Dacia Duster και Renault Twingo θα καίνε και LPG
Ο όμιλος Renault συνεχίζει να προσθέτει νέους κινητήρες στο Duster. Ύστερα από τον αναβαθμισμένο 1.300άρη τούρμπο και τον 1.500άρη ντίζελ, θα υπάρξει και μοντέλο LPG.
Η πληροφορίες μιλούν για κινητήρες που θα καίνε και υγραέριο, αλλά επί του παρόντος, για την περίπτωση του Duster τουλάχιστον, θα απευθύνονται μόνο στη γαλλική αγορά. Ωστόσο, πριν από ένα μήνα, διοργανώθηκε και στην Ιταλία ένα εθνικό test drive, όπου μαζί υπήρχε και ένα Twingo Turbo GPL, και εξ αυτού συνάγεται ότι το αυτοκίνητο θα διατεθεί και στην εκεί αγορά.
Το LPG ή «GPL», όπως το ονομάζουν στη Γαλλία και στην Ιταλία, είναι η συντομογραφία για το υγραέριο. Καύσιμο δημοφιλές και στη χώρα μας για τη σχέση απόδοσης/τιμής. Επίσης, αποτελεί μια βιώσιμη πράσινη εναλλακτική λύση, η οποία εκπέμπει λιγότερα αέρια θερμοκηπίου. Ως αποτέλεσμα, το VW Group λανσάρισε πρόσφατα ολοκαίνουργια μοτέρ τούρμπο 1.0 και 1.5 LPG με πολύ μεγαλύτερες δεξαμενές.
Ωστόσο, αυτό το Duster δεν έρχεται με την πιο προηγμένη τεχνολογία της γκάμας. Το αυτοκίνητο φορά το βασικό 1.600άρη κινητήρα με τους 114 ίππους, με τη χαμηλή ροπή των 15,9 kgm, 5άρι σασμάν και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Όμως, και για τα δύο καύσιμα, το Duster LPG συμμορφώνεται με το πρότυπο Euro 6d.
Ο ανεφοδιασμός γίνεται μέσω ενός δεύτερου στομίου δίπλα από την τάπα της βενζίνης στη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου. Και επειδή το καύσιμο είναι πολύ φθηνότερο, το γέμισμα της δεξαμενής του LPG κοστίζει 22 ευρώ και παρέχει αυτονομία 400 km.
Από αισθητική άποψη, το Duster είναι 100% το ίδιο. Το σύστημα αερίου που είναι εγκατεστημένο από το εργοστάσιο είναι πολύ πιο ασφαλές από τις εναλλακτικές λύσεις aftermarket, καλύπτεται φυσικά από την εγγύηση του αγοραστή και δεν επηρεάζει με κανένα τρόπο το χώρο των αποσκευών ή των επιβατών. Επίσης, η τιμή είναι λογική, ξεκινώντας από περίπου €13.500 ή μόλις 500 ευρώ περισσότερο από ένα βασικό 1.600άρι μοντέλο. Όσο για το Renault Twingo, το μόνο ξέρουμε είναι ότι χρησιμοποιεί το γνωστό μοτέρ τούρμπο του 0,9 lt, με μια μικρή πτώση κατά 3% στις επιδόσεις, οπότε η απόδοσή του παραμένει στους 90 ίππους, μιας και λειτουργεί και με βενζίνη.
Σε επικοινωνία μας με την ελληνική αντιπροσωπεία,αυτή μας γνωστοποίησε ότι δεν προτίθεται -προς το παρόν, τουλάχιστον- να εισάγει την έκδοση υγραερίου του Duster, αλλά ούτε και του Twingo.