Lamborghini Temerario, 920 ίπποι και κόφτης στις 10.000 rpm

Lamborghini Temerario, 920 ίπποι και κόφτης στις 10.000 rpm

H Lamborghini Temerario αντικαθιστά τη Huracán με κολασμένο twin-turbo V8 και τρεις ηλεκτροκινητήρες.

Τόσο καιρό πιστεύαμε ότι θα μας έλειπε η Huracán κι ο ατμοσφαιρικός της V10, αλλά οι προδιαγραφές της Lamborghini Temerario είναι τόσο εξωπραγματικές, που σε κάνουν να ξεχάσεις τα πάντα!

Η Sant'Agata αποκαλεί «HPEV» το σύστημα μετάδοσης κίνησης που φοράει η Lamborghini Temerario, ήτοι High-Performance Electrified Vehicle. Δεν θέλει να το αποκαλέσει «PHEV», γιατί είναι κάτι πολύ ανώτερο και πολύπλοκο. Αποτελείται από έναν διτούρμπινο V8 4,0 lt, τρεις ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία 3,8 kWh. Αποδίδει 920 ίππους, επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 2,7” κι έχει τελική ταχύτητα 340 km/h.

Η υβριδική τεχνολογία στην υπηρεσία των μοντέρνων σούπερκαρ: Τόσο ταχύτερα κι όμως πιο οικολογικά

Lamborghini Temerario

Οι Ιταλοί δεν επέλεξαν την εύκολη λύση να βάλουν το μοτέρ της Urus, αλλά εξέλιξαν έναν καινούργιο κινητήρα με 90 μοίρες περιεχόμενη γωνία και flat-plane στρόφαλο. Έτσι, ενώ ο υπάρχων V8 του Ομίλου VW έχει διάμετρο επί διαδρομή 86x86 mm, ο νέος «L411» έχει 90x78,5 mm. Κάτι που του επιτρέπει να στροφάρει έως τις 10.000 rpm.

Αν η Lamborghini Temerario είχε παρουσιαστεί μία μέρα νωρίτερα, θα είχε μάλιστα προλάβει να συμπεριληφθεί στη λίστα με τους πιο υψηλόστροφους κινητήρες παραγωγής όλων των εποχών. Οι 10.000 rpm αποτελούν στροφάρισμα εξαιρετικό ακόμα και για ατμοσφαιρικά σύνολα, πόσω μάλλον για τουρμπάτα.

Lamborghini Temerario

Η Lamborghini υπόσχεται ότι ο νέος V8 ακούγεται πιο συναρπαστικός από τους περισσότερους υπερτροφοδοτούμενους ανταγωνιστές του. Και μάλιστα δηλώνει ότι είναι σκόπιμα σχεδιασμένος ώστε κάποιοι κραδασμοί να περνούν από το μοτέρ στο αμάξωμα και στα καθίσματα για να εντείνουν το συναίσθημα και την όλη εμπειρία.

Παρά τις δύο τουρμπίνες, η Temerario δεν έχει υστέρηση στην απόκριση. Τα καλά της υβριδικής τεχνολογίας. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει από μόνος του 800 ίππους από τις 9.000 έως τις 9.750 rpm, σε σύγκριση με τους 640 ίππους στις 8.000 rpm της απελθούσας Huracán EVO. Ροπή; Τα 730 Nm του V8 υπερτερούν των 600 Nm του παλιού ατμοσφαιρικού V10, ακόμη και χωρίς να ληφθούν υπόψη οι τρεις ηλεκτροκινητήρες.

Lamborghini Temerario

Οι δύο βρίσκονται μπροστά και καθιστούν την Temerario 4κίνητη, ενώ παρέχουν λειτουργία torque vectoring. Όταν μάλιστα κινείται ηλεκτρικά στη λειτουργία Citta (πόλη), τη μετατρέπουν σε ένα προσθιοκίνητο EV. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 10 συλλεκτικές Lamborghini Huracán STJ αποχαιρετούν τον V10

Μην ξεθάψεις το τσεκούρι του πολέμου. Ένας τρίτος ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος μεταξύ του V8 και του νέου 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου γεμίζει την καμπύλη ροπής με έως και 300 Nm επιπλέον, θεωρητικά καλύπτοντας κάθε υστέρηση των τούρμπο.

Lamborghini Temerario

Τα έχει πάντως τα κιλάκια της. Στα 1.690 kg, ζυγίζει 268 kg περισσότερο από τη Huracán LP-640 EVO και 220 kg πάνω από τη Ferrari 296. Πριν πεις ότι η Ferrari είναι πισωκίνητη, εξ ου κι ελαφρύτερη, η Lamborghini ισχυρίζεται ότι ο ηλεκτρικός μπροστινός της άξονας ζυγίζει μόλις 73 kg.

Εάν οι προδιαγραφές κάνουν την Temerario να φαντάζει σαν μια συρρικνωμένη έκδοση της V12 Revuelto, η εξωτερική σχεδίαση βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος. Με ψηλά και κεντρικά τοποθετημένες εξατμίσεις.

Lamborghini Temerario

Ενώ όμως η Revuelto έχει χτιστεί σε ανθρακονημάτινο πλαίσιο, η μικρότερη αδελφή της βασίζεται σε αλουμινένιο. Έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο εσωτερικό ύψος της καμπίνας, ώστε το πλήρωμα να μπορεί να φορέσει απρόσκοπτα κράνος για χρήση πίστας. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης: Citta, Strada, Sport Corsa και Corsa Plus. Με το τελευταίο να απενεργοποιεί τελείως το ESP. Υπάρχει και drift mode με τρεις ρυθμίσεις, που επιτρέπουν αντίστοιχη πλαγιολίσθηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πώς η BMW M3 Touring ταπείνωσε τη Revuelto; [video]

Αν μάλιστα θέλεις να ανεβάσεις το βίντεο με τα ανδραγαθήματά σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα βρεις πολύ χρήσιμη τη Vision Unit με τις τρεις κάμερες που καταγράφουν τη δράση. Παρέχει και στοιχεία τηλεμετρίας από τις 150 πίστες σε όλο τον κόσμο που βρίσκονται καταχωρημένες στη μνήμη της Temerario. Μπορεί να τα συνδυάσει με τους παλμούς του οδηγού, αρκεί να φοράει Apple watch.

Lamborghini Temerario

Η Lamborghini δεν ανακοινώνει πόση είναι η ηλεκτρική αυτονομία που παρέχει η μπαταρία χωρητικότητας 3,8 kWh. Μπορείς να τη φορτίσεις είτε σε φορτιστή είτε με το πρόγραμμα Recharge, όπου τη γεμίζει ο V8. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει όμως να περιοριστείς σε 725 ίππους, οι οποίοι πάντως είναι πολύ περισσότεροι από τους 190 που έχει στην EV λειτουργία.

Όπως και να έχει, οι 920 ίπποι είναι ένα ακραίο νούμερο για το εισαγωγικό μοντέλο της Lambo. Θα ακολουθήσουν ξεσκέπαστες Spyder και πιο εστιασμένες εκδόσεις, ενδεχομένως και μια ελαφρύτερη πισωκίνητη.

Lamborghini Temerario

Αν πάντως θες από τώρα να ελαφρώσεις την Temerario σου κι έχεις θαρραλέο πορτοφόλι, το πακέτο Alleggerita προσφέρει ανθρακονημάτινα πάνελ που μειώνουν το βάρος κατά 12,7 kg κι αυξάνουν τη downforce.

Μπορείς να το συνδυάσεις με το πακέτο Lightweight Pack που φέρνει κάρμπον εσωτερικά πάνελ στις πόρτες, λεπτότερο πίσω παρμπρίζ και πολυανθρακικά πλευρικά τζάμια. Μαζί με το πακέτο Alleggerita, την εξάτμιση από τιτάνιο, τους κάρμπον τροχούς και τον πίσω διαχύτη από το ίδιο υλικό, το συνολικό όφελος είναι πάνω από 25 kg.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube