Nissan: Αποκαλύπτει την υβριδική γκάμα κινητήρων του επόμενου Qashqai
Επίσημη ανακοίνωση της Nissan για τα υβριδικά συστήματα κίνησης της επόμενης γενιάς Qashqai.
Καθώς περιμένουμε την επίσημη πρεμιέρα της επόμενης γενιάς Qashqai η οποία είναι προγραμματισμένη για την άνοιξη του 2021, η Nissan δημοσίευσε περισσότερες πληροφορίες για τη γκάμα κινητήρων του επερχόμενου C-SUV που θα περιλαμβάνει ήπια υβριδικές και υβριδικές εκδόσεις. Εξάλλου είναι γνωστό πως στόχος της Nissan είναι τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της να αφορούν το 50% των συνολικών της πωλήσεων στην Ευρώπη μέχρι το 2024.
Η ιαπωνική φίρμα ανακοίνωσε δύο νέα συστήματα κίνησης που θα δούμε για πρώτη φορά στο Qashqai, ήπια υβριδικό 12V, και πλήρως υβριδικό e-POWER που θα έχει δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Nissan Qashqai: Οι πρώτες επίσημες πληροφορίες [video]
Ξεκινώντας από την ήπια υβριδική τεχνολογία, θα ενσωματωθεί σε μια βελτιωμένη έκδοση του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T, σε δύο εκδόσεις ισχύος. Η πρώτη θα αποδίδει 140 PS και 240 Nm ενώ θα συνδυάζεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η δεύτερη θα αποδίδει 160 PS στις 5.500 rpm και 260 Nm με χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση εμπρός, ή 270 Nm στις 1.750 rpm με το αυτόματο Xtronic CVT. Η ισχυρότερη αυτόματη έκδοση είναι η μόνη που θα συνδυάζεται με το βελτιωμένο σύστημα τετρακίνησης, με λειτουργίες οδήγησης Standard, ECO, Sport, Snow και Off-Road και ταχύτερη απόκριση.
Σε κάθε περίπτωση, μια μπαταρία 12V ALiS (Advanced Lithium-ion battery System) που φορτίζει από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, τροφοδοτεί με ενέργεια έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα. Αυτός με τη σειρά του ενισχύει τη ροπή (+6 Nm για έως και 20"), βελτιώνει τη λειτουργία του συστήματος start/stop για πιο συχνό σβήσιμο του θερμικού μοτέρ και ταχύτερη επανεκκίνηση, ενώ στην περίπτωση συνδυασμού με το αυτόματο κιβώτιο CVT, επιτρέπει coasting με σβηστό μοτέρ για μικρά χρονικά διαστήματα. Ο ήπιος εξηλεκτρισμός θα επιβαρύνει το όχημα με 22 kg όμως θα συμβάλλει σε μικρότερη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές CO2 κατά -4g/km.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο Nissan Qashqai: Αυτό είναι το εσωτερικό του!
Όσον αφορά το πλήρως υβριδικό σύστημα e-POWER, αυτό συνδυάζει βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων (157 PS), ηλεκτροκινητήρα (140 kW), μετατροπέα και μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 190 PS και τα 330 Nm, που μεταδίδονται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω του ηλεκτροκινητήρα καθώς ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά για παραγωγή ενέργειας. Ο οδηγός έχει πρόσβαση σε τρεις λειτουργίες - Standard, Sport και Eco που αλλάζουν τα χαρακτηριστικά του υβριδικού συστήματος δίνοντας προτεραιότητα είτε στις επιδόσεις, είτε στην οικονομία.
Σύμφωνα με τη Nissan, τα εξαρτήματα είναι παρόμοια με αυτά ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, προσφέροντας τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης χωρίς την ανάγκη φόρτισης σε πρίζα. Παράλληλα το θερμικό μοτέρ λειτουργεί σε χαμηλά rpm με αποτέλεσμα χαμηλά επιπεδα θορύβου, ενώ η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις. Όπως το ηλεκτρικό LEAF, έτσι και το Qashqai e-POWER εξοπλίζεται με σύστμα e-Pedal, με το όχημα να επιβραδύνει χρησιμοιώντας αποδοτικά το σύστημα ανάκτησης ενέργειας όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, επιτρέποντας οδήγηση με ένα πεντάλ στο 90% των περιπτώσεων.
Εκτός από τις εκδόσεις κινητήρα, από το τελευταία δελτίο τύπου της Nissan μάθαμε επίσης πως το Qashqai θα έχει μήκος 4425 mm. Περισσότερα στην επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου την άνοιξη του 2021. Όσο για την υβριδική έκδοση e-POWER, το εμπορικό της ντεμπούτο αναμένεται το 2022.
[Πηγή: Nissan]