Αυτό είναι το τελευταίο θερμικό VW Golf της Ιστορίας
To VW Golf ανανεώθηκε, συνδυάζοντας τεχνολογικές αναβαθμίσεις με μία πιο φρέσκια εξωτερική σχεδίαση και κινητήρια σύνολα που συμβαδίζουν με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των καταναλωτών.
Δεν χωρά αμφιβολία πως το VW Golf αποτελεί ίσως το δημοφιλέστερο μοντέλο της γερμανικής φίρμας. Θέλοντας λοιπόν να γιορτάσει τον μισό αιώνα ζωής που συμπληρώνει φέτος το Golf, το Wolfsburg αποφάσισε να προχωρήσει σε μία ανανέωση ουσίας.
Η πρώτη αλλαγή του ανανεωμένου VW Golf εντοπίζεται στην ελαφρώς ανασχεδιασμένη μάσκα που φιλοξενεί τα νέα LED φωτιστικά σώματα. Τα τελευταία, ενώνονται και πάλι μεταξύ τους μέσω της ενιαίας λεπτής φωτιζόμενης μπάρας, η οποία διακόπτεται από το σήμα της VW, που μπορεί πλέον να φωτίζεται σε κάποιες εκδόσεις, όπως αποτυπώνουν οι φωτογραφίες.
To ανανεωμένο VW Golf έρχεται με πληθώρα κινητήριων συνόλων που περιλαμβάνουν ήπια υβριδικές, επαναφορτιζόμενες υβριδικές, αλλά και ντίζελ εκδόσεις, πριν περάσουμε στην αμιγώς ηλεκτρική, ένατη γενιά του αυτοκινήτου
Πηγαίνοντας προς τα πίσω, δεν θα συναντήσεις κραυγαλέες αλλαγές, καθώς οι μόνες διαφοροποιήσεις με το εν κυκλοφορία μοντέλο αφορούν τα γραφικά, το σχήμα και το μέγεθος των LED φωτιστικών σωμάτων. Στις εκδόσεις GTI, στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα θα είναι τοποθετημένες δύο στρογγυλές «μπούκες» εξάτμισης για έξτρα πόντους δυναμισμού.
Οι μεγαλύτερες αναβαθμίσεις γίνονται αισθητές στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Οι άνθρωποι της εταιρείας, σε παλαιότερες τοποθετήσεις τους, είχαν παραδεχτεί πως τα αυτοκίνητά τους υπολείπονται στους τομείς της εργονομίας και της πρακτικότητας. Αυτή ακριβώς τη συνθήκη έρχεται να ανατρέψει το νέο Golf, μέσω του επανασχεδιασμένου του ταμπλό, με την κεντρική οθόνη αφής των 10,4” ή 12,9” στις πλουσιότερες εκδόσεις. Ψηφιακός είναι φυσικά και ο πίνακας οργάνων, με την διαγώνιό του να αγγίζει τις 10,2”.
Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας έχει αναβαθμιστεί, προκειμένου το μενού να είναι πιο γρήγορο και λειτουργικό, ενσωματώνοντας ακόμα και το ChatGPT για μία «πιο φυσική» κατά της VW επικοινωνία μεταξύ επιβατών και αυτοκινήτου.
Για να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η πρακτικότητα του εσωτερικού, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έφερε ξανά στο προσκήνιο μία σειρά από φυσικούς διακόπτες που έρχονται να κάνουν ευκολότερη τη ζωή του οδηγού.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα κινητήρια σύνολα του μοντέλου. Ο 1.000άρης TSI απουσιάζει, δίνοντας τη θέση του στις ήπια υβριδικές εκδόσεις με τον 1.500άρη eTSI κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 116 ή 150 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, μέσα από το αυτόματο κιβώτιο DSG εφτά σχέσεων. Το συγκεκριμένο μοτέρ είναι διαθέσιμο και χωρίς την ήπια υβριδική υποβοήθηση, συνοδευόμενο από χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Το παρών δίνουν και επιλογές ντίζελ, με μία αναβαθμισμένη εκδοχή του γνωστού 2λιτρου TDI, ο οποίος μπορεί να αποδίδει 116 ίππους (πλαισιώνεται από χειροκίνητο 6άρι σασμάν) ή 150 ίππους (με το κλασσικό 7τάχυτο αυτόματο DSG).
Από το μενού δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν και οι plug-in hybrid επιλογές. Στη βάση της γκάμας τοποθετείται η έκδοση eHybrid με τους 204 ίππους, με την έκδοση GTE να ακολουθεί, έχοντας αυξημένη κατά 27 ίππους ισχύ, φτάνοντας πλέον τους 272.
Τα PHEV μοντέλα μάλιστα, εξοπλίζονται με νέα μπαταρία, 19,7 kWh (από 10,6 kWh), βλέποντας την αυτονομία τους να ανεβαίνει σημαντικά, από τα 61 στα 100 km. H φόρτιση από το 10-80% δύναται να ολοκληρωθεί σε περίπου 20 λεπτά καθώς υποστηρίζεται ισχύος 11 kW με εναλλασσόμενο ρεύμα (ΑC) και έως 50 kW σε συνεχίες (DC).
Τέλος, το ανανεωμένο Golf GTI ισχυροποιείται ακόμα περισσότερο, φτάνοντας πλέον τους 265 ίππους (από 245), συνοδευόμενο πάντα από το 7άρι DSG, καθώς το χειροκίνητο κιβώτιο αποτελεί παρελθόν. Σε μεταγενέστερο χρόνο θα παρουσιαστούν GTI Clubsport, Golf R, αλλά και η στέισον εκδοχή του.
Και κάπως έτσι φτάσαμε στο τελευταίο Golf με θερμικούς κινητήρες, μιας και η ένατη γενιά του εμβληματικού γερμανικού χάτσμπακ θα μπαίνει εξ ολοκλήρου στην πρίζα.