Δοκιμές σε αρκτικό περιβάλλον για το Hyundai IONIQ 5 N

Δοκιμές σε αρκτικό περιβάλλον για το Hyundai IONIQ 5 N

Η Hyundai N δοκιμάζει το αμιγώς ηλεκτρικό, τετρακίνητο IONIQ 5 N σε ακραίες αρκτικές χειμερινές συνθήκες στο Arjeplog της Σουηδίας, προετοιμάζοντάς το για το ντεμπούτο του τον Ιούλιο.

Η Hyundai Motor Company αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με τις ακραίες χειμερινές δοκιμές στις οποίες υποβλήθηκε το IONIQ 5 N, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων της μάρκας N, στην πίστα δοκιμών της Hyundai Mobis στο Arjeplog της Σουηδίας.

Δεδομένης της θέσης της δίπλα στον Αρκτικό Κύκλο, η πίστα δοκιμών της Hyundai Mobis στο Arjeplog προσφέρει όλα όσα χρειάζεται μια αυτοκινητοβιομηχανία για ολοκληρωμένες χειμερινές δοκιμές, όπως παγωμένες επιφάνειες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης και θερμοκρασίες πολύ κάτω από το μηδέν έως -30°C.

Αυτό επιτρέπει στους μηχανικούς της Hyundai N να δοκιμάζουν νέα μοντέλα, όπως το IONIQ 5 N, στις πιο ακραίες συνθήκες χαμηλής τριβής για να επιτύχουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ της «διασκεδαστικής οδήγησης» ενός αυτοκινήτου και της ικανότητάς του να αποδίδει με ασφάλεια σε συνθήκες υπό το μηδέν.

IONIQ 5 N

Στο IONIQ 5 N, η Hyundai Motor συνδύασε την Electrified-Global Modular Platform (E-GMP) με τις τεχνολογίες και την τεχνογνωσία του μηχανοκίνητου αθλητισμού για να ανεβάσει ακόμη περισσότερο τον πήχη για ηλεκτροκίνητες υψηλές επιδόσεις.

«Όπως τα μοντέλα μας N ακονίζονται στις αιχμηρές στροφές του Nürburgring, έτσι και εδώ ακονίζονται στις αιχμηρές στροφές και τις παγωμένες επιφάνειες της πίστας δοκιμών μας στο Arjeplog, εξασφαλίζοντας μέγιστη απόδοση στις πιο ακραίες χειμερινές συνθήκες» δήλωσε ο Till Wartenberg, Vice President του N Brand Management & Motorsport sub-division της Hyundai Motor Company. «Είμαστε περήφανοι που αποδεικνύουμε ότι το IONIQ 5 N πληροί άψογα τα γενικά κριτήρια απόδοσης μας, διασφαλίζοντας την επιτυχία της μάρκας N ως το πρώτο ηλεκτροκίνητο Ν μοντέλο παραγωγής».

Οι τρεις πυλώνες των οχημάτων υψηλών επιδόσεων N εμπνευσμένοι από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό -αριστοτεχνική συμπεριφορά στις στροφές, ικανότητα εντός πίστας και καθημερινό σπορ αυτοκίνητο- εφαρμόζονται εδώ και πολύ καιρό στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της μάρκας N.

Το 2015, η μάρκα N καθιέρωσε το όραμά της για ένα βιώσιμο μέλλον, παρουσιάζοντας το N 2025 Vision Gran Turismo. Η στρατηγική ηλεκτροκίνησης της N ξεκίνησε με το πρωτότυπο RM20e και το αγωνιστικό Veloster N ETCR. Πέρυσι, η μάρκα N παρουσίασε το RN22e, ένα «rolling lab» που σχεδιάστηκε για να μεταφέρει την εμπειρία ηλεκτροκίνησης της N στο πρώτο ηλεκτρικό όχημα παραγωγής της μάρκας, το IONIQ 5 N, που αναμένεται να κυκλοφορήσει αργότερα φέτος.

«Η ηλεκτρική μας μετάβαση πρωτοστάτησε από το δοκιμασμένο στους αγώνες Veloster N ETCR και επιδιώξαμε να γεφυρώσουμε την τεχνολογία του μηχανοκίνητου αθλητισμού με το RN22e», δήλωσε ο Albert Biermann, Executive Technical Advisor του Ομίλου Hyundai Motor. «Μπορέσαμε να επιδείξουμε την ικανότητα του IONIQ 5 N να προσφέρει οδηγική απόλαυση ακόμα και στις πιο σκληρές συνθήκες του Arjeplog της Σουηδίας».

Το IONIQ 5 N θα είναι το πρώτο όχημα παραγωγής της μάρκας N με κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD). Η ιστορία του N’s AWD ξεκίνησε το 2015 μέσω του ανταγωνισμού στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC). Στα οκτώ χρόνια συμμετοχής στο WRC, η Hyundai έχει κερδίσει πολλές διακρίσεις, συμπεριλαμβανομένων δύο παγκοσμίων πρωταθλημάτων.

Η ικανότητα χάραξης στροφών του IONIQ 5 N ενισχύεται περαιτέρω από το N Drift Optimizer, το οποίο ενσωματώνει την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω, το ποσοστό ροπής, την ακαμψία της ανάρτησης, την δυνατότητα διεύθυνσης και το σύστημα e-LSD (ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης) για να δημιουργήσει έναν τρόπο οδήγησης αφιερωμένο στο drifting.

IONIQ 5 N

Με το e-LSD ειδικά ρυθμισμένο για το IONIQ 5 N, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου παρακολουθεί την είσοδο από τους αισθητήρες τροχών για να προσδιορίσει με ακρίβεια πότε ένας συγκεκριμένος τροχός χρειάζεται επιπλέον ροπή για να βελτιώσει τη συνολική πρόσφυση του οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι το e-LSD βελτιώνει τον χειρισμό κατά τις στροφές και την οδήγηση υψηλής ταχύτητας στην πίστα, καθώς και σε αντίξοες συνθήκες οδήγησης, όπως ο πάγος και το πυκνό χιόνι. 

Επιπλέον, το IONIQ 5 N χρησιμοποιεί το N Torque Distribution που είναι βελτιστοποιημένο για διαφορετικούς τρόπους οδήγησης, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει το επίπεδο ροπής τόσο στους εμπρός όσο και στους πίσω τροχούς. Το N Torque Distribution και το e-LSD συνεργάζονται για να κατανείμουν την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς σε ποικίλες αναλογίες και είναι ειδικά σχεδιασμένα για να ανταποκρίνονται γρήγορα στη στιγμιαία και απρόσκοπτη παροχή ισχύος που είναι εγγενής στα ηλεκτρικά οχήματα -ακόμη και σε ακραίες συνθήκες χαμηλής τριβής, όπως αυτές του Arjeplog.

Πηγή: Hyundai

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube