Αποστολή: Γνωρίζουμε από κοντά το ολοκαίνουργιο Toyota C-HR

Αποστολή: Γνωρίζουμε από κοντά το ολοκαίνουργιο Toyota C-HR

Mε ριζοσπαστική σχεδίαση, πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα και καινοτόμες τεχνολογίες, το νέο Toyota C-HR είναι ένα «concept car για το δρόμο».

Το Toyota C-HR έκανε ντεμπούτο το 2016 και έκτοτε εξελίχθηκε σε ορόσημο για την ευρωπαϊκή γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας. Ύστερα από μια εξαιρετική πορεία περίπου επτά ετών, η στιγμή για τη δεύτερη γενιά έφτασε και εμείς ταξιδέψαμε στο Αμβούργο για τα αποκαλυπτήρια της.

Ξεκινώντας, να σημειώσουμε ότι το Toyota C-HR σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, όντας φυσικά κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του Ευρωπαίου αγοραστή.

Το βιβλίο παραγγελιών του νέου Toyota C-HR αναμένεται να ανοίξει στις αρχές του φθινοπώρου και οι πρώτες παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν στο τέλος του έτους.

Στον τομέα της σχεδίασης η Toyota ισχυρίζεται υπερήφανα ότι το νέο C-HR πρόκειται για ένα «concept car για το δρόμο». Κινούμενο στη φιλοσοφία του προκατόχου του, συνδυάζει τον χαρακτήρα ενός SUV με εμφανείς επιρροές από κουπέ.

Toyota C-HR

Όπως και το πρωτότυπο C-HR Prologue, υιοθετεί χαρακτηριστικά από το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X με πολλά στοιχεία όπως η οροφή, ο προφυλακτήρας και η πίσω αεροτομή να είναι σμιλεμένα έτσι ώστε να προσφέρουν τη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση.

Στο πλάι οι χειρολαβές είναι πλέον ενσωματωμένες στις πόρτες, τα εμπρός φώτα είναι πολύ λεπτά και σχηματίζουν «C», ενώ το πίσω μέρος διατρέχει μια φωτεινή λωρίδα που στο κέντρο της αναγράφεται το όνομα του μοντέλου. Οι ζάντες φτάνουν σε διάμετρο τις 20" και υπάρχει νέος σχεδιασμός διχρωμίας, με το μαύρο χρώμα της οροφής να επεκτείνεται έως τον πίσω προφυλακτήρα και τα πίσω φτερά.

Toyota C-HR

Στο εσωτερικό η ιαπωνική μάρκα δηλώνει ότι το νέο Toyota C-HR κάνει χρήση υλικών υψηλής ποιότητας έχοντας premium βλέψεις. Η καμπίνα έχει οδηγοκεντρικό προσανατολισμό, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη του infotainment με διαγώνιο 8" ή 12,3", ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.

Επιπλέον, το εσωτερικό διακοσμείται με φωτισμό ambient που αποτελείται από μια παλέτα 64 διαφορετικών αποχρώσεων οι οποίες μπορούν να αλλάξουν αυτόματα ανάλογα με την ώρα της ημέρας. Ο φωτισμός ambient συνεργάζεται επίσης με το σύστημα Safe Exit Assist, ειδοποιώντας κατά το άνοιγμα της πόρτας όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με άλλα οχήματα ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω.

Toyota C-HR

Από τη σύντομη επαφή που είχαμε με το Toyota C-HR διαπιστώσαμε ότι η ποιότητα των υλικών στο εμπρός μέρος την καμπίνας είναι πραγματικά υψηλή και η θέση οδήγησης άψογη. Ωστόσο, ο χώρος για τους πίσω είναι κατάτι περιορισμένος και η στάση του σώματος κάπως άβολη. Βέβαια, οι ιθύνοντες της Toyota υποστηρίζουν ότι εκείνοι που αναζητούν ένα SUV με καθαρό οικογενειακό προσανατολισμό θα στραφούν στο πιο ευρύχωρο και πρακτικό Corolla Cross.

Όσο για την ασφάλεια, το νέο C-HR θωρακίζεται από την πιο φρέσκια σουίτα συστημάτων Toyota Safety Sense. Νέες προσθήκες αποτελούν το σύστημα Proactive Driving Assist που λειτουργεί σε χαμηλές ταχύτητες, παρέχοντας ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι καθώς πλησιάζει ένα πιο αργό προπορευόμενο όχημα ή εισέρχεται σε στροφή και η λειτουργία Acceleration Suppression που αμβλύνει κάθε ξαφνικό πάτημα του γκαζιού όταν ανιχνεύεται κίνδυνος σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα.

Toyota C-HR

Για τη δεύτερη γενιά του Toyota C-HR η εταιρεία έλαβε μέτρα για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τη μεγαλύτερη χρήση ανακυκλωμένων υλικών. Έτσι, σε σύγκριση με το προκάτοχό του το νέο αυτοκίνητο έχει διπλάσια ποσότητα ανακυκλωμένων πλαστικών, μεταξύ των οποίων και το ύφασμα για την επένδυση των καθισμάτων που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET. 

Μέτρα έχουν επίσης ληφθεί για τη μείωση του βάρους του πλαισίου με νέους χάλυβες υψηλής αντοχής και νέα σταθερή πανοραμική οροφή που διαθέτει επιστρώσεις για μείωση της ακτινοβολούμενης θερμικής ενέργειας και της υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Toyota C-HR

Ας περάσουμε όμως στο ζουμί της υπόθεσης. Το νέο C-HR είναι διαθέσιμο με υβριδικές εκδόσεις 1,8 και 2,0 lt καθώς και μια δίλιτρη plug-in. Το σύνολο των 1,8 lt αποδίδει 140 ίππους και το 2,0 lt 198 ίππους. Το τελευταίο διατίθεται και με το βελτιωμένο σύστημα τετρακίνησης AWD-i που συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 41 ίππων για τους πίσω τροχούς.

To plug-in υβριδικό C-HR υιοθετεί το σύνολο του νέου Prius που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε επίσης στο Αμβούργο. Aποτελείται από ένα δίλιτρο μοτέρ 152 ίππων και ένα ηλεκτροκινητήρα 163 PS που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 51 Ah. Το αποτέλεσμα είναι 223 συνδυαστικοί ίπποι, ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 66 km και 0-100 km/h σε 7,4".

Toyota C-HR

Το σύστημα διαθέτει λειτουργία one-pedal και μέσω του συστήματος πλοήγησης μπορεί να επιλέξει αυτόματα το προφίλ οδήγησης για βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης, αναγνωρίζοντας τις ευκαιρίες για επαναφόρτιση κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Χάρη στην νέα λειτουργία geofencing, το Toyota C-HR PHEV μπορεί να μεταβεί αυτόματα σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία όταν εισέλθει σε ζώνη χαμηλών εκπομπών ρύπων, βελτιστοποιώντας τη χρήση της μπαταρίας καθ' όλη όλη τη διάρκεια της οδήγησης.

Τέλος, η Toyota δηλώνει ότι έχει καταφέρει να βρει την ιδανική αναλογία μεταξύ της πίεσης στο πεντάλ γκαζιού και της απόκρισης του συστήματος κίνησης, ενώ η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης έχουν ρυθμιστεί έτσι ώστε να προσφέρουν ισορροπία ανάμεσα σε σταθερότητα, άνεση και απόκριση στις εντολές.

Toyota C-HR

Το νέο Toyota C-HR θα λανσαριστεί στις εκδόσεις GR SPORT Premiere Edition και High Premiere Edition, με κορυφαίο εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Head-Up Display, ηχοσύστημα JBL και πανοραμική οροφή.  

Η πρώτη σημαίνει σπορτίφ πινελιές GR Sport μέσα και έξω, ζάντες αλουμινίου 20” και το χαρακτηριστικό χρώμα Precious Silver σε συνδυασμό με τη νέα διχρωμία. Η High Premiere Edition διαθέτει τη δίχρωμη εξωτερική απόχρωση Sulphur και δερμάτινα καθίσματα με ραφές αντίθεσης Sulphur. Και οι δύο εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες και με άλλους συνδυασμούς χρωμάτων.

Το βιβλίο παραγγελιών του νέου Toyota C-HR αναμένεται να ανοίξει προς τις αρχές του φθινοπώρου και οι πρώτες παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν στο τέλος του έτους.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube