Εξετάζεται νέα BMW i3 στην πλατφόρμα Neue Klasse
Σχεδόν βέβαιη πρέπει να θεωρείται η διάδοχος της BMW i3, αλλά με τελείως διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με την πρώτη γενιά.
Ο διευθυντής εξέλιξης της BMW, Frank Weber, αποκάλυψε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία διερευνά την πιθανότητα ενός νέου εισαγωγικού EV, αντικαταστάτη της BMW i3. Το νέο μοντέλο θα βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse.
Παγκοσμίως, η i3 πουλήθηκε σε 74 χώρες μεταξύ του 2013 και του 2022, σημειώνοντας πάνω από 250.000 πωλήσεις. Διατέθηκε με τρεις μπαταρίες κι αυτονομία ως 308 km, ενώ υπήρχε κι η έκδοση REX με θερμικό κινητήρα σε ρόλο γεννήτριας.
Ξεχάστε την παλιά BMW i3, το νέο μοντέλο θα βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse και θα ενστερνίζεται μια τελείως διαφορετική προσέγγιση.
Όταν ο Weber ρωτήθηκε εάν η i3 θα μπορούσε να αποκτήσει διάδοχο χρησιμοποιώντας τη νέα πλατφόρμα Neue Klasse, απάντησε ότι η BMW χρειάζεται ένα εισαγωγικό μοντέλο, οπότε το θέμα της νέας i3 εξετάζεται πολύ σοβαρά.
Έσπευσε βέβαια να επισημάνει ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει ριζικά από τότε που το ριζοσπαστικό μοντέλο κυκλοφόρησε στην αγορά.
«Η i3 είχε αρχικά μια εντελώς διαφορετική αποστολή», σημείωσε ο Weber. «Το 2013, μόλις που ξεκινούσε να μας απασχολεί η ηλεκτροκίνηση και σχεδόν κανένας στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν πίστευε ότι θα εδραιωνόταν τόσο γρήγορα. Τότε, η i3 είχε σκοπό να αποδείξει ότι η ηλεκτροκίνηση μπορούσε να λειτουργήσει στην πράξη».
Ήταν περισσότερο μια επίδειξη ικανοτήτων και μια επένδυση για το μέλλον, παρά ένα μοντέλο που κατασκευάστηκε για να βγάλει κέρδος. Όπως γνωρίζει πολύ καλά ο γεννημένος στο Wiesbaden της Γερμανίας τον Ιούλιο του 1966 Frank, «η ηλεκτροκίνηση δεν χρειάζεται πλέον τέτοια μοντέλα, έχει πια σταθερές βάσεις».
Η πλατφόρμα Neue Klasse θα επιτρέψει τεράστια εξοικονόμηση κόστους σε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο BMW i και σε συνδυασμό με την ολοένα μεγαλύτερη αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων από τους αγοραστές, το οικονομικό ρίσκο μιας νέας i3 είναι ελάχιστο.
«Πολλοί λάτρεψαν την παλιά i3, αλλά υπήρχαν αρκετοί που θεωρούσαν ότι δεν ήταν πραγματική BMW. Δεν θα επαναλάβουμε την ίδια προσέγγιση», υποσχέθηκε ο Weber. «Υπάρχει όμως αναμφίβολα η ανάγκη για μια προσιτή, κόμπακτ ηλεκτρική πρόταση από την BMW».
Αυτό ευθυγραμμίζεται με τα σχόλια του σχεδιαστή της Domagoj Dukec, ο οποίος είχε δηλώσει παλιότερα ότι ένα μικρό Neue Klasse EV θα ήταν το ιδανικό παιχνίδι για τους πλούσιους.
Ο Weber λέει ότι τα υπάρχοντα EV της BMW θα αποκτήσουν 30% μεγαλύτερη αυτονομία από τη στιγμή που θα βασίζονται στη Neue Klasse. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αναμένουμε ότι η νέα BMW i3 θα ξεπερνά τα 400 km με μία φόρτιση.
Σχετικά με το πότε θα μπορούσε να παρουσιαστεί, γνωρίζουμε μόνο ότι στα δύο πρώτα χρόνια της Neue Klasse, που θα έρθει το 2025, θα παρουσιαστούν τέσσερες ηλεκτρικές BMW. Άραγε η i3 θα είναι μέσα σε αυτές;
Ο διευθυντής εξέλιξης της BMW, Frank Weber, αποκάλυψε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία διερευνά την πιθανότητα ενός νέου εισαγωγικού EV, αντικαταστάτη της BMW i3. Το νέο μοντέλο θα βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse.