Avatr 12, η Taycan των Changan και Huawei
Με τεχνολογικό οπλοστάσιο αιχμής, οι Κινέζοι κατασκευαστές δεν διστάζουν πλέον να στοχεύσουν στην κορυφή της αγοράς. Με το νέο Avatr 12, οι Changan και Huawei έρχονται ενώπιος ενωπίω με την Porsche Taycan.
Το Avatr 12 είναι μοντέλο της premium φίρμας που δημιουργήθηκε από κοινού από την Changan, την CATL και την Huawei στην κοινοπραξία CNH.
Ύστερα λοιπόν από ένα SUV, το Avatr 11, εδώ έχουμε να κάνουμε με την μπερλίνα που ονομάζεται στο Avatr 12. Με τους Κινέζους να μην τα αποκαλούν έντεκα και δώδεκα, αλλά ένα ένα και ένα δύο.
Και στο Avatr 12 βρίσκουμε τα κύρια αναγνωριστικά χαρακτηριστικά του SUV της φίρμας, εκφρασμένα με ρευστά σχήματα και την επιβλητική φωτεινή υπογραφή εμπρός.
Το Avatr 12 υπολογίζεται ότι έχει αυτονομία 800 km στον κινεζικό κύκλο CLTC που μεταφράζεται σε περισσότερα από 650 km σε WLTP
Το Avatr 11 ξεχώριζε για το πίσω μέρος του, το οποίο αντιμετωπίζεται ως μιας 4θυρης μπερλίνας. Το Avatr 12 υιοθετεί ένα διαφορετικό όραμα, καταργώντας το πίσω κρύσταλλο. Μια επανάληψη θα λέγαμε ύστερα από τα Hiphi Z και τα Polestar 4 και 5.
Διότι σκέφτηκαν οι Κινέζοι, εφόσον έχουμε κάμερα για που αντικαθιστά τον καθρέφτη, μπορούμε επίσης να το εκμεταλλευτούμε και γι’ άλλα πράγματα. Διότι η απουσία γυάλινης επιφάνειας στην πίσω πόρτα επιτρέπει περισσότερο χώρο στο πορτμπαγκάζ, χωρίς να χρειάζεται να θυσιάσεις χώρο για τα πόδια των πίσω. Κάτι που κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό για την κινεζική premium αγορά.
Οι διαστάσεις του Avatr 12 επιβεβαιώνουν τη φιλοδοξία για την τοποθέτηση του μοντέλου στην κορυφή της αγοράς, με μήκος πάνω πέντε μέτρα και πλάτος δύο μέτρα. Αναλυτικότερα οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι 5.020 x 1.999 x 1.460 mm με μεταξόνιο 3,02 m και βάρος από 2.180 έως 2.300 kg.
Θα σημειώσουμε στο κάτω μέρος του παρμπρίζ την ίδια εξωτερική επιφάνεια απεικόνισης όπως στο 11, ένα γκάτζετ που επιτρέπει τη μετάδοση διαφορετικών μηνυμάτων, κατά την υποδοχή ή την αναχώρηση του οδηγού. Περιλαμβάνονται επίσης εμπρός και πλαϊνά lidar, με την υπόσχεση ημιαυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2+, με την υπογραφή της Huawei. Με το Avatr 12 να αντικαθιστά όλους τους καθρέφτες με κάμερες, τώρα που το σύστημα εγκρίθηκε πρόσφατα στην Κίνα.
Δεν υπάρχει ακόμη επίσημη άποψη για την καμπίνα των επιβατών, στην οποία θα πρέπει ωστόσο να βρούμε τα κυριότερα σημεία των Avatr 11: Τέσσερις ή πέντε, πολλαπλές οθόνες με ενσωματωμένο Harmony OS, δυναμικός φωτισμός περιβάλλοντος σε συνδυασμό με άλλα συστήματα (βοηθήματα οδήγησης, διάχυση αρώματος) υπό τη μορφή του «Emotion Vortex» στο κέντρο. Στη φωτό που ακολουθεί, βλέπετε το εσωτερικό του Avatr 11.
Όσον αφορά την γκάμα των συστημάτων κίνησης, η Avatr προς το παρόν έδωσε επίσημα μόνο την ισχύ της πισωκίνητης έκδοσης με τα 230 kW και της τετρακίνητης με τα 425 kW.
Η τελευταία τοποθετείται στην αγορά στο επίπεδο μιας Porsche Taycan 4S. Αλλά η Changan έχει ένα επιπλέον όπλο στην τσέπη της, μια μπαμπάτσικη μπαταρία. Τη γνωρίζουμε από το Avatr 11 με την ίδια ισχύ, και είναι μια συστοιχία της CATL φυσικά με 117 kWh.
Με αυτόν τον συσσωρευτή λοιπόν, ελαφρύτερο και και πιο αεροδυναμικό από το SUV, το Avatr 12 θα μπορούσε να φλερτάρει με αυτονομίας 800 km στον κινεζικό κύκλο CLTC που μεταφράζεται σε περισσότερα από 650 km σε WLTP.
Δεν υπάρχει καμία ενημέρωση όσον αφορά την τιμή του αυτοκινήτου. Αλλά με 11άρι να εμφανίζεται στους καταλόγους μεταξύ ¥300.000 και ¥450.000, δηλαδή €37.000 και €55.000, μπορούμε να πάρουμε μια ιδέα. Στην περίπτωση δε που το Avatr 12 έφτανε στην Ευρώπη θα κόστιζε μεταξύ 80 και 100 χιλιάδων ευρώ.