Bugatti Tourbillon, διάδοχος της Chiron, 1.800 PS χωρίς τούρμπο

Bugatti Tourbillon, διάδοχος της Chiron, 1.800 PS χωρίς τούρμπο

H Bugatti Tourbillon φοράει ατμοσφαιρικό V16, κοστίζει €3,8 εκατομμύρια και περιορίζεται στις 250 μονάδες.

O Mate Rimac έδωσε ισχυρή μάχη ώστε να απολαμβάνουμε σήμερα την Bugatti Tourbillon στη μορφή που είναι. Το συμβούλιο του Ομίλου VW επέμενε ότι θα έπρεπε να είναι αμιγώς ηλεκτρική, αλλά τελικά εισακούστηκε ο Κροάτης.

Έτσι, η Bugatti Tourbillon συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό V16, με μήκος ένα μέτρο, ο οποίος αποδίδει 1.000 ίππους από 8,3 lt. Τον έχει σχεδιάσει η Cosworth και μπορεί να στροφάρει έως τις 9.000 rpm.

Ελαφρύτερη, ισχυρότερη, οικολογικότερη από την Chiron. Δόξα και τιμή στη νέα Bugatti Tourbillon!

Bugatti Tourbillon

Είχαμε τρεις 10ετίες να δούμε διάταξη V16, αλλά άξιζε τον κόπο. Άλλωστε, ένα τέτοιο αριστούργημα έπρεπε να φορά κάτι μοναδικό. Αντικαθιστά επάξια τον 8λιτρο W16 των τεσσάρων τούρμπο, που φορέθηκε σε κάθε Veyron και Chiron από το 2004. Με απόδοση που κυμαινόταν από 1.001 ίππους στην πρώτη Veyron μέχρι 1.600 σε συγκεκριμένες εκδόσεις της Chiron.

Πώς όμως προκύπτει η συνδυαστική ισχύ των 1.800 ίππων; Υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες στον μπροστινό άξονα κι ένας ακόμα στον πίσω. Συνδυάζονται με μια μπαταρία 25 kW, που βασίζεται σε 800 volt αρχιτεκτονική. Πέρα από τη συνεισφορά τους σε ισχύ, προσδίδουν στο γαλλικό hypercar ηλεκτρική αυτονομία 60 km. Να δείτε που λογικά δεν θα πληρώνει τέλη κυκλοφορίας!

Bugatti Tourbillon

Δεν είναι κάποια τρομακτική αύξηση σε σχέση με τους 1.600 ίππους των ισχυρότερων Chiron, αλλά σίγουρα πρόκειται για ένα τελείως διαφορετικό θηρίο. Με ηλεκτρική απόκριση, αντί να περιμένεις να τουμπίσουν οι τέσσερις υπερσυμπιεστές. Και με στροφάρισμα, εκεί που ο W16 σταματούσε πολύ νωρίτερα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αποχαιρέτησε την Bugatti Chiron Sport του με μια 400άρα [video]

Αλλά κι οι επιδόσεις είναι σε άλλο επίπεδο. Με βάρος στα 1.995 kg, τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής θέλουν την Bugatti Tourbillon να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 2,0”, στα 200 σε λιγότερο από 5,0”, στα 300 σε λιγότερο από 10” και στα 400 σε λιγότερο από 25”. Η Chiron χρειαζόταν 2,4”, 6,1”, 13,1” και 32,6”. Οπότε αν είστε ιδιοκτήτης Chiron, να ποια όψη της Tourbillon θα χαζεύετε περισσότερο.

Bugatti Tourbillon

Πάντως, το Rimac Nevera «400αρίζει» σε 21,3”. Αλλά η Tourbillon θα συνεχίσει να επιταχύνει όταν ο ηλεκτρικός ανταγωνιστής της θα έχει τελικιάσει. Αντί για 412 km/h, η Bugatti θα συνεχίσει έως τα 445 km/h, αρκεί βέβαια να έχετε ξεκλειδώσει την τελική ταχύτητα. Αλλιώς θα περιοριστείτε στα 380 km/h.

Το κοντέρ της βέβαια τερματίζει στα 550 κι αξίζει να αναφερθούμε λίγο εκτενέστερα στον πίνακα οργάνων. Τα ρολόγια «tourbillon» πρωτοεμφανίστηκαν στην ωρολογοποιία το 1801 και πέρα από πανέμορφα στο ταμπλό της Bugatti, δείχνουν και τη δέσμευσή της να παντρέψει το μοντέρνο με το κλασικό, δημιουργώντας κάτι διαχρονικό.

Bugatti Tourbillon

Όταν όμως επιλέγετε όπισθεν στο 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, μια κρυφή οθόνη αναδύεται στην κορυφή του ταμπλό. Άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της καμπίνας είναι τα σταθερά καθίσματα. Για να βολευτείτε, θα ρυθμίσετε ηλεκτρικά τα πεντάλ και το τιμόνι.

Το οποίο έχει μόνο δύο ακτίνες, στις θέσεις 12 και 6. Αυτές όμως εδράζονται στην κολόνα του τιμονιού, πίσω από τον πίνακα οργάνων-αριστούργημα. Αυτό σημαίνει ότι όσο και να στρίβετε το τιμόνι, η θέα σας προς τα όργανα και τον λογότυπο «EB» παραμένει απρόσκοπτη.

Bugatti Tourbillon

Η Bugatti κατασκεύασε 500 Chiron, με το τελευταίο αυτοκίνητο να βγαίνει από το Molsheim τον Μάιο, εννέα χρόνια μετά την πρώτη αποκάλυψη του μοντέλου το 2015.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ L’Ultime, αυτή είναι η 500ή και τελευταία Bugatti Chiron

Αλλά η Tourbillon θα είναι δύο φορές πιο σπάνια. Η παραγωγή της θα περιοριστεί στις 250 μονάδες, με τις δοκιμές να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, ενώ οι πρώτοι πελάτες θα παραλάβουν το 2026. Θα πρέπει να πληρώσουν €3,8 εκατομμύρια, προ φόρων κι έξτρα εξοπλισμού.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube