To 2026 η ηλεκτρική Alfa Romeo Stelvio και στο βάθος ένα πολυτελές σεντάν
Η νέα Alfa Romeo Stelvio θα βασίζεται στην πλατφόρμα της Giulia, θα δίνει έμφαση στην πρακτικότητα και θα αποτελέσει τη βάση για την επιστροφή των Ιταλών στα μεγάλα πολυτελή σεντάν.
Η Alfa Romeo μπαίνει σε ηλεκτρική τροχιά και ετοιμάζει τον αντικαταστάτη της Stelvio που θα ριχτεί στην αγορά το 2026. Θα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV τα μηχανικά μέρη του οποίου, θα αποτελέσουν και τη βάση για την εξέλιξη ενός μεγάλου σεντάν που θα ανταγωνίζεται την Porsche Taycan και θα παρουσιαστεί ένα χρόνο αργότερα.
Ο ηλεκτρικός διάδοχος του μεγάλου SUV της Alfa Romeo, που ήταν και το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2022 για τους Ιταλούς με 16.009 οχήματα, θα δίνει σύμφωνα με τον CEO της μιλανέζικης φίρμας, Jean-Philippe Imparato, έμφαση στην πρακτικότητα και τη χρηστικότητα. Σχεδιαστικά θα κινείται στα ίδια μονοπάτια με την σημερινή Stelvio και θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα STLA Large της μητρικής Stellantis, η οποία θα χρησιμοποιηθεί παράλληλα και στο νέο μεγάλο πολυτελές της Alfa Romeo.
Το τελευταίο αναμένεται να πάρει το πράσινο φως για την εξέλιξη και παραγωγή του πριν το τέλος του έτους. Θα λανσαριστεί στην παγκόσμια αγορά το 2027, εστιάζοντας στην άνεση και την αυτονομία. Και θα είναι το μοντέλο που θα προσπαθήσει να ενισχύσει την δημοτικότητα της ιταλικής μάρκας στις ΗΠΑ και την Κίνα.
«Αν μιλάς για μεγάλη εμβέλεια, μιλάς για ένα σεντάν» δήλωσε σχετικά ο Imparato, αφήνοντας να εννοηθεί ότι το νέο μοντέλο θα έρθει με μια κομψή και αεροδυναμική σιλουέτα που θα το βοηθήσει να πετύχει μια υψηλή μέγιστη αυτονομία και να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις μοντέλα όπως η BMW i7 και η Mercedes-Benz EQS. Για να επιτύχει βέβαια τους στόχους του -αυτονομία μεγαλύτερη των 600 km- δεν αρκεί η βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση. Θα χρειαστεί και μια μεγάλη μπαταρία με χωρητικότητα τουλάχιστον 100 kWh.
Η μεγάλη αυτονομία είναι κρίσιμη για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με τον Imparato, έτσι ώστε οι πιθανοί αγοραστές να μην τα βλέπουν ως «υποκατάστατο» των σημερινών αυτοκινήτων τους ή ως υποβάθμιση και αναγκαστική αλλαγή.
«Δεν θέλω να υποφέρετε σε τίποτα από την αλλαγή. Θέλω να αγαπήσετε τα ηλεκτρικά μας αυτοκίνητα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο ισχυρός άνδρας της Alfa Romeo.
Δεδομένου ότι το πολυτελές σεντάν και η νέα Stelvio θα μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα με την ηλεκτρική Giulia, αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι ο Ιmparato είχε υποσχεθεί σε παλιότερες δηλώσεις στο βρετανικό Autocar ότι η αυτονομία της νέας Giulia θα φτάνει τα 700 km.
Ενώ όσον αφορά τις εκδόσεις της, στη βάση της γκάμας θα βρίσκεται μια έκδοση με ισχύ 345 PS και έπειτα η έκδοση Veloce που θα αποδίδει περίπου 790 PS. Στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται η έκδοση Quadrifoglio με την ισχύ της να αγγίζει τους 1.000 ίππους -σχεδόν τους διπλάσιους από αυτούς που προσφέρει σήμερα η διπλά υπερτροφοδοτούμενη βενζινοκίνητη V6 Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio!
Όσον αφορά την παραγωγή των δυο νέων EV, ο Imparato ανέφερε ότι θα μπορούσαν να μοιραστούν μια γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Alfa Romeo στο Cassino της Ιταλίας.
Πηγή: Autocar