και τον μικρότερο χρόνο φόρτισης.
«Έχουμε ευθύνη να φέρουμε τα σωστά προϊόντα στην αγορά στη σωστή τιμή», είπε ο Blume. «Αφού προσεγγίσαμε στους πρώτους χρήστες με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρειάζεται τώρα να πείσουμε τους καταναλωτές που δεν έχουν τη δυνατότητα να εγκαταστήσουν τερματικό φόρτισης στο σπίτι».