Lamborghini Urus SE, 800 ίπποι κι οικονομία χάρη στην πρίζα
Χάρη στην επαναφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία, η Lamborghini Urus SE συνδυάζει κορυφαίες επιδόσεις με 60 km ηλεκτρικής λειτουργίας.
Οικολογία κι επιδόσεις σε αρμονία: Χάρη στην μπαταρία των 25,9 kWh, η Lamborghini Urus SE υπόσχεται 3,4” για το 0-100, αλλά και 60 km ηλεκτρικής αυτονομίας για αθόρυβη κι αμόλυντη αστική μετακίνηση.
Η Urus SE αποτελεί την τελευταία προσθήκη στην γκάμα της Lamborghini, η οποία μπορεί πλέον να υπερηφανεύεται ότι όλα τα μοντέλα της θα είναι σύντομα εξηλεκτρισμένα.
Και οικολόγος και κοντράκιας; Με λίγη μπαταρία, όλα γίνονται
Η Urus SE συνδυάζει τον twin-turbo V8 των 620 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 192 ίππων που βρίσκεται μέσα στο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Συνδυαστικά αποδίδει 800 ίππους και καθιστά την SE με μεγάλη διαφορά την πιο ισχυρή Urus που φτιάχτηκε ποτέ. Βέβαια, λόγω του βάρους, το 0-100 km/h σε 3,4” υπολείπεται κατά ένα δέκατο από τη σκληροπυρηνική Performante.
Μια μπαταρία 25,9 kWh παρέχει ηλεκτρική αυτονομία 60 km. Αν κι είναι περίπου το μισό από αυτό που υπόσχεται το Range Rover PHEV, επαρκεί για την πλειονότητα των αστικών μετακινήσεων. Ενώ καθιστά πολύ πιο φιλική την απόκτησή της μέσω leasing σε αγορές όπου υπάρχουν φορολογικά οφέλη για τα οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Η Urus SE εισάγει επίσης έναν νέο ηλεκτροϋδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη, ο οποίος μεταβάλλει τη ροπή στους δύο άξονες. Η Lamborghini λέει ότι μπορεί να προσφέρει υπερστροφή ισχύος «κατ' απαίτηση».
Όλα αυτά έχουν ένα κόστος στο ζύγι, όπου το ιταλικό υβριδικό SUV των 2.540 kg ζυγίζει πάνω από 300 kg περισσότερο από τη μη υβριδική έκδοση. Μάλιστα, έχει γλιτώσει 20 kg αφαιρώντας το μηχανικό μπλοκέ που φοράει η ελαφρύτερη Urus, αλλά μένει να δούμε στην πράξη αν αυτό πλήττει το οδηγικό του ρεπερτόριο.
Διά στόματος του Rouven Mohr, CTO της Lamborghini, η Urus SE είναι αντίστοιχα γρήγορη στην πίστα όσο η λιγότερο ισχυρή (666 ίπποι) αλλά ελαφρύτερη και πιο εστιασμένη Performante όταν φορούν τα ίδια ελαστικά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Lamborghini Urus Performante στη μεταφορά οργάνων
Το νέο καπό, τα νέα φώτα LED κι η αναθεωρημένη μάσκα δίνουν στον μπροστινό μέρος μια επίγευση από Revuelto. Η επανασχεδιασμένη πίσω πόρτα με το μαύρο εγκάρσιο τμήμα που συνδέει τα πίσω φώτα παρέχει επίσης μια οπτική σύνδεση με τα υπεραυτοκίνητα της Sant'Agata. Οι ζάντες Galanthus είναι επίσης καινούργιες, έχουν διάμετρο 23 ιντσών και φορούν τα νέα P Zero της Pirelli.
Στο εσωτερικό υπάρχει μια μεγαλύτερη οθόνη infotainment 12,3 ιντσών, οι αεραγωγοί φαίνονται λιγότερο κοινότυποι, τα καθίσματα και τα ταμπλό αποκτούν νέες επενδύσεις κι η Lamborghini λέει ότι άλλαξε τα υλικά στην κονσόλα για να δώσει στους διακόπτες πιο μηχανική αίσθηση.
Η Urus SE είναι το δεύτερο PHEV της Lamborghini μετά τη Revuelto, αλλά δεν θα είναι το τελευταίο. Αργότερα φέτος η αυτοκινητοβιομηχανία θα αποκαλύψει τον διάδοχο της Huracán, η οποία θα διαθέτει επίσης τεχνολογία plug-in hybrid, και μέχρι το 2028 η γκάμα των τριών μοντέλων θα εμπλουτιστεί με το πρώτο EV της μάρκας, την κουπέ SUV Lanzador των 1.360 ίππων.
Λίγο αργότερα, η Lamborghini θα παρουσιάσει τη δεύτερη γενιά της Urus που θα είναι επίσης διαθέσιμη με πλήρως ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.